روزنامه کائنات
1

صفحه اول

1404 دوشنبه 17 شهريور - شماره 4906

اروپایی‌ها ایران را قرمز اعلام کرده‌اند

هدف‌گذاری برای جذب گردشگر از هند، چین و روسیه

 معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی با بیان اینکه ایران جزو ۲۰ کشور برتر گردشگرپذیر معرفی شده است، گفت: ایران در تبلیغ گردشگری ۳۰ سنت و ترکیه ۱۰ دلار هزینه می‌کند.
 انوشیروان محسنی‌بندپی، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، اظهار کرد: اگر امروز وزارت بهداشت بر عدم افزایش بیش از حد ظرفیت آموزش پزشکی اصرار دارد، علت آن پافشاری بر افزایش کیفیت خدمات درمانی است. باید در ارائه توانمندی‌های خود در عرصه سلامت به جمع‌بندی و وفاق برسیم و آن نیز در قالب راه‌اندازی سامانه جامع گردشگری سلامت بوده است.
 وی افزود: کشورهایی که در زمینه گردشگری سلامت صاحب تجربه هستند، توانسته‌اند در بازاریابی نیز موفق عمل کنند. اگر گردشگری سلامت کشور از مزیت نسبی برخوردار است، علت آن برخورداری از بیمارستان‌های مجهز، پزشکان توانمند و تسهیلگرانی است که در این زمینه فعالیت می‌کنند. حلقه گمشده این کار جمعی، موضوع برندینگ گردشگری سلامت بوده است. ایران مزیت‌های رقابتی زیادی در این حوزه دارد؛ از جمله به‌صرفه بودن خدمات درمانی برای گردشگران و توانمندی متخصصان داخلی.
 وی ادامه داد: در صورت پیشبرد اهداف در نظر گرفته‌شده، این امیدواری وجود دارد که تا پایان برنامه هفتم بیش از 6 میلیارد یورو درآمد از حوزه گردشگری داشته باشیم.
 وی بیان کرد: در حوزه گردشگری، در اردیبهشت‌ماه رشد تعداد گردشگران به دلیل زمزمه‌های جنگ 14.4 درصد منفی بوده، در خردادماه 52 درصد منفی، در تیرماه 42 درصد منفی و در شهریورماه احتمالاً این رشد منفی متوقف می‌شود.
 وی گفت: اروپایی‌ها ایران را قرمز اعلام کرده‌اند؛ لذا هدف‌گذاری ما جذب گردشگر از هند، چین و روسیه است. مقرر شده است به‌صورت آزمایشی رایزن گردشگری را در برخی کشورها مستقر کنیم تا با معرفی ظرفیت‌های ایران در همه ابعاد، به جذب گردشگری سلامت کمک شود.
 بندپی در پاسخ به سؤالی مبنی بر چرایی مراجعه بسیاری از گردشگران خارجی به کشورهای دیگر مانند ترکیه به جای ایران تصریح کرد: ایران جزو 20 کشور برتر گردشگرپذیر معرفی شده است اما کشور ما در تبلیغ گردشگری 30 سنت و ترکیه 10 دلار هزینه می‌کند. از سوی دیگر، کلیدی‌ترین مسئله برای توسعه گردشگری، حس امنیت است. در سال 1398 تعداد 9 میلیون و 800 هزار گردشگر خارجی داشتیم، اما در سال 1399 به دلیل حادثه‌ای که برای یک تبعه آذربایجانی رخ داد، 1.8 میلیون گردشگر آذربایجانی کاهش یافت. در سال 1403 تعداد 7 میلیون و 399 هزار نفر گردشگر خارجی داشتیم، اما در سال جاری، جنگ 12 روزه رشد ورود گردشگران خارجی را منفی کرد. همچنین با توجه به اینکه میزان هزینه‌کرد ما برای تبلیغات گردشگری به ازای هر گردشگر 30 سنت و در ترکیه 10 دلار است، بنابراین باید تبلیغات بیشتری انجام دهیم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه