مجمع فوق العاده موسسه ملل
۱۹ خرداد برگزار می شود
هیأت مدیره موسسه اعتباری ملل با انتشار آگهی دعوت از سهامداران از برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده این موسسه در روز شنبه ۱۹ مردادماه جاری خبر داد.
به گزارش کائنات، مؤسسه اعتباری ملل در سال 1366 با نام صندوق قرض الحسنه عسكریه و در شب ولادت با سعادت امام حسن عسكری (ع) فعالیت خود را آغاز نمود و در سال 1373 با شكل گرفتن وزارت تعاون به عنوان اولین تعاونی اعتبار آزاد در سطح كشور مجوز فعالیت خود را از وزارت تعاون اخذ نمود و پس از آن حوزه عملیات خود را به سراسر كشور گسترش داد و همزمان پیگیری های لازم را جهت اخذ مجوز فعالیت تحت عنوان مؤسسه مالی و اعتباری عسكریه از بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران آغاز نمود به طوری كه در زمان ریاست مرحوم دكتر نور بخش دستور ایشان به مرحوم دكتر زرین قلم در جهت تسریع صدور مجوز ابلاغ شده است
در سال 1385 توافق نامه ای بین هیأت مدیره مؤسسه و بانك مركزی برای تبدیل تعاونی اعتبار عسكریه به مؤسسه مالی و اعتباری امضاء شد كه در نهایت این توافق نامه منجر به صدور موافقت اصولی بانك مركزی گردید و سپس مؤسسه با فراهم آوردن اسناد و مدارك مورد نیاز و اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار در ابتدای سال 1390 جهت تأمین سرمایه مورد نیاز و تبدیل شدن به سهامی عام، اقدام به پذیره نویسی سهام نمود كه پس از اتمام مراحل پذیره نویسی، و بررسی و تائید بانك مركزی و سازمان بورس و اوراق بهادار در مورخه 1390/04/12 نزد اداره كل ثبت شركت ها به عنوان مؤسسه مالی و اعتباری سهامی عام به شماره 360747 ثبت و تغییرات آن در روزنامه رسمی درج گردید و پس از آن نام مؤسسه با شماره 10840 نزد سازمان بورس و اوراق بهادار به ثبت رسید و سهام مؤسسه نیز در شركت فرا بورس ایران مورد معامله قرار گرفته و در حال حاضر نیز معاملات آن در حال انجام می باشد.
با عنایت به اینكه شورای پول و اعتبار در مورخ 1389/10/20 اساسنامه مؤسسه را به تائید نهائی رسانده و اعلام نمودند كه مجوز فعالیت نیز صادر خواهد شد ولی پس از پیگیری های مكرر و فراز و نشیب های به وجود آمده در سایر مؤسسات مالی و اعتباری و برخی بانك های خصوصی مقرر گردید اداره مبارزه با پولشوئی بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران، آورده سهامداران را مورد بررسی و تائید قرار دهد كه روند مذكور قریب یكسال به طول انجامید و پس از تائید اداره مبارزه با پولشوئی مقرر گردید مجوز فعالیت صادر گردد ولیكن به دلیل طولانی شدن پروسه بررسی، شورای پول و اعتبار، سرمایه مورد نیاز جهت فعالیت مؤسسات مالی و اعتباری را به سه هزار میلیارد ریال افزایش داد و هم زمان نیز بانك مركزی موضوع صدور مجوز را منوط به افزایش سرمایه به سه هزار میلیارد ریال ابلاغ نمود، هیأت مدیره پس از برگزاری مجمع فوق العاده و انجام تشریفات قانونی مصوبه افزایش سرمایه را از مجمع عمومی فوق العاده اخذ و پس از آن اقدامات لازم را در این خصوص به انجام رساند و در مورخ 1392/10/07 مبلغ سرمایه از طریق پذیره نویسی با استفاده از حق تقدم تأمین گردید و مكاتبات لازم با بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار و اداره كل ثبت شركت ها جهت بررسی و صدور مجوز و ثبت سرمایه انجام گردید.
با توجه به اقدامات به عمل آمده و اخذ مجوزهای لازم از مجمع عمومی فوق العاده و بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار افزایش، سرمایه موسسه به ۱۰ هزار میلیارد ریال انجام و در اداره کل ثبت شرکتها نیز به ثبت رسیده است.
همراه بانک ایران زمین
چه خدمات بانکی ارائه میدهد؟
در سالهای اخیر همه بانکها برای ارائه خدمات متنوع بانکی بر بستر تلفن همراه اقدام به طراحی و راه اندازی همراه بانک کرده اند. برخی از آنها شامل همراه نوین سامانه بانک اقتصادنوین، وب اپلیکیشن همراه بانک (PWA) بانک کشاورزی، همراه بام بانک ملی، همراه بانک مسکن، همراه بانک شهر و رفاه و ... است. یکی از این سامانه های پرکاربرد، سامانه فراز بانک «ایران زمین» است.
به گزارش کائنات، همراه بانک ایران زمین با هدف ارائه یک تجربه جدید از خدمات مالی با رویکرد یک «سوپرمارکت مالی» در اختیار مشتریان قرار گرفته است. رویکرد بانک ایرانزمین برای یکپارچهسازی کانالهای ارائه خدماتی چون همراه بانک با اینترنت بانک است. مشتریان میتوانند درخواستهای خود مانند درخواست دسته چک و درخواست تمکنمالی را بدون مراجعه به شعبه انجام دهند. میتوانید با یکبار مراجعه به شعبه و گرفتن نام کاربری بانک ایران زمین، وارد این اپلیکیشن شوید و کلیه امور بانکی خود از انتقال وجه و امور مرتبط با چک و وام گرفته تا پرداختهایی نظیر خرید شارژ و پرداخت قبوض همچنین درخواست صدور دسته چک و تمکن مالی را انجام دهید. ویژگی مهم همراه بانک ایران زمین این است که اگر گوشی شما امکان تایید اثر انگشت داشته باشد، این اپلیکیشن هم میتواند با همین امکان راهی امن برای ورود به حساب کاربریتان باشد.
*روشهای ورود به همراه بانک ایران زمین
بعد از دانلود همراه بانک ایران زمین، برای فعالسازی باید شماره همراه خود را وارد کنید تا کد فعالسازی ارسال شود. بعد از وارد شدن به همراه بانک ایران زمین ۳ تب فعال شده است که شامل «بانک/ سوپرمارکت مالی/ بیشتر» است.
در بخش بانک خدماتی چون انتقال از کارت، گزارشها، شعب بانک، ماشین حساب بانکی، کارتهای پیوند سپردهها و کارتها، شماره مشتری در باشگاه و امتیازات کسب شده در آن را میتوان مشاهده کرد. در سوپرمارکت مالی هم بخشهایی همانند پرداخت قبض، نیکوکاری، کدشارژ، شارژ مستقیم و اسکنر در اختیار مشتریان قرار میگیرد. در بخش بیشتر هم امکاناتی همچون باشگاه، مخاطبین، دستگاههای متصل، اعلانها، تقویم، تنظیمات، ارتباط با ما، راهنما و غیرفعالسازی دیده میشود. در همه این بخشها چه میگذارد و چه خدماتی به مخاطب ارائه میشود؟ در ادامه پاسخ به این سوال را میخوانید.
*«بانک» چه امکاناتی دارد؟
سپرده: در این بخش، حسابهای تعریف شده بانک ایران زمین خود را مشاهده میکنید که با انتخاب هر حساب میتوانید از خدمات آن که شامل موجودی، شماره و نوع سپرده، شماره شبا، صورتحساب، گزارش نموداری و تولید بارکد است، استفاده کنید. در صورتحساب، امکان فیلترکردن و ارسال به ایمیل به صورت اکسل و پیدیاف در بازه یکساله و اشتراکگذاری هر تراکنش در شبکههای اجتماعی فراهم آمده است.
همچنین امکان اشتراکگذاری شماره و عنوان سپرده، شماره شبا در شبکههای اجتماعی وجود دارد. امکان مشاهده تاریخ و ساعت آخرین بهروزرسانی سپردهها وجود دارد. در گزارش نموداری هم امکان مشاهده نمودار خطی واریز/برداشت ده روز گذشته، نمودار دایرهای گردش ۳۰ روز گذشته و نمودار میلهای موجودی 10 روز گذشته وجود دارد.
در بخش «بانک» امکاناتی مانند انتقال وجه عادی، انتقال وجه مستمر، انتقال وجه دستهای، خدمات چک، کارپوشه و باجه دیجیتال وجود دارد.