روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت - شماره 4583

مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری تجاری شستان اعلام کرد؛

افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان


  مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری تجاری شستان از افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در این شرکت در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این هلدینگ با صادرات ۳.۲ میلیون تن محصول پتروشیمی، سهمی ۱۱درصدی از کل صادرات محصولات پتروشیمی کشور در سال ۱۴۰۲ داشته است.
به گزارش کائنات و به نقل از شانا، داود عباسی با بیان اینکه این شرکت در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی، نیرو و انرژی، معدن و صنایع معدنی، فولادی، مالی‌تجاری و بازرگانی در حال فعالیت است، بیان کرد: این هلدینگ از سال ۱۳۸۷ با هدف توسعه و تکمیل صنایع مختلف تأسیس شد و به عرصه صنعت پتروشیمی و معادن پا گذاشت.
وی اعلام کرد: شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان در سال ۱۴۰۲ موفق به تولید ۵.۱۹ میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی شده است، درحالی‌که پارسال ۴.۸۲ میلیون تن محصول تولید کرده بود.
به‌گفته مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری تجاری شستان، این هلدینگ شاهد افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۲ بوده و سهمی ۷درصدی از مجموع تولید محصولات پتروشیمی کشور داشته است.
عباسی ادامه داد: شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان با صادرات ۳.۴ میلیون تن محصولات پتروشیمی، فولادی و عمرانی توانسته است با وجود مشکلات عدیده، افزایش ۱۰درصدی صادرات انواع محصولات را در سال ۱۴۰۲ محقق کند. از این مقدار، ۳.۲ میلیون تن محصولات پتروشیمی صادر شده که سهم ۱۱درصدی از کل محصولات صادراتی صنعت پتروشیمی کشور در سال ۱۴۰۲ بوده است.

اجرای فاز دوم عملیات ‌لایروبی‌ کارون
  فاز دوم عملیات لایروبی رودخانه کارون بزرگ در اهواز حد فاصل پل غدیر تا پل سلمان فارسی پایان یافت. به گزارش کائنات، مدیرعامل شرکت خدمات لایروبی صبا سازمان آب و برق خوزستان از اتمام فاز دوم عملیات لایروبی رودخانه کارون بزرگ در مقطع شهر اهواز خبرداد.
عادل سواری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: فاز دوم عملیات لایروبی رودخانه کارون بزرگ در اهواز از حد فاصل پل غدیر تا پل سلمان فارسی اجرایی شده است.
وی افزود: این پروژه به وسیله دستگاه لایروب کاترساکشن ۳۸۰۰ جهاد بهمن‌شیر۲ انجام شد.

روسیه بزرگترین صادرکننده نفت به چین ماند
  روسیه در مارس که پالایشگاه‌های چینی، محموله‌های نفت سوکول سرگردان را خریدند، بزرگترین تامین کننده نفت چین ماند. به گزارش کائنات، آمار اداره کل گمرک چین نشان داد واردات نفت از روسیه شامل واردات از طریق خطوط لوله و واردات از مسیر دریا، در مارس بر مبنای سالانه، ۱۲.۵ درصد رشد کرد و به ۱۰.۸۱ میلیون تن معادل ۲.۵۵ میلیون بشکه در روز رسید. این حجم تقریبا نزدیک به رکورد واردات ۲.۵۶ میلیون بشکه در روز در ژوئن سال ۲۰۲۳ بود. هفت نفتکش روسی تحت تحریم، سرانجام در مارس، محموله‌های نفت سوکول را در بنادر چین تخلیه کردند.
بیش از ۱۰ میلیون بشکه نفت عرضه شده از پروژه ساخالین ۱ روس‌نفت در پی مشکلات پرداخت و تحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌های کشتیرانی و نفتکش‌های حمل کننده نفت روسیه، در سه ماه گذشته، در دریا سرگردان بودند.
ذخیره سازی نفت روسیه برای ذخایر استراتژیک متعلق به شرکت CNOOC، واردات چین از روسیه را افزایش داد. طبق آمار شرکت کپلر، واردات نفت از روسیه به چین از مسیر دریا، به رکورد ۱.۸۲ میلیون بشکه در روز رسید که شامل ۴۴۰ هزار بشکه در روز نفت سوکول و ۹۶۷ هزار بشکه در روز نفت اسپو بود. روسیه، در طول سال ۲۰۲۳، بزرگترین صادرکننده نفت به چین بود و با وجود تحریم‌های غربی و سقف قیمت گروه هفت که به تلافی جنگ مسکو در اوکراین وضع شده اند، ۲.۱۴ میلیون بشکه در روز نفت به پکن عرضه کرد.
روسیه در هماهنگی با سایر اعضای اوپک پلاس، کاهش داوطلبانه تولید ۳۰۰ هزار بشکه در روز  نفت خام را در سه ماهه اول سال میلادی جاری به اجرا گذاشت.
واردات نفت از عربستان سعودی که سابق بر این، بزرگترین تامین کننده چین بود، در مارس به ۶.۳ میلیون تن معادل ۱.۴۸ میلیون بشکه در روز رسید که در مقایسه با مارس سال گذشته، ۲۹.۳ درصد کاهش داشت. ریاض اعلام کرده است کاهش داوطلبانه یک میلیون بشکه در روز تولید خود را تا پایان ژوئن تمدید خواهد کرد و تولیدش را در حدود ۹ میلیون بشکه در روز نگه می‌دارد. واردات نفت چین از مالزی که گفته می‌شود محل جابجایی محموله‌های نفت تحریمی است، در مارس بر مبنای سالانه، ۳۹.۲ درصد رشد کرد و به ۱۳.۷ میلیون تن معادل ۳.۲۳ میلیون بشکه در روز رسید. بر اساس گزارش رویترز، پس از واردات ۳۵۲ هزار و ۴۵۵ تن نفت از ونزوئلا در فوریه که در بحبوحه تسهیل تحریم‌های آمریکا انجام شد، آمار رسمی چین، واردات ۳۷۵ هزار و ۲۹۶ تن نفت از ونزوئلا را نشان داد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم خبر داد؛
تولید بیش از ۱۸ میلیارد مترمکعب گاز
در مجموعه جم طی سال ۱۴۰۲
  مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم از تولید بیش از ۱۸ میلیارد مترمکعب گاز در این مجموعه طی سال ۱۴۰۲ خبر داد. به گزارش کائنات و به نقل از شانا، سیدمحمدمهدی هاشمی در سومین دوره آموزشی خبرنگاران صنعت گاز کشور و در جمع خبرنگاران گفت: جهاد تبیین در شرکت ملی گاز ایران که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، جز با همراهی خبرنگاران امکان پذیر نخواهد بود؛  ازاین‌روست که باید در مسیر تبیین این تلاش‌ها، همه همت خود را به کار گیرید.
وی افزود: اتفاق‌ها و تحولات بزرگی را در سطح‌های مختلف شرکت ملی گاز ایران شاهد هستیم که جامعه هدف، فقط با کمک خبرنگاران از این تحولات آگاه می‌شود.
مدیرعامل پالایشگاه گاز فجر جم ادامه داد: آن‌طور که معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تأکید داشته، ما همواره خود را متعهد به روشنگری در جامعه و افکار عمومی می‌دانیم و بی‌شک خبرنگاران برای رسیدن به این هدف، رسالت بزرگی بر عهده دارند.
هاشمی بیان کرد: توجه روابط عمومی ستاد و اداره آموزش به ارتقای دانش تخصصی خبرنگاران، نشان‌دهنده اهتمام ویژه برای فعالیت حرفه‌ای خبرنگاران است. وی در پایان با بیان اینکه پارسال بیش از ۱۸ میلیارد مترمکعب گاز در شرکت پالایش گاز فجر جم تولید شده است، تصریح کرد: اوج هنرمندی شرکت‌های پالایشی در زمستان، تولید پایدار و در تابستان، انجام تعمیرات اساسی است، زیرا ما تولید را در طول سال تعریف و هدف‌گذاری کرده‌ایم.
*تبیین اقدام‌های سازمانی، مهم‌ترین هدف خبرنگاران در حوزه روابط عمومی
بهرام حیدری، مدیر توسعه سرمایه انسانی مجتمع گاز پارس جنوبی نیز در سخنانی ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این کارگاه آموزشی و تأکید بر انتشار صحیح آمار و اطلاعات، از جامعه آماری ۱۷ هزار نفری این مجتمع خبر داد.
وی گفت: شما به‌عنوان طلایه‌داران عرصه خبر، باید اصول و اخلاق حرفه‌ای و ارزش‌های اسلامی را همیشه مدنظر قرار داده و روحیه امید و مثبت‌گرایی را در جامعه مخاطب خود انتشار دهید. مدیر توسعه سرمایه انسانی مجتمع گاز پارس جنوبی تبیین اقدام‌های سازمانی را مهم‌ترین هدف خبرنگاران در حوزه روابط عمومی‌ها دانست و اظهار کرد: رعایت امانت‌داری جهت اقناع افکار عمومی امری لازم و ضروری است؛ ضمن آنکه انتشار اخبار امیدآفرین  نیز در این اقناع، بی‌تأثیر نخواهد بود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه