روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت - شماره 4583

۲۰۰ روز جنگ و نسل‌کشی در نوار غزه به روایت آمار


  دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه تازه‌ترین آمار مربوط به ۲۰۰ روز جنایت و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی را علیه ملت فلسطین منتشر کرد.
به گزارش شبکه خبری قدس، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه آمار مربوط به تجاوز و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را در دویستمین روز جنگ علیه نوار غزه به‌روزرسانی کرد.
بر اساس آمار این مرکز، رژیم صهیونیستی در ۲۰۰ روز گذشته مرتکب ۳۰۲۵ مورد جنایت کشتار جمعی با ۴۱هزار ۱۸۳ شهید یا مفقود شده که از این تعداد پیکرهای ۳۴هزار ۱۸۳ شهید به بیمارستان‌ها انتقال یافته است و ۷۰۰۰ نفر هنوز مفقود هستند. ۷۷هزار ۱۴۳ نفر هم مجروح شده‌اند.
۱۴۷۷۸ نفر از شهدا کودک هستند که ۳۰ کودک بر اثر قحطی و گرسنگی جان خود را از دست داده اند و ۹۷۵۲ نفر از شهدا زن هستند. بر این اساس ۷۲ درصد شهدای غزه زن و کودک هستند. ۱۷هزار کودک در نوار غزه پدر و مادر یا یکی از آنها را از دست داده اند.
۴۸۵ نفر از شهدا کادر درمان و ۶۷ نفر آنها از نیروهای دفاع مدنی هستند.
در این مدت ۱۴۰ خبرنگار هم به شهادت رسیده‌اند.
۱۱هزار زخمی برای دریافت مداوای لازم باید به خارج از نوار غزه اعزام شوند و ۱۰هزار بیمار سرطانی با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند و به معالجه نیاز دارند.
یک میلیون و ۹۰ هزار نفر از ساکنان نوار غزه به علت پیامدهای ناشی از آوارگی به بیماری‌های مسری مبتلا هستند که ۸۰۰۰ نفر آنها به عفونت کبدی دچار هستند.
۶۰هزار زن حامله در نوار غزه به علت فراهم نبودن مراقبت‌های پزشکی در معرض خطر قرار دارند و ۳۵۰هزار بیمار صعب العلاج به علت وارد نشدن دارو با مرگ مواجه هستند.
در ۲۰۰ روز جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه بیش از ۵۰۰۰ نفر بازداشت و ربوده شده‌اند که ۳۱۰ نفر آنها از کادر درمان و ۲۰ نفر خبرنگار هستند.
از هفتم اکتبر گذشته تا کنون حدود ۲ میلیون نفر در نوار غزه آواره شده‌اند و ۱۸۱ مقر دولتی به صورت کلی، ۱۰۳ مدرسه و دانشگاه به صورت کلی و ۳۰۹ مدرسه و دانشگاه به صورت جزئی، ۲۳۹ مسجد به صورت کلی و ۳۱۷ مسجد به صورت جزئی و سه کلیسا از سوی اشغالگران هدف قرار گرفته و تخریب شده‌اند.
رژیم صهیونیستی ۸۶هزار واحد مسکونی را به صورت کامل و ۲۹۴هزار واحد مسکونی را به صورت جزئی تخریب کرده است به طوری که دیگر مناسب زندگی نیستند.
۳۲ بیمارستان و ۵۳ مرکز بهداشتی از چرخه خدمت‌رسانی خارج شده و ۱۶۰ مرکز بهداشتی و ۱۲۶ خودرو امدادی هدف حمله اشغالگران قرار گرفته است.
۲۰۶ مرکز آثار باستانی و میراث فرهنگی نوار غزه هم هدف حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.
در ۲۰۰ روز گذشته بیش از ۷۵۰۰۰ تُن مواد منفجره بر سر مردم غزه ریخته شده و خسارت مستقیم وارد شده به نوار غزه در برآوردهای اولیه، بیش از ۳۰ میلیارد دلار تخمین زده شده است.


وزارت خارجه قطر:
 دلیلی برای تعطیلی دفتر حماس در دوحه وجود ندارد
  سخنگوی وزارت خارجه قطر، تاکید کرد: تا زمانی که میانجیگری قطر در مساله غزه ادامه دارد، دلیلی برای بسته شدن دفتر حماس در دوحه وجود ندارد.
به گزارش رویترز، «ماجد محمد الانصاری» افزود: سران حماس در دوحه حضور دارند و محدودیتی برای ورود و خروج آن ها از قطر وجود ندارد.
وی با بیان اینکه هیات های مذاکره کننده اکنون در قطر حضور ندارند، گفت: تلاش می کنیم با کمک همه طرف ها به راه حلی که مورد قبول همه باشد، دست یابیم.
الانصاری تصریح کرد: میانجی ها از اینکه پیش از ماه رمضان به توافق آتش بس دست نیافتند، احساس سرخوردگی می کنند. چالش نخست ما این است که طرف های درگیر، جدیت لازم برای دستیابی به نتیجه داشته باشند. وی اظهار داشت: برخی وزیران کابینه نتانیاهو، تلاش های مثبت قطر را زیر سوال می برند و ما ناخرسندی خود را از زیر سوال بردن تلاش های میانجی ها به ویژه تلاش های قطر اعلام کردیم. سخنگوی وزارت خارجه قطر افزود: هیچ طرفی در جامعه جهانی، حمله به «رفح» را نمی پذیرد زیرا این منطقه، بدون حمله زمینی نیز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند. الانصاری با بیان اینکه در این مرحله نیازمند ارزیابی تلاش های انجام گرفته برای میانجیگری هستیم، اضافه کرد: همه باید برای توقف جنگ و حمله به رفح تلاش کنند.
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز یکشنبه اخبار منتشر شده مبنی بر انتقال دفتر سیاسی این جنبش به خارج از قطر را تکذیب کرد.
شبکه روسیا الیوم به نقل از دو مقام حماس اعلام کرد که این جنبش قصد ندارد دفتر سیاسی خود را به خارج از دوحه منتقل کند. بر اساس این گزارش، این دو مقام حماس، گزارش ها مبنی بر اینکه رهبری این جنبش در نظر دارد قطر را ترک کند و کشور دیگری را به عنوان میزبان انتخاب کند، رد کردند. این دو مقام افزودند که این جنبش خواهان تقویت روابط با ترکیه از جمله دریافت کمک مستقیم از این کشور است.
روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» نیز روز شنبه ادعا کرد که جنبش حماس حداقل با دو کشور منطقه برای انتقال دفتر سیاسی این جنبش از دوحه گفت و گو کرده است.
این روزنامه آمریکایی به نقل از منابع دیپلماتیک ادعا کرده بود که اقدام حماس برای انتقال دفتر سیاسی این جنبش به خارج از دوحه در نتیجه فشار مصر و قطر بر این جنبش با هدف کاهش شروط مذاکره با رژیم اسرائیل انجام می شود.
وال استریت ژورنال نوشته بود که اگر حماس قطر را ترک کند مذاکرات دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه و آزادی ده‌ها اسیر صهیونیست در غزه، ممکن است به شکست منجر شود.

نمایندگان پاسخ می دهند:
شرایط نشکیل مجلس قوی چیست؟
  مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه با رقابت برای ۴۵ کرسی در روز ۲۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد. این انتخابات در حوزه‌های «تبریز، آذرشهر و اسکو»، «شبستر»، «میانه»، «پارس آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز»، «سمیرم»، «لنجان»، «کرج، اشتهارد و فردیس»، «تهران، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، «بیرجند، درمیان و خوسف»»، «مشهد و کلات»، «آبادان»، «رامهرمز و رامشیر»، «خدابنده»، «زنجان و طارم»، «شیراز و زرقان»، «مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد»، «کرمانشاه»، «گنبد کاووس»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی»، «ملایر» و «ورامین» برگزار خواهد شد.
راستینه: دور دوم انتخابات نقش بسزایی در تشکیل مجلسی قوی و کارآمد دارد
نماینده شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «دور دوم انتخابات همانند دور اول می‌تواند نقش بسزایی در تشکیل یک مجلس قوی و کارآمد داشته باشد»، گفت: مردم باید دور دوم انتخابات مجلس را با حضور پر رنگ خود به یک فرصت برای انتخاب‌های بهتر تبدیل کنند.
احمد راستینه با اشاره به در پیش بودن مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه انتخابیه تاکید کرد: مردم در دور دوم با یک مشارکت اثربخش می‌توانند در انتخاب‌های دقیق و اصلح موثر باشند. وی با بیان اینکه «هرجا که مردم به میدان آمدند و فکر و نظر و نگاه خود را با رای‌شان اعلام کردند، گام‌های بهتری برای رفع موانع و مشکلات کشور برداشته شد»، افزود: اهمیت دور دوم انتخابات از دور اول کمتر نیست چراکه تقریبا ۴۵ نفر از نمایندگان به دور دوم راه یافتند و در اینجا نقش مردم در انتخاب اصلح بسیار حائز اهمیت است.
این نماینده مجلس اظهار کرد: دور دوم انتخابات همانند دور اول می‌تواند نقش بسزایی در تشکیل یک مجلس قوی و کارآمد داشته باشد و مردم باید دور دوم انتخابات مجلس را با حضور پر رنگ خود به یک فرصت برای انتخاب‌های بهتر تبدیل کنند.
اسماعیلی: مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس گامی مهم برای تکمیل نمایندگان اثربخش است
نماینده میانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در دور دوم انتخابات مجلس گفت: قطعاً مشارکت مردم در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم می‌تواند گام مهمی برای تکمیل نمایندگان اثربخش در خانه ملت باشد.
مهدی اسماعیلی با اشاره به در پیش بودن مرحله‌ دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای ۲۲ حوزه انتخابیه گفت: مجلس در همه دنیا دارای موقعیت و جایگاه بسیار مهمی است چراکه محلی برای قانونگذاری است که ریل گذاری مسیر پیش روی هر کشوری را در ابعاد مختلف تعیین می‌کند. وی با اشاره به جایگاه مجلس در جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در کشور ما مجلس شورای اسلامی حائز اهمیت است بطوری که رهبری در فرمایش خود به تقویت مجلس کارآمد اشاره کردند و امام خمینی (ره) نیز مجلس را در رأس امور تلقی کردند؛ بر همین اساس باید نمایندگانی پر توان و تلاشگر در این مجلس حضور داشته باشند که بتواند این رأسیت را به رخ بکشد. این نماینده مجلس با تاکید بر ضرورت انتخاب نماینده‌های اصلح در دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس عنوان کرد: مردم در دور اول انتخابات بر اساس ملاک‌هایی که برای نماینده اصلح عنوان شده است، بسیاری از منتخبان خود را راهی مجلس کردند و چند نفر از کاندیداها نیز به دور دوم راه یافتند که طی روزهای آتی مردم از میان آنها انتخاب خواهند کرد؛ در این راستا لازم است که مردم ضمن حضور پای صندوق‌های رای و مشارکت در این انتخابات افراد اصلح را راهی مجلس دوازدهم کنند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه