روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ يکشنبه ۱۹ فروردين - شماره 4571

۶۰۰ هزار کودک در این شهر از گرسنگی رنج می‌برند

یونیسف: رفح، شهر کودکان است

 سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، «رفح» را شهر کودکان خواند و تاکید کرد که صدها هزار کودک گرسنه در آنجا محاصره شده و در معرض حمله نظامی‌اند.
به گزارش العربی الجدید، یونیسف در صفحه خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق)، ویدئویی از «جیمز الدر» سخنگوی این صندوق را منتشر کرد. وی در این ویدئو از کودکانی سخن می‌گفت که برای زنده ماندن در رفح، زیر حملات رژیم صهیونیستی تلاش می کنند.
الدر در این ویدئو گفت: به کودکان و خانواده های فراری از حملات اسرائیل، اطلاع داده شده است که به رفح بروند و آنها در آنجا در امان خواهند بود. با وجود این، منطقه مذکور به شدت مورد حمله قرار گرفت.
سخنگوی یونیسف افزود: رفح، شهر کودکان است و ۶۰۰ هزار کودک در آن به سر می برند. آنها اما در این منطقه به محاصره درآمده اند و در معرض حمله نظامی هستند. همچنین جایی را ندارند که به آن پناه ببرند.
وی تصریح کرد: پدران و مادران هر روز تلاش می کنند با وجود ترس و گرسنگی به فرزندانشان امید ببخشند.
سخنگوی یونیسف خاطرنشان کرد: «امید» در غزه در معرض حذف از فرهنگ لغت است. هر کسی حس یک پدر و مادری را دارد که نگران فرزندانش است یا به «کودکی» اعتقاد دارد، به این رنج در رفح پایان دهد.
امنیت غذایی در غزه این روزها با خطر جدی مواجه است. سازمان خواربار و کشاورزی (فائو) در پیامی در صفحه اش در شبکه اجتماعی ایکس، وضعیت امنیت غذایی در نوار غزه را بسیار شدید دانسته است.
این در حالی است که وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، امروز شنبه اعلام کرد قربانیان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۳ هزار و ۱۳۷ شهید و ۷۵ هزار و ۸۱۵ زخمی، افزایش یافته است.
وزارت بهداشت فلسطین همچنین تأکید کرد: رژیم صهیونیستی چهار بار کشتار علیه مردم غزه مرتکب شده است که طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۶ شهید و ۶۵ زخمی به بیمارستان ها منتقل شده است.
وزارت بهداشت فلسطین خاطرنشان کرد: هنوز شمار زیادی از قربانیان در زیر آوار و در خیابان ها هستند و تیم های امدادرسانی و دفاع مدنی قادر به دسترسی به آنها نیستند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه