روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۲ سه شنبه ۲۲ اسفند - شماره 4564

وزیر بهداشت:

وزارت بهداشت را با ۷۰۰ میلیون یورو تعهدات و ۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتیم


  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت را با روزانه ۷۰۰ کشته کرونایی، ۷۰۰ میلیون یورو تعهدات و ۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتیم و نخستین اقدام ما در حوزه بهداشت انجام واکسیناسیون همگانی بود.
، بهرام عین‌اللهی در دیدار با هیات رییسه فرهنگستان علوم پزشکی افزود: در شروع، به خاطر بدعهدی صادرکنندگان واکسن، فقط ۱۸ میلیون دز واکسن تزریق شد و تعداد مرگ‌ها تا آذر ۱۴۰۰ به ۱۳۲ هزار نفر رسید؛ اما با بسیج ملی واکسیناسیون و تزریق ۱۵۵ میلیون دز واکسن، تعداد مرگ و میرها کاهش یافت و از آن زمان تا مهار همه‌گیری کرونا حدود ۲۲ هزار جانباخته کرونا در سراسر کشور داشتیم. وزیر بهداشت با بیان اینکه تزریق روزانه ۷۰ هزار دز واکسن را به بیش از یک میلیون دز در روز و ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار دز در هفته رساندیم، افزود: این تلاش‌ها باعث شد در اجلاس قاهره، سازمان بهداشت جهانی اقدام سریع ایران برای واکسیناسیون، ایمنی بخشی مردم و مهار کرونا را مورد تجلیل قرار داد.

فراجا: بازداشت شدگان چهارشنبه‌‌سوری
تا آخر تعطیلات آزاد نمی‌شوند
 فرمانده فراجا با اشاره به آمادگی پلیس برای چهارشنبه‌سوری اعلام کرد افرادی که در این شب اقدام به ایجاد مزاحمت برای دیگران کنند، بازداشت می‌شوند و تا پایان تعطیلات نوروزی آزاد نخواهند شد.
 سردار احمدرضا رادان در حاشیه رونمایی از طرح پابند الکترونیک که پیش از ظهر دیروز در مقر پلیس آگاهی تهران بزرگ برگزار شد، درباره تهمیدات پلیس برای چهارشنبه‌سوری گفت: از نظر ما چهارشنبه آخر سال یک موضوع اجتماعی است و اصلا انتظامی نیست، لذا در مرحله اول باید دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی به این موضوع توجه کنند. به هرحال هر موضوع اجتماعی بایدها و نبایدهایی دارد که باید رعایت شود.  وی با بیان اینکه در شب چهارشنبه‌سوری بزرگ‌ترها و اعضای خانواده باید در کنار کوچک‌ترها و فرزندان خود باشند، گفت: چهارشنبه‌سوری باید در کوچه‌ها برگزار شود نه معابر اصلی، تا برای رفت و آمد مشکلی ایجاد نشود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه