روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۲ شنبه ۱۹ اسفند - شماره 4561

اولویت دولت سیزدهم اتمام طرح‌های نیمه‌تمام است

  معاون رئیس جمهور گفت: اولویت دولت اتمام طرح‌های نیمه‌تمام به ویژه طرح‌های با عمر دو الی سه دهه است تا مردم شیرینی آن‌ها را بچشند.
آیین افتتاح متمرکز طرح‌های عمرانی شهرستان زرندیه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، استاندار مرکزی و جمعی از مسئولین روز پنجشنبه در سالن ورزشی شهر زاویه برگزار شد.
داود منظور در این آیین با بیان اینکه طرح‌های مهمی در سطح استان مرکزی در حال اجرا است، اظهار داشت: اولویت دولت اتمام طرح‌های نیمه‌تمام به ویژه طرح‌های با عمر دو الی سه دهه است تا مردم شیرینی آن‌ها را بچشند و پرهیز از تعریف طرح جدید در دستور کار دولت است.
وی با بیان اینکه اولویت‌های توسعه در ساوه و زرندیه، بهسازی و توسعه راه‌های مواصلاتی قبل از هر اجرای هر طرح دیگری است، تصریح کرد: ساوه و زرندیه دروازه ورودی به پایتخت و خروجی به سمت سایر استان‌های کشور هستند که باید از بهترین امکانات به لحاظ محورهای مواصلاتی برخوردار شوند همچنین جمعیت بالا و رو به رشد زرندیه و ساوه نیازمند برخورداری از زیرساخت‌های مناسب است.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه تلفات جاده‌ای در کشور آمار قابل قبولی ندارد و قریب به ۲۰ هزار نفر است، گفت: تمرکز دولت اصلاح نقاط حادثه‌خیز است و تلاش خواهیم کرد سال آینده بخشی از این نقاط را اصلاح کنیم.
وی تصریح کرد: زرندیه یکی از قطب های صنعتی استان مرکزی است و به دلیل توسعه صنعت در این شهرستان بیکاری در منطقه مدیریت شده و به کمترین نرخ بیکاری رسیده است.
منظور اذعان داشت: نرخ بیکاری کشور ۷.۶ است اما در استان مرکزی این میزان حدود ۶ درصد است که مرهون میزان سرمایه‌گذاری و در نتیجه ایجاد اشتغال است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: تامین سرمایه در گردش و برطرف کردن موانع توسعه اشتغال و بهبود شرایط اقتصادی موجب پویایی صنعت منطقه خواهد شد.
وی گفت: در حوزه کشاورزی نیز زرندیه قطب کشاورزی است اما به دلیل تنش آبی باید روش‌های جدید کشاورزی به ویژه کشت گلخانه‌ای عملیاتی و در حوزه کشاورزی صنعتی حرکت و طرح‌های توسعه کشاورزی صنعتی و با نیاز آبی کمتر در زرندیه تقویت شود.
معاون رئیس جمهور تصریح کرد: در حوزه خدمات درمان و سلامت نیز احداث بیمارستان‌های جدید و جایگزین، در اولویت دولت است و شاخص تخت بیمارستانی و سایر شاخص‌های سلامت در دولت سیزدهم ارتقا یافته است.
منظور افزود: در سال‌های گذشته ساوه و زرندیه به مجموعه مراکز دانشگاهی کشور افزوده شدند و باید به کانون‌های اصلی آموزش عالی کشور تبدیل شده و در این میان از ظرفیت همسایگی تهران استفاده کنند. همچنین ظرفیت دانشکده‌های پزشکی و پرستاری در ساوه و زرندیه باید توسعه یابد.
معاون رئیس جمهور افزود: شهرستان زرندیه متناسب با ظرفیت‌های خود مورد توجه قرار نگرفته است و در سازمان برنامه و بودجه طرح آمایش و توسعه شهرستان زرندیه مورد بازنگری قرار می‌گیرد و به‌روزرسانی می‌شود که بهداشت، درمان، آموزش و  راه‌های مواصلاتی از اجزای اصلی این طرح آمایش و توسعه شهرستان است.
وی گفت: اتصال بین مامونیه و بزرگراه ساوه یکی از طرح‌هایی است که باید اجرایی شود چرا که مسیر موجود غیراستاندارد است و تلفات جاده‌ای بالایی در بر دارد لذا باید تا پایان سال آینده تعریض و ایمن‌سازی آن با تأمین اعتبار در دستور کار قرار گیرد. همچنین با تخصیص سهمیه قیر رایگان موضوع ساماندهی راه‌های روستایی و ایمن‌سازی نیز در دستور کار است.
گفتنی است با حضور معاون رئیس جمهور بزرگ‌ترین زمین چمن مصنوعی استان مرکزی در شهر زاویه افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این زمین چمن پس از حدود ۲۰ سال انتظار با صرف اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان در متراژ ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع احداث و به بهره‌برداری رسید.


منصوری: دولت سیزدهم
ثابت کرد عزمی جدی
 برای حل مسایل کشور دارد
  معاون اجرایی رییس جمهور با بیان اینکه دولت شبانه روز برای گره گشایی از مسایل در تلاش است، گفت: دولت سیزدهم ثابت کرده که اهل کار است و عزمی جدی برای حل مشکلات کشور دارد.
محسن منصوری روز جمعه و در جریان سفر رییس جمهور به خوزستان با حضور در جمع کارگران شرکت هفت تپه، افزود: حضور مسوولان کشوری آنهم در روز جمعه و تعطیلات در سطح استان های مختلف نشان می دهد که دولت سیزدهم برای حل مسایل به طور مستمر در میدان خدمت به مردم حضور دارد.
پیگیری جدی برای حل مسایل هفت تپه از همین فردا
معاون اجرایی رییس جمهور با بیان اینکه قول می دهم مسایل هفت تپه را به صورتی جدی تر در سطح ملی پیگیری کنم، گفت: پیگیری برای حل مسایل هفت تپه را از همین فردا و پس از بازگشت به تهران به طور جدی تر دنبال می کنیم.
منصوری با اشاره به تاخیر ایجاد شده برای واگذاری قطعی مالکیت هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، اظهار کرد: واگذاری قطعی مالکیت هفت تپه به دلیل پیچیدگی های فنی، مالی و حقوقی با تاخیر روبه‌رو شده است که تلاش می شود موانع باقی مانده با سرعت بیشتر رفع شود.
مسایل هفت تپه در دولت فراموش نشده است
وی تاکید کرد: این اطمینان را به کارگران شرکت هفت تپه می دهیم که مسایل هفت تپه در دولت فراموش نشده و موضوع با اولویت در حال پیگیری است. معاون اجرایی رییس جمهور افزود: وعده ما به کارگران هفت تپه این است که مطالبه کارگران این شرکت به طور جدی تر در تهران دنبال می شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه