روزنامه کائنات
1

صفحه اول

1402 يکشنبه 20 فروردين - شماره 4336

در دیدار دکتر مخبر و دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه صورت گرفت؛

همکاری های حوزه انرژی، حمل و نقل و گسترش مناسبات تجاری

معاون اول رئیس جمهور کشورمان و دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه آخرین وضعیت پروژه ها و همکاری های مشترک دو کشور را در چارچوب کریدور شمال – جنوب، همکاری های حوزه انرژی، حمل و نقل و گسترش مناسبات تجاری فیمابین بررسی کردند.
محمد مخبر عصر دیروز در دیدار ایگور لویتین دستیار ویژه رییس جمهور روسیه با اشاره به افزایش تبادل هیات های سیاسی و اقتصادی میان تهران و مسکو، گفت: خوشبختانه اجرای طرح ها و پروژه های مشترک دو کشور از روند خوبی برخوردار هستند و پیگیری جدی و مستمر روسای جمهور دو کشور نیز زمینه رفع موانع و سرعت بخشیدن به روند اجرای توافقات را فراهم کرده است. وی افزود: جمهوری اسلامی و روسیه می توانند با تولید و سرمایه گذاری مشترک، به مرکز صادراتی برخی اقلام غذایی در منطقه تبدیل شوند و بخشی از نیازهای کشورهای منطقه را تأمین کنند. ایگور لویتین دستیار ویژه رییس جمهور روسیه نیز در این دیدار از آمادگی مسکو برای سرمایه گذاری در حوزه ترانزیت و تسریع در اجرای طرح ها و پروژه های مشترک در حوزه حمل و نقل خبر داد و افزود:‌ روسیه برای انعقاد توافق همکاری دوجانبه و چندجانبه با ایران جهت احداث این پروژه ها آمادگی دارد. این دیدار پنجمین ملاقات دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه با دکتر مخبر در ۶ ماه گذشته است.

در دیدار مدیران کانون‌های آگهی و تبلیغاتی با معاون مطبوعاتی بررسی شد؛
 الزامات ورود در عرصه‌های نوپدید تبلیغاتی
  در ادامه سلسله نشست‌های هم‌اندیشی، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی و مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی میزبان شماری از مدیران و فعالان کانون‌های آگهی و تبلیغاتی بودند.
در این دیدار معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،  به اهمیت روز افزون تبلیغات تجاری و به موازات آن گسترش حوزه فعالیت دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی در دوره جاری اشاره کرد و افزود: امروز طیف وسیعی از مخاطبان تحت تاثیر فضای تبلیغات تجاری هستند و حوزه تبلیغات از این حیث نیازمند توجه بیشتر و دقیق‌تری است.
مهدی‌پور، عنصرِ اثربخشیِ تبلیغات تجاری را اصلی‌ترین مولفه صنعت تبلیغات عنوان کرد و با اشاره به اتفاقات 6 ماهه گذشته در کشور که به تعبیری بزرگترین جنگ تاثیر در تاریخ است که علیه یک کشور به جریان افتاده است و با هیچ مدل مشابه دیگری قابل مقایسه نیست، تاکید کرد: در چنین شرایطی اثربخشیِ بیشتر توسط رسانه‌ای صورت می‌گیرد که با مخاطبان متنوع‌تری درگیر است و از این حیث کانون‌های آگهی و تبلیغاتی سهم قابل توجهی در شکل‌دهیِ مناسب افکارعمومی و عواطف مردمی دارند. وی همچنین با اشاره به روندِ پرشتابِ گسترش و فراگیریِ تبلیغات در فضای مجازی، بر ضرورت توسعه آموزش‌ها و سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در عرصه‌های نوپدیدِ رسانه‌ای و تبلیغاتی تاکید و تصریح کرد: دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها آمادگی دارد تا در یک همکاری مشترک با دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی و کانون‌های آگهی و تبلیغاتی، به آموزشِ نیروی انسانیِ متخصص در این حوزه بپردازد. مهدی‌پور در همین رابطه بر لزوم هم‌افزایی نهادها و موسسات آموزشی و پژوهشیِ کشور در تولید محتوا در زمینه هوش مصنوعی و دیگر فناوری‌های نوین مرتبط با صنعت تبلیغات و اطلاع‌رسانی تاکید کرد. لزوم توجه مدیران و فعالان کانون‌های آگهی و تبلیغاتی به مصوبه 28 ماده‌ایِ کارگروه اقتصاد دیجیتال، ضرورتِ تشکیل جلسات چندجانبه با نهادها و دستگاه‌های مربوط و زمینه‌سازیِ تعامل بیشتر با کانون‌ها برای هم‌افزایی و ایجاد وحدت رویه درجهت آرامش‌بخشی و امیدآفرینی بیشتر در جامعه، الکترونیکی شدن فرآیندها و اهمیت رتبه‌بندی کانون‌ها با شاخص‌ها و معیارهای حرفه‌ای و تخصصی ازجمله دیگر موضوعات مطرح شده از سوی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی در این نشست هم‌اندیشی بود.
تهیه طرح پیش‌نویس ساماندهی تبلیغات فضای مجازی
عباس محمدیان مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانیِ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم ضمن قدردانی از همراهی کانون‌های آگهی و تبلیغاتی سراسر کشور در مقابله با عملیات روانی دشمنان در جریان ناآرامی‌های اخیر به بیان کارویژه‌های اصلی این اداره کل در گذشته، حال و آینده پرداخت. راه‌اندازی نسخه آزمایشی سامانه الکترونیکی صدور پروانه کانون‌ها، رتبه‌بندی کانون‌های آگهی و تبلیغاتی بر اساس شاخص‌های علمی و تجربی، تشکیل کارگروه‌های مشترک با نهادها و سازمان‌های دارای رسانه، تهیه و تدوین لایحه پیشنهادی «قانون تبلیغات»، تهیه پلتفرم آموزشی برای مهارت‌افزایی فعالان تبلیغاتی، تشکیل ستاد اقتصادی تبلیغات، زمینه‌سازی برای برپایی نمایشگاه تخصصی تبلیغات در یکی از کشورهای همسایه و تهیه طرح پیش‌نویس ساماندهی تبلیغات فضای مجازی را ازجمله کارویژه‌های اصلی این اداره کل عنوان کرد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه