روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۱ دوشنبه ۲۲ اسفند - شماره 4330

وزیر صنعت: کاهش قیمت‌ها ادامه دارد

خرید خودرو دیگر آرزوی محال نخواهد بود؟

سیدرضا فاطمی امین در حاشیه پاسخگویی مستقیم وزرا به درخواست‌های مردم در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران با اشاره به عرضه بدون ضابطه خودرو در شرکت ایران‌خودرو گفت: چنین مواردی تخلف است و من آن را پیگیری می‌کنم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در حین مصاحبه دستور پیگیری آن را صادر کرد و افزود: خودرو از طریق قرعه‌کشی و ثبت نام در سامانه یک‌پارچه انجام می‌شود و موارد قبلی نیز بازگردانده شده است.
فاطمی امین گفت: راه حل کنترل قیمت‌ها بدون تأثیر از تغییر نرخ ارز این است که یک نظام شفاف فروشگاهی وجود داشته باشد که ما این پروژه را شروع کردیم ‌و تا اواسط سال آینده به حدی می‌رسد که می‌توانیم بر بازار را به طور سامانه‌ای نظارت کنیم و بر تراکنش‌ها مسلط شویم.
وزیر صمت با بیان اینکه ارز اقتصاد ما را از ۶ مسیر تحت تأثیر قرار می‌دهد، افزود: ما این مسیرها را شناسایی کرده و برای هرکدام یک راه حل طراحی کردیم. مثلا در بحث واردات مواد معدنی، قاعده گذاشتیم هر مواد معدنی که بالای یک میلیون دلار واردات دارد، باید ساخت داخل باشد و این کار را آغاز کردیم. در سایر موارد هم متمرکز هستیم.
وزیر صمت همچنین گفت: افرادی که برای خرید خودرو وارداتی ثبت نام کرده اند، از دیروز نوبت‌بندی می شوند.
در خبری دیگر قیمت خودرو روز یکشنبه، ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ با تغییراتی همراه شد. گرچه طی هفته‌های گذشته قیمت خودرو با سرعت زیادی روند صعودی را طی کرد، اما از چند روز گذشته با آغاز ریزش قیمت دلار بازار خودرو هم دنده معکوس کشید و قیمت برخی مدل‌ها کاهش یافت.
پراید ۱۱۱ که هفته‌های روند افزایش قیمت را در پیش گرفته بود، دیروز در نرخ ۳۵۰ میلیون تومان ثابت ماند.
پژو ۲۰۷i که روزها بود با جهش قیمت همراه شد و قیمت آن در بازار افزایش یافت، دیروز ۱۶ میلیون تومان ارزان و در نرخ ۶۴۶ میلیون تومان عرضه شد.
قیمت دنا پلاس هم با ۲۵ میلیون تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته در  نرخ ۷۷۵ میلیون تومان عرضه شد.
پژو پارس سال، مدل ۱۴۰۰ که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، دیروز ۲۳ میلیون تومان ارزان شد و  به نرخ ۴۸۸ میلیون تومان در بازار خودرو کشور رسید.
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که یکی از پرطرفدارهای بازار خودروهای داخلی است، دیروز با ۲۳ میلیون تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته همراه شد و نرخ ۵۲۰ میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.
در این میان، خودروهای خارجی و مونتاژی بازار خودرو امروز چه قیمتی را در کارنامه خود ثبت کردند؟
لاماری که یکی از خودروهای تازه‌وارد بازار کشور است، دیروز رکورد جدیدی را ثبت کرد. این خودرو طی یک روز ۲۰ میلیون تومان ارزان شد و به دو میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان رسید.
دیگنیتی نیز نسبت به روز گذشته ۹۸ میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرد و در قیمت دو میلیارد و ۸۷ میلیون تومان عرضه شد.
کیا اپتیما هیبریدی مدل ۱۳۹۷ هم دیروز  به پنج میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان رسید.
ام وی ام X۲۲ pro نیز دیروز، یکشنبه، در قیمت یک میلیارد و ۷۰ میلیون تومان عرضه شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه