روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۱ دوشنبه ۱۷ بهمن - شماره 4307

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر خبر داد؛

افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی نرخ بهای خدمات شهرداری در پایتخت

 رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی نرخ بهای خدمات شهرداری تهران برای سال آینده خبر داد.
محمد آخوندی در پایان یکصد و بیست و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران در تشریح مصوبات جلسه روز گذشته شورای شهر تهران، گفت: بر اساس قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها عناوین بهای خدمات برای سال جاری تغییراتی داشت که پیشتر در صحن شورا بررسی و به تصویب رسید. آنچه که امروز مورد بررسی شورا قرار گرفت بهای خدمات و عوارض در حوزه‌های مختلف برای سال آینده بود که از امروز آغاز شد. لذا عوارض ۲ حوزه خدمات شهری و حمل و نقل بررسی و به تصویب رسید.
وی ادامه داد: شهرداری در حوزه‌های مختلف لوایحی را ارائه کرده که در کمیسیون‌های مشترک این موضوعات مورد بررسی قرار می‌گیرد اما در مورد عوارض قبور موضوعی هنوز در کمیسیون مشترک بررسی نشده البته ممکن است به شورا ارائه شده باشد و در نوبت بررسی باشد اما آنچه که در خبرها عنوان شده مورد تأیید شورا نخواهد بود. خدماتی که در آرامستان‌ها ارائه می‌شود چیز جدیدی به آن اضافه نشده و بهای خدماتی وجود دارد که به صورت سالیانه افزایشی را خواهد داشت.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تاکید کرد: در جلسه امروز نرخ عوارض ورود به طرح ترافیک پیشنهاد شهرداری ۲۵ درصد بود که نهایتا شورا با ۲۰ درصد موافقت کرد. در سایر حوزه‌ها نیز افزایش‌ها بین ۲۰ تا ۲۵ درصد بود در حالیکه طبق قانون، افزایش مطابق نرخ تورم سالیانه بوده اما شورا با نگاه مردم محوری افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصد را مد نظر قرار داد.

رحمانی: حداقل افزایش حقوق سربازان
 در بودجه سال آتی ۲۰ درصد است
 یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ به سربازان توجه ویژه‌ای شده و بنا بر این است که حقوق سربازان حداقل ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.
رجب رحمانی با اشاره به نقاط قوت و ضعف لایحه بودجه ۱۴۰۲ بیان کرد: لایحه بودجه ای که برای سال ۱۴۰۲ از سوی دولت به مجلس تقدیم شده است نسبت به لایحه بودجه ۱۴۰۱ وضعیت مناسب‌تری دارد. توجه این بودجه به حوزه تولید بوده و مالیات تولید کنندگان دو درصد کاهش پیدا کرده است. به حوزه تامین آب کشاورزی و آب روستایی نیز در لایحه بودجه توجه شده است. تمام تلاش صورت گرفته تا کسری بودجه به حداقل کاهش پیدا کند.
وی در ادامه اظهار کرد: یکی از نقاط ضعف بودجه این است که ممکن برخی از درآمدهای پیش بینی شده تحقق پیدا نکند. اما دولتمردان معتقد هستند تمام درآمدهای پیش بینی شده تامین خواهد شد. در مجموع با اصلاحاتی که بر روی لایحه در مجلس صورت خواهد گرفت پیش بینی می شود بودجه قابل قبولی برای سال آتی در مجلس بسته شود.
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبقات محروم در لایحه بودجه دیده شده است. افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در لایحه بودجه مورد توجه قرار گرفته اند. بحث همسان سازی حقوق ها را در بودجه پیگیر هستیم. ساماندهی کارکنان دولت از دیگر مواردی است که از سوی نمایندگان در بودجه دنبال می شود تا با هماهنگی دولت بتوانیم مشکل این قشر از جامعه را مرتفع کنیم. در تلاش هستیم تا بازنشستگان در لایحه بودجه مورد توجه قرار گیرد و پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان به موقع صورت گیرد.
وی در ادامه تاکید کرد: به سربازان نیز توجه ویژه ای در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ صورت گرفته و بنا بر این است که حداقل ۲۰ درصد حقوق سربازان افزایش پیدا کند. برای کارکنان دولت نیز پیش بینی شده تا حقوق ها به صورت میانگین ۲۰ درصد افزایش پیدا کند. حقوق‌های پایین نیز بین ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت. به اخذ مالیات از خانه های خالی نیز در لایحه بودجه سال آتی توجه شده است. دولت نیز فروش نفت را روزانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه با قیمت ۸۵ دلار پیش بینی کرده است.

کرونا زنگ بیداری این بیماری‌ها را نواخت
 پس از شیوع کرونا تعداد موارد ابتلا به عفونت‌هایی مانند استرپتوکوک A، آنفلوآنزا و ویروس سین‌سیشیال تنفسی (RSV) از زمان همه‌گیری و همچنین مقاومت دارویی در باکتری‌های عامل عفونت جریان خون افزایش یافته است.
به گزارش ویفروم، در زمان محدودیت‌های مرتبط با بیماری همه‌گیر، فقط موضوع شیوع بیماری کووید ۱۹ نبود. بسیاری از بیماری‌های عفونی نیز کاهش یافت زیرا دانش‌آموزان در خانه ماندند؛ مشاغل تعطیل و ماسک‌های صورت به یک منظره عمومی عادی تبدیل شد.
در حال حاضر با کاهش محدودیت‌های دوباره جوامع، عفونت‌ها در حال افزایش است اما کاهش ارتباطات کودکان در دوره کرونا باعث کاهش ایمنی در کل جمعیت شده است. در اینجا چهار بیماری عنوان شده است که در حال افزایش است:
به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC)، استرپتوک A نوعی باکتری است که در گلو و روی پوست یافت می‌شود که معمولا باعث بروز تب و عفونت‌های گلو مانند گلودرد استرپتوکوکی یا مخملک می‌شود که در موارد نادر می‌تواند کشنده باشد. ویروس سین‌سیشیال تنفسی (RSV)،  ویروس تنفسی رایجی است که باعث عفونت ریه‌ها و مجاری تنفسی در نوزادان زیر ۲ سال و بزرگسالان با شرایط بیماری قبلی می‌شود.
مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده در این خصوص کرد: پیش‌بینی می‌شود سالانه ۶۰ تا ۱۲۰ هزار سالمند در ایالات‌ متحده به دلیل RSV در بیمارستان بستری می‌شوند و ۶ تا ۱۰ هزار نفر نیز جان خود را از دست می‌دهند.
این مرکز تخمین می‌زند تاکنون در این فصل حداقل ۲۴ میلیون بیماری آنفلوآنزا ثبت شده که در پی آن ۲۶۰ هزار نفر در بیمارستان بستری شدند و ۱۶ هزار نفر نیز جانشان را از دست داده‌اند.
گزارش سازمان بهداشت جهانی بر اساس داده‌های ۸۷ کشور در سال ۲۰۲۰ نشان داد افزایش مقاومت دارویی در باکتری‌های عامل عفونت‌های جریان خون از جمله در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها در سال اول همه‌گیری کروناویروس مشاهده شد.
رویترز گزارش کرد که استفاده بیش از حد و یا نادرست از آنتی‌بیوتیک‌ها به میکروب‌ها کمک کرده تا به بسیاری از درمان‌ها مقاوم شوند.

کلاهبرداری با برنامه‌های رسیدساز جعلی تلفن همراه
 معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: شهروندان در خریدهای اینترنتی خود مراقب شگرد کلاهبرداران و رسیدهای جعلی بانکی باشند.
سرهنگ عبداله چولکی در این باره گفت: چنانچه با افراد طرف معاملات خود از طریق برنامه‌های مجازی خرید و فروش مانند دیوار، شیپور و.. آشنا شده‌اید و فرد خریدار ادعای واریز مبلغ معامله را از طریق درگاه‌های مجازی نظیرآپ، تاپ و.. کرده و وعده ارسال پیامک واریز را تا ساعتی دیگر می‌دهد. و یا با تلفن خود با اپراتور درگاه مجازی جهت قانع کردن شما تماس می گیرد، اعتماد نکنید بلکه شما می توانید با مراجعه به عابربانک و بررسی موجودی حساب خود از واریز مبلغ معامله مطمئن شوید. وی افزود: همچنین در مواردی فرد طرف معامله شما ادعای واریز مبلغ معامله را با ارائه رسید واریز عابر بانک می کند و وعده ارسال پیامک واریز را تا ساعتی دیگر می‌دهد، این موضوع نیز کذب می باشد و افراد می توانند با مراجعه به عابر بانک و بررسی موجودی حساب خود از واریز مبلغ معامله مطمئن شوند.
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا همچنین تاکید کرد: چنانچه با افراد طرف معاملات خود از طریق فضای مجازی آشنا شده اید دقت بیشتری در خصوص نحوه معامله و دریافت چک و اسکناس داشته باشید زیرا احتمال جعلی بودن متصور است و در مجموع باید دقت بیشتری در خصوص نحوه انجام معامله داشته باشید.
براساس گزارش سایت پلیس، سرهنگ چولکی به همه شهروندان توصیه کرد: برنامه پیامکی بانک خود را فعال کرده تا در صورت واریز وجه پیامک انتقال را دریافت کنند همچنین به سرشماره واریز نیز توجه کنند تا جعلی نباشد.

شهردار منطقه ۲۲ خبر داد
بهره برداری از ۱۸ پروژه در منطقه ۲۲ تهران طی دهه فجر
 شهردار منطقه ۲۲ از بهره برداری ۱۸ پروژه در منطقه طی ایام الله دهه فجر خبر داد.
حمیدرضا حاجوی در آیین بهره برداری از پروژه های عمرانی، خدمات شهری، فرهنگی و اجتماعی و ورزشی این منطقه گفت: در رویکرد منطقه ۲۲ به جهت موقعیت جغرافیایی، جدیدالاحداث بودن و نقش محوری که در حوزه مبادی ورودی به سمت تهران دارد، نگاه ویژه‌ای در بحث فنی و عمرانی داریم و در این دوره امیدواریم بتوانیم تمام نقاط اتصالی و کریدورهای مختلف را در کل منطقه  بازگشایی کنیم و رفع موانع انجام شود. وی افزود: هدف ما این است پروژه ها با محوریت محلات باشد و رفع مشکلات محلی را در خود داشته باشد و در سطح تهران‌ نیز ارتقای شاخص ها را در بحث بزرگراهی داشته باشیم.
حاجوی ادامه داد: ۴ فعالیت عمرانی در حوزه روکش آسفالت و احداث شبکه معابر داریم؛ معابر شهرک الهیه با ۱۳ معبر با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان، معبر هشتم شرقی آزادشهر با اعتبار ۷ میلیارد تومان که با توجه به نارضایتی شهروندان از حجم توزیع شبکه معابر این آزادسازی و مسیر ایجاد شده در رضایتمندی آنها نقش موثری دارد، معبر اتصالی شهید زحمتکش به شهید خادمین با ۱۰ میلیارد تومان که در توسعه شبکه معابر نقش موثری دارد و معابر شهرک آفتاب با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که در مجموع در  این چند نقطه ۵۹ هزار  و ۷۰۰ متر مربع شبکه معابر با ۴۳ میلیارد تومان اعتبار،  افتتاح شد.
شهردار منطقه ۲۲ تاکید کرد: در بحث پیاده روسازی، پیاده روهای خیابان شهید شهرکی و شهید حدادی  با ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان افتتاح می شود و در حوزه اجتماعی و فرهنگی نیز ۳ زمین چمن مصنوعی را تقدیم شهروندان می کنیم که مجموعا ۵ هزار متر مربع زمین چمن مصنوعی با اعتباری معادل ۲.۵ میلیارد تومان افتتاح می شود؛  در مجموع ۱۸ پروژه امروز افتتاح می شود و امیدواریم با نگاه توسعه ای که وجود دارد پروژه های دیگر بزودی افتتاح شود تا نقش موثری در رفع موانع ترافیک و اتصال شبکه معابر منطقه داشته باشد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه