روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۲ بهمن - شماره 4305

معاون پرستاری وزارت بهداشت مطرح کرد

لزوم افزایش نیروی پرستاری در مراکز درمانی

 معاون پرستاری وزارت بهداشت، گفت: تصور برخی مردم این است که پرستاران، دریافتی و حقوق و مزایای بالایی دارند؛ در حالی که بسیاری از مطالبات محقق نشده و تصویر اشتباهی نیز در ذهن مردم ایجاد شده است.
دکتر عباس عبادی در مراسم اجلاسیه مشترک اعضای شورای عالی نظام پرستاری و روسای هیئت مدیره سراسر کشور، اظهار کرد: مشارکت دادن مردم و گروه‌های صنفی و حرفه‌ای در اداره کشور یک اتفاق مثبت است و توسعه سازمان‌های مردم نهاد و NGOها یکی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است و سازمان نظام پرستاری یکی از همین سازمان‌هاست که بازوی مشورتی وزارت بهداشت است و بسیاری از اتفاقات مثبت که برای کشور روی می‌دهد در گروی فعالیت این سازمان‌هاست.
وی افزود: تصور برخی مردم این است که پرستاران دریافتی و حقوق و مزایای بالایی دارند؛ در حالی که بسیاری از مطالبات محقق نشده و تصویر اشتباهی نیز در ذهن مردم ایجاد شده است.
معاون پرستاری وزارت بهداشت تصریح کرد: باید توجه داشت که مراقبت‌های پرستاری برای پاسخ به نیاز بیماران شکل گرفته است؛ بنابراین هر صحبتی که می‌کنیم باید مبتنی بر تامین نیاز مردم باشد؛ مردم استحقاق دارند که مراقبت سلامت و پرستاری باکیفیت دریافت کنند؛ در حالی که مردم به دلیل مشکلات حوزه پرستاری این خدمات را با کیفیت بسیار بالا دریافت نمی‌کنند و متضرر می‌شوند.
وی با ذکر مثالی ادامه داد:‌ اگرچه یک بخش بیمارستانی ممکن است با تعداد کمی پرستار نیز اداره شود، اما باید توجه داشت که باید تعداد نیروهای انسانی افزایش یابد؛ زیرا برخوردار نبودن از استانداردهای پرستاری به کیفیت ارائه خدمات صدمه وارد می‌کند.
عبادی افزود: اگر امروز با افتخار درباره مطالبات پرستاری صحبت می‌کنیم به دلیل رفتار مناسب و مدنی است که سازمان نظام پرستاری در راستای تحقق مطالبات پرستاران داشته است؛ حضور سازمان نظام پرستاری در ارکان قانونگذاری می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.
وی تصریح کرد:‌ کشورهایی که به لحاظ حوزه پرستاری پیشرفت داشته‌اند از جمله نیوزلند، امارات و اردن با کمکی که از مجلس کشورشان گرفته‌اند، قانون جامع پرستاری را تعریف کرده‌اند؛ به طوری که همه قوانین حوزه پرستاری در این قانون تجمیع شده است؛ این قانون از پرستاری گرفته تا سطوح تخصصی پرستاری، محل رسیدگی به تخلفات و رشد حرفه‌ای را شامل می‌شود.
عبادی با بیان اینکه قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری می‌تواند باعث تحقق مطالبات مردمی در حوزه پرستاری شود، اظهار کرد: زیرا نظام پرستاری تشکیل شده تا از مردم حمایت کند و قوانین نیز برای حفاظت از مردم وضع می‌شوند.
بنابر اعلام روابط عمومی سازمان نظام پرستاری، معاون پرستاری وزارت بهداشت با تأکید بر لزوم همگرایی جامعه پرستاری، یادآور شد: برای افزایش همدلی و همگرایی باید توجه داشته باشیم که همه نقاط قوت و ضعف متعلق به خودمان است و نباید کاستی‌ها را متوجه گروهی و نقاط قوت را صرفا ناشی از اقدامات گروهی دیگر تلقی کرد.
توکلی‌زاده با انتقاد از عدم اختصاص بودجه کافی به حوزه فرهنگ و رسانه گفت: در اوج جنگ جهانی رسانه‌ای و فرهنگی، غفلت از این موضوع در حوزۀ بودجه و برنامه‌ریزی و عدم اولویت‌بندی لازم نسبت به امر فرهنگ مفهوم نیست. وقتی این وقایعی که پشت سر گذاشتیم، مرور می‌کنیم، می‌بینیم دشمنان عمدتاً از حوزۀ سبک زندگی و رسانه وارد شدند. در چنین شرایطی غفلت از این امر از سوی مسئولان روا نیست.
معاون شهردار تهران افزود: واقعیت این است که غرب برای گسترش هژمونی خود، از آوردن هیچ پشتیبانی از جمله حوزه رسانه دریغ نکرده است. اندکی قبل شاهد جنگ جهانی سایبری علیه روسیه در قضایای اوکراین بودیم. همچنین جنگ رسانه‌ای علیه ایران در این سه ماه گذشته بی‌بدیل بود. کسانی که اشراف به حوزۀ رسانه دارند، می‌فهمند آنها چه ظرفیتی را به میدان آوردند و بعد متوجه توان انقلاب اسلامی می‌شوند.
وی گفت: برای درک توان انقلاب اسلامی کافی است به آورده‌های دشمن علیه خودمان نگاه کنیم. این کنفرانس و این گردهمایی در این برهۀ تاریخی، رسالت خوبی را در راستای هماهنگی جریان رسانه‌ای جبهۀ مقاومت ایفا می‌کند. یکی از جاهایی که وحدت اتفاق می‌افتد، در حوزۀ گفتمانی و رسانه‌ای است. هر اندازه مسئولان رسانه‌ای بتوانند افکار عمومی را به هم نزدیک کنند و از انشقاقات دوری کنند و محورهای اصلی و محکمات را به میان بیاورند، در وحدت موفق‌تر خواهند بود.
اولین کنفرانس از سلسله‌ کنفرانس‌های «مناره» با محوریت رسانه و وحدت امت اسلامی، به همت کانون فعالان رسانه‌ای جهان اسلام و با حمایت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در حال برگزاری است. در این کنفرانس که با ظرفیت ۴۰۰ نفر برگزار می شود، فعالان برجسته‌ حوزه‌ دین و رسانه از کشورهای مختلف حضور دارند، همچنین شرکت‌کنندگان دیگر به صورت برخط از نقاط مختلف جهان در این برنامه حضور مجازی خواهند داشت. وحدت امت اسلامی، حقیقت رسانه‌ای و سواد رسانه و ظرفیت رسانه‌های بین‌المللی از محورهای اصلی این کنفرانس است.
بر اساس گزارش سایت شهر، کنفرانس بین المللی «مناره» با هدف شبکه‌سازی، گفتمان‌سازی، جریان‌سازی و هم‌افزایی در عرصه‌ رسانه با رویکرد وحدت امت اسلامی با تکیه بر ظرفیت‌های بین‌المللی و جهانی با حضور صاحب نظران و افراد برجسته رسانه‌ای در سطح بین‌الملل و به ویژه جهان اسلام برگزار شده است. سخنرانان این کنفرانس از بیش از ۲۰ کشور جهان در بخش‌های مختلف به صورت حضوری و مجازی به ارائه نقطه نظرات، دیدگاه‌ها و ارائه ظرفیت‌ها می‌پردازند.

هشدار «توفان زمستانی بعدی» در آمریکا
 در حالیکه بیشتر ایالات آمریکا در حدود یک ماه قبل سرمای کشنده و بی‌سابقه‌ای را پشت سر گذاشتند و برف و یخبندان شدید به حدی رسید که مقامات ایالتی از این شرایط تحت عنوان «کولاک قرن» یاد کردند و ده‌ها نفر نیز بر اثر سرما جان خود را از دست دادند، اکنون رسانه‌های داخلی آمریکا از هشدار وقوع یک توفان زمستانی دیگر برای مناطق جنوبی و مرکزی این کشور خبر داده‌اند.
در حال حاضر حدود ۳۸ میلیون نفر در چند ایالت آمریکا از جمله تگزاس و کنتاکی تحت هشدار وقوع توفان زمستانی قرار گرفته اند.
پیش‌بینی شده است که این توفان زمستانی تا پایان روز گذشته (سه شنبه) منجر به بارش برف و یخبندان در جنوب و مرکز ایالات متحده شود.
همچنین مقامات ایالتی مدارس و جاده ها را بسته و به مردم توصیه کرده اند که از سفر کردن در شرایط خطرناک پرهیز کنند.
سرویس ملی هواشناسی آمریکا در پیش‌بینی خود هشدار داد: علاوه بر شرایط خطرناک برای سفر کردن، یخبندان منجر به وارد شدن آسیب به درختان و قطع برق در مناطقی که بیشترین آسیب را دیده‌اند، خواهد شد.
به گزارش شبکه خبری سی ان ان، توفان زمستانی همچنین دیروز منجر به تعطیلی چندین مدرسه در منطقه «دالاس-فورث ورث» و «آستین» و لغو بیش از ۴۰۰ پرواز در تگزاس شده است.

سازمان جهانی بهداشت:
 کووید همچنان یک وضعیت اضطراری بین‌المللی است
 سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد که کووید-۱۹ همچنان یک وضعیت اضطراری برای سلامت و بهداشت عمومی در سطح بین‌المللی است.
این سازمان در راستای توصیه کمیته‌ای از کارشناسان بین‌المللی که اخیرا تشکیل جلسه دادند، بالاترین سطح هشدار خود برای این بیماری که در پایان ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ صادر شده بود را تمدید کرده است.
در این نشست، کارشناسان نسبت به تداوم شمار بالای فوتی‌ها بر اثرزط ویروس کرونا و کافی نبودن نرخ واکسیناسیون در برخی کشورها ابراز نگرانی کرده اند.
این کمیته همچنین گفته است که سویه‌های امیکرون به راحتی منتشر می‌شوند اما در مقایسه با سویه‌هایی که پیشتر شیوع داشتند، ابتلا به امیکرون دیگر لزوما به معنای حاد شدن بیماری نیست.
این کمیته در عین حال اظهار کرد که این ویروس همچنان قابلیت خود برای تبدیل شدن به سویه‌های جدید با خصوصیاتی غیر قابل پیش‌بینی را حفظ کرده است.
به گزارش «ان اچ کی»، این سازمان بر نیاز به نظارت و گزارش دقیق‌تر موارد بستری در بیمارستان‌ها، موارد پذیرش بیماران در بخش‌های مراقبت‌های ویژه و موارد فوت تاکید کرده است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه