روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۲ بهمن - شماره 4305

سخنگوی قوه قضائیه: ۵۰۰ میلیون یورو از اموال بابک زنجانی به شرکت ملی نفت واگذار شد

تصمیم درباره تخفیف مجازات ، در صورت همکاری، با قاضی است

  ستایشی درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی گفت: حدود ۵۰۰ میلیون یورو از محل اموال داخل و خارجی اش به شرکت ملی نفت واگذار شده است. هم چنان متهم در اختیار ضابط و در زندان است. با همکاری خوب و موثر وزارتخانه‌های نفت و امور خارجه و وزارت کشور و بانک مرکزی، از سایر اموالی که متهم در خارج کشور دارد، موضوع انتقال اموال به داخل کشور و به وزارت نفت در دستور کار است.
سخنگوی قوه قضائیه افزود: مستحضرید که اموالی در داخل کشور دارد و باید تادیه شود و به بیت المال بازگردد لذا محکوم علیه در زندان به سر می برد.
وی درباره اینکه اگر متهم مذکور همکاری کند تخفیف شاملش می شود یا خیر؟ گفت: باید بگویم تخفیف با قاضی صادر کننده و مرجع قضایی ذیر بط است.
سخنگوی قوه قضائیه درباره اینکه او همکاری می کند یا خیر؟ گفت: باید اصل را بر این بگذاریم که همکاری می کند و کارها انجام می شود.
ستایشی درباره قراردادن سپاه پاسداران در فهرست تروریستی توسط پارلمان اروپا گفت: اقدام پارلمان اروپا اقدامی ناشایست بود که این اقدام تحت تاثیر لابی گروه تروریستی منافقین صورت پذیرفته است‌. این اقدام از نظر ما ضمانت حقوقی ندارد و براساس حقوق بین الملل و حقوق داخلی فاقد وجاهت است اما نمی توان به راحتی از این اقدام چشم پوشی کرد.
وی تاکید کرد:  سپاه پاسداران نیروی رسمی و نظامی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و متکی به دل های پولادین  فرزندان کشور ما است. ما تعجب می کنیم پارلمان اروپا چرا بر خلاف مقررات عمومی این مسئله را اعلام کرده است‌؟  این پارلمان باید جلوی گروهک تروریستی می ایستاد؛ در حالیکه به عنوان پدر برای گروهک های تروریستی رفتار کرده است. این اقدامات پارلمان اروپا قابل دفاع نیست‌.
سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: دست گروهک تروریستی منافقین به خون  زنان، مردان و فرزندان ما آلوده است‌. قوه قضاییه در همین راستا تمامی تمهیدات لازم و مقتضی برای پیگیری قانونی از طریق ستاد حقوق بشر و وزارت خارجه را اندیشیده و اجرایی خواهد کرد.
ستایشی درباره اقدامات قوه قضاییه برای اجرای طرح تحول و تعالی گفت: برنامه ریزی و راهبردها و ماموریت‌ها دقیقا در سند تحول احصا شده است. ۵۰ درصد سند تحول جهت اجرا نیازمند فناوری اطلاعات است. مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با برنامه ریزی دقیق  در پی اجرای سند تحول است.
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره موضوع مطرح شده در روزهای اخیر مبنی بر تجاوز به ۱۵ نوجوان در ورزشگاه فوتبال در مشهد گفت: در این رابطه شکایتی صورت گرفته است و این پرونده به دادسرای انقلاب مشهد ارجاع شده است و پرونده در مرحله تحقیق است.
وی افزود: اخباری در خصوص تعرض مطرح شد ولی در  درخواست خانواده تعدادی از بازیکنان مطالبی بوده که ۶ نفر از خانواده ها آن را امضا کردند و مطالبی در خصوص تغییر رفتار دانش اموز  خود مطرح کردند که به  دادسرای مشهد ارسال شده و پرونده قضایی نسبت به صحت و سقم تشکیل و به شعبه ۲۰۸ بازپرسی دادسرای مشهد ارجاع شده است.
سخنگوی قوه قضائیه افزود: از آنجا که موضوع مطرح شده امنیت روانی را مختل می کند، تحقیقات تا این مرحله به این صورت بوده که  اختلافی در مجموعه فیمابین مسئولین ذی ربط و تعدادی از والدین براساس شرایط بوده است و  مطالبی را علیه مربی مطرح کردند و ۶ امضا داشته است و این مکاتبه تقدیم رییس اداره ورزش مشهد شده است و والدین گلایه کردند که رفتار دانش اموزان ما تغییر کرده و به درس توجه ندارند و به هیچ وجه در نکات گفته شده نسبت به تجاوز و تعرض جنسی اشاره ای نشده است. وی افزود: هیچ یک از والدین مدعی تجاوز به فرزندانشان نشدند و در حال بررسی هستیم که  انگیزه انتشار چنین خبری چیست؟  مستندی از شکایت در این زمینه نبوده است. چطور در فضای مجازی مطرح و با ابروی افراد بازی می کنند. مربی تیم  هم شکایتی را با عنوان نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی علیه دو نفر از خبرنگاران مطرح کرده وموضوع بررسی می شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه