وزیر آموزش و پرورش:
اثرات نارسایی تربیت اجتماعی و سیاسی
دانشآموزان را در وقایع اخیر شاهد بودیم
وزیر آموزش و پرورش بر اهمیت فراگرفتن مهارتهای امدادی تاکید کرد و گفت:دانشگاه فرهنگیان کار خوبی در زمینه آموزشهای امدادی با شعار «هر معلم یک امدادگر» انجام داده و این طرح باید برای همه معلمان توسعه یابد.
یوسف نوری در نشست اجرایی سازی تفاهمنامه همکاری مشترک وزارت آموزش و پرورش با جمعیت هلال احمر که در اردوگاه دانش آموزی شهید باهنر تهران برگزار شد با بیان اینکه اگر میخواهیم دانش آموزان را برای آینده تربیت کنیم باید روی آموزش و پرورش عمومی سرمایه گذاری کنیم گفت: هرچه قدر سن آموزش پایین تر باشد، مفیدتر و موثرتر خواهد بود.
وی به اهمیت فراگرفتن مهارتهای امدادی اشاره کرد و گفت: پیش آمده که برخی از ما « احیاء» را بلد نبودیم و اطرافیانمان که دچار حادثه و مشکلی شده بودند از دست رفتهاند.
وزیر آموزش و پرورش به گسترش مهارت آموزی و مهارت پروری اشاره کرد و گفت: مشارکت ذی نفعان در حوزه مهارت پروری باید انجام شود. همچنین معتقدیم دانش آموزان باید خودشان مربی خودشان باشد. دانش آموزان امروز با دانش آموزان دوره من و شما تفاوت دارند.
نوری ادامه داد: مهمترین اقدام در حوزه نتایج و پیامدها، تعهد به تکریم انسانیت، خود رهبری و خود کنترلی را داریم. مهمترین نتیجه سندتحول بنیادین دستیابی دانش آموزان به ساحتهای تربیتی شش گانه است که یکی از آنها ساحت تربیت اجتماعی و سیاسی و بسیار حائز اهمیت است و اثرات نارسایی در این بخش را در وقایع اخیر جامعه شاهد بودیم.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به موضوع مهارت پروری در آینده بسیار تاکید شده است گفت: دو نوع مهارت داریم که یکی از آنها مهارتهای پایه و حتی مهمتر از مهارتهای شغلی است. مهارتهای امدادی در ردیف همین مهارتهای پایه قرار میگیرد.
نوری افزود: دیپلماسی امداد نیز مهم است. ما دیپلماسی آموزشی را آغاز کردهایم و دوست داریم دانش آموزان ما با دانش آموزان دیگر کشورها ارتباط داشته باشند. تشکلهای دانش آموزی میتوانند بسیار در این زمینه کمک کنند و امیدواریم نشستی به میزبانی دانش آموزان عضو تشکلهای هلال احمر با دانش آموزان جوامع دیگر برگزار شود.
وی ادامه داد: دانش آموزان ما در حوزههای مختلف علمی، فرهنگی و ورزشی سرآمد هستند. خوب است این نشستها و تعاملات برای جامعه معلمین نیز مدنظر قرار گرفته و برگزار شود.
وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان کار خوبی در زمینه آموزشهای امدادی با شعار «هر معلم یک امدادگر» انجام داده گفت: این طرح باید برای همه معلمان توسعه یابد.
سرپرست اداره کل محیط زیست شهرداری تهران تاکیدکرد
فرونشست زمین
نتیجه برداشت بیرویه از منابع آب زیرزمینی
سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به نقش شهرداری تهران در مدیریت مصرف آب ضرورت «امکانسنجی، مکانیابی، طراحی و اجرای تصفیهخانه روی روانابهای سطحی و استفاده از پساب تصفیهخانههای فاضلاب شهر تهران» را مورد تاکید قرار داد.
حلیا سادات حسینی شکرابی گفت: آبخوان زیرزمینی دشت تهران توانایی تآمین ۲۵۰ میلیون متر مکعب آب در سال را داراست درحالی که چندین سال است به دلایل مختلف از جمله گسترش کشاورزی در حاشیه شهر، افزایش جمعیت شهر و لزوم تآمین آب شرب آن و مصارف عمومی و فضای سبز در شهر بیش از ۸۰۰ میلیون متر مکعب در سال از آن برداشت میشود که صدمات جبران ناپذیری از جمله فرونشست زمین - که از آن به عنوان مهمترین بحران خاموش شهر یاد میشود - را درپی خواهد داشت.
سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار با اشاره به اینکه شهرداری تهران به عنوان متولی نگهداشت فضای سبز شهری با چالش تأمین آب مورد نیاز فضای سبز و خدمات شهری رو به رو است، تصریح کرد: در این راستا اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران مدیریت منابع آب غیرشرب را با شناسایی و مدیریت آب قنوات آغاز کرد و پس از آن نیز سازمان بوستانها و فضای سبز عهده دار این پروژه بوده و قنوات متعددی در سطح شهر احیا شده و در دست بهره برداری است. اجرای پروژهای تحت عنوان «امکانسجی، مکانیابی، طراحی و اجرای پکیجهای تصفیه فاضلاب» در ساختمانهای تحت تملک شهرداری را آغاز شد و در ادامه تشکیل کمیسیون فنی بازچرخانی آب به منظور بررسی فرآیند تصفیه پکیجها و تصفیهخانههای فاضلاب و روانآبهای سطحی مناطق ۲۲ گانه شهر تهران با هدف استفاده از نظر اساتید، کارشناسان خبره و مسئولان ذیربط در راستای استفاده از منابع آب نامتعارف مانند فاضلاب و روانابهای سطحی تصفیه شده و آب باران به منظور آبیاری فضای سبز و استفاده در خدمات شهری صورت گرفت. حسینی افزود: در راستای تفاهمنامه جامع ساز و کار تامین پایدار آب فضای سبز شهر تهران با وزارت نیرو، از سال ۱۳۹۹ پروژههای اجرایی در مقیاس متوسط و بزرگ در زمینه «امکانسنجی، مکانیابی، طراحی و اجرای تصفیهخانه روی روانابهای سطحی و استفاده از پساب تصفیهخانههای فاضلاب شهر تهران» در برنامهها و دستور کار اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار و در مقیاس بزرگتر شهرداری تهران قرار گرفته است.وی با بیان اینکه در حال حاضر شهروندان تهرانی از بیش از ۱۵۰ کیلومتر مربع فضای سبز شهری و جنگلی برخوردار هستند، یادآور شد: از روشهای مختلفی به فراخور موقعیت و شرایط محیطی برای آبیاری این عرصههای سبز استفاده میشود که تغییر این روشهای بعضا سنتی نیز در دستور کار شهرداری تهران است بهطوریکه تغییر گونههای گیاهی از گیاهان آببر مانند چمن به گونههای مقاوم به کم آبی و استفاده از سیستمهای آبیاری بهروز و هوشمند مهمترین این اقدامات هستند. به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران؛ سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در پایان اظهار کرد: سیستمهای آبیاری هوشمند با استفاده از پارامترهای هواشناسی و خاکشناسی و پیشبینی این پارامترها در یک یا چند دور ابیاری در کنار پارامترهای گیاه، فصل آبیاری و متغیرهای دیگر و در کنار آن روشهای آبیاری قطرهای و بارانی میتواند تا ۳۰ درصد در مصرف آب نقش داشته باشد این در حالیست که با جایگزینی روش آبیاری مدرن تلفیقی با آبیاری هوشمند در مقایسه با روشهای سنتی مانند آبیاری شیلنگی و آبیاری سطحی میتوان تا ۹۵ درصد راندمان آبیاری را افزایش داد.
آغاز بکار سامانه مدیریت جامع اردوگاههای دانشآموزی
آموزش و پرورش ۱۰۱ هزار ملک شناسایی شده دارد
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سکو یا سامانه مدیریت جامع اردوگاهها تهیه شده که تاکنون اطلاعات چهار اردوگاه کشوری در آن وارد شده و دیگر مقدمات برای عملیاتی سازی این سامانه در حال انجام است گفت: درجهبندی اردوگاهها نیز شروع شده است.
اصغر باقرزاده در گردهمایی رؤسای اردوگاههای دانش آموزی کشور که در اردوگاه دانش آموزی شهید باهنر برگزار شد با بیان اینکه ضرورت دارد اردوگاه ها به موقعیتهای یادگیری تبدیل شوند چرا که ظرفیت بالایی برای این مهم دارند گفت: در مواردی که افراد توانستند برنامه ویژهای برای یادگیری تدارک ببینند، تاثیر بی بدیلی بر روی بچهها مشاهده میشود.
وی افزود: دانش آموزان علاقه فراوانی به یادگیری دارند و از سویی بسیار علاقهمند هستند تا در اردوگاهها حاضر شده و در برنامهها شرکت کنند. معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید زیرساختهایی شامل برنامهها و محتواها فراهم شود اظهار کرد: بهترین و مهم ترین گام، فعال سازی اردوگاهها و دومین گام، تامین نیروی انسانی و مربیان ماهر و زبده است. سومین گام نیز ایجاد هماهنگی و همافزایی مسئولان اردوگاه هاست. باقرزاده ادامه داد: مهم ترین رکن فعال سازی اردوگاهها، مدیر اردوگاه است. عامل دیگر انگیزهسازی است. باید مدیران مدارس، اولیاء و مراکز مختلف، به برگزاری اردوها علاقهمند باشند و درباره این امر باید همفکری شود. وی انگیزه سازی برای جلب مشارکت اولیاء و دیگر نهادها را از دیگر موضوعات مهم برای فعالسازی اردوگاهها برشمرد و با اشاره به لزوم تسهیل امور اردویی جهت انگیزه سازی برگزاری اردوها گفت: همکاری و هماهنگی اردوگاه ها باهمدیگر و ایجاد یک شبکه منسجم مورد تاکید است. سکو یا سامانه مدیریت جامع اردوگاهها تهیه شده که تاکنون اطلاعات چهار اردوگاه کشوری در آن وارد شده و دیگر مقدمات برای عملیاتی سازی این سامانه در حال انجام است. باقرزاده افزود: وقتی مدیری می خواهد اردو برگزار کند باید به راحتی بهترین مربی را با بهترین شرایط مهیا کند، این سامانه کمک می کند اطلاعات برگزاری اردوها به راحتی در اختیار قرار بگیرد. از ثبت نام دانش آموز تا انتخاب امکانات و منوی خدمات در این سامانه وجود دارد تا مرحله آمارگیری و گزارش گیری برای مدیران که طی چند روز آینده رسماً رونمایی و عملیاتی خواهد شد. معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به موضوع درجه بندی اردوگاه ها گفت: این کار اکنون شروع شده است. در حوزه مدیریت اردوگاه ها سعی داریم درآمد اردوگاه ها صرف آبادسازی خود اردوگاه ها شود. موضوع نیروی انسانی و تکمیل کادر نیروی انسانی، مشارکت و مولدسازی اردوگاه ها، طراحی و ارائه الگوهای بازی ها و برنامه های پرورشی و فرهنگی در اردوگاهها در این گردهمایی مورد بحث قرار خواهد گرفت. باقرزاده افزود: اردوگاههای دانش آموزی کشور با برنامه تحولی که دیده شده باید میزبان میلیونها دانش آموز در سال باشد. منصور اردستانی، مدیرکل دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم با بیان اینکه در نظام آموزشی ما اردوهای دانش آموزی و مکان برگزاری اردوها یعنی اردوگاهها، بستر اجرای فعالیتهای اردویی مبتنی بر نگاه تربیتی و تحولی به عنوان یک ضرورت مطرح هستند گفت: اردوها با اهداف مختلفی برگزار می شوند؛ اردوهای آموزش محور و تقویت روشهای یاددهی- یادگیری در نظام آموزشی طرفدار زیادی دارند، اردوی کشف استعداد در حوزههای مختلف، اردوهای کاربرد علوم در جهت کاربست آموزشهای نظری، اردوهای مهارتی و امداد نجات همچنین اردوهای خانواده محور و... از جمله اردوها هستند. وی افزود: چرا اولیا، مدیران مدارس، مربیان و دانش آموزان به دیده تردید به اردوها نگاه می کنند؟ پژوهش ها و تحقیقات نشان می دهد اگر فعالیتی مبتنی بر یک هدف و چارچوب مشخص تعریف شود، همچنان نقش اردو و فعالیت های اردویی و سپس اردوگاهها می تواند یک نقش اثرگذار در حوزه تربیت و رشد کودکان و نوجوانان این مرزوبوم داشته باشد.مدیرکل دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش ۱۰۱ هزار و ۵۰۰ ملک شناسایی شده در سطح کشور دارد گفت: هزینه حق التحریر دفترخانه انتفال اسناد ۲۱.۵ میلیارد تومان شده است و ارزش منطقهای آنها ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است. این املاک سرمایه ملی هستند. چرا باید گسست بین نسلی ایجاد شود و نباید فرصت گفت وگو با نسل جدید را فراهم کنیم؟ چرا آموزش مقدم بر تربیت شده است؟ مگر طبق آموزه های اسلامی تربیت مقدم بر تعلیم نیست؟.
وزیر آموزش و پرورش:
اثرات نارسایی تربیت اجتماعی و سیاسی
دانشآموزان را در وقایع اخیر شاهد بودیم
وزیر آموزش و پرورش بر اهمیت فراگرفتن مهارتهای امدادی تاکید کرد و گفت:دانشگاه فرهنگیان کار خوبی در زمینه آموزشهای امدادی با شعار «هر معلم یک امدادگر» انجام داده و این طرح باید برای همه معلمان توسعه یابد.
یوسف نوری در نشست اجرایی سازی تفاهمنامه همکاری مشترک وزارت آموزش و پرورش با جمعیت هلال احمر که در اردوگاه دانش آموزی شهید باهنر تهران برگزار شد با بیان اینکه اگر میخواهیم دانش آموزان را برای آینده تربیت کنیم باید روی آموزش و پرورش عمومی سرمایه گذاری کنیم گفت: هرچه قدر سن آموزش پایین تر باشد، مفیدتر و موثرتر خواهد بود.
وی به اهمیت فراگرفتن مهارتهای امدادی اشاره کرد و گفت: پیش آمده که برخی از ما « احیاء» را بلد نبودیم و اطرافیانمان که دچار حادثه و مشکلی شده بودند از دست رفتهاند.
وزیر آموزش و پرورش به گسترش مهارت آموزی و مهارت پروری اشاره کرد و گفت: مشارکت ذی نفعان در حوزه مهارت پروری باید انجام شود. همچنین معتقدیم دانش آموزان باید خودشان مربی خودشان باشد. دانش آموزان امروز با دانش آموزان دوره من و شما تفاوت دارند.
نوری ادامه داد: مهمترین اقدام در حوزه نتایج و پیامدها، تعهد به تکریم انسانیت، خود رهبری و خود کنترلی را داریم. مهمترین نتیجه سندتحول بنیادین دستیابی دانش آموزان به ساحتهای تربیتی شش گانه است که یکی از آنها ساحت تربیت اجتماعی و سیاسی و بسیار حائز اهمیت است و اثرات نارسایی در این بخش را در وقایع اخیر جامعه شاهد بودیم.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به موضوع مهارت پروری در آینده بسیار تاکید شده است گفت: دو نوع مهارت داریم که یکی از آنها مهارتهای پایه و حتی مهمتر از مهارتهای شغلی است. مهارتهای امدادی در ردیف همین مهارتهای پایه قرار میگیرد.
نوری افزود: دیپلماسی امداد نیز مهم است. ما دیپلماسی آموزشی را آغاز کردهایم و دوست داریم دانش آموزان ما با دانش آموزان دیگر کشورها ارتباط داشته باشند. تشکلهای دانش آموزی میتوانند بسیار در این زمینه کمک کنند و امیدواریم نشستی به میزبانی دانش آموزان عضو تشکلهای هلال احمر با دانش آموزان جوامع دیگر برگزار شود.
وی ادامه داد: دانش آموزان ما در حوزههای مختلف علمی، فرهنگی و ورزشی سرآمد هستند. خوب است این نشستها و تعاملات برای جامعه معلمین نیز مدنظر قرار گرفته و برگزار شود.
وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان کار خوبی در زمینه آموزشهای امدادی با شعار «هر معلم یک امدادگر» انجام داده گفت: این طرح باید برای همه معلمان توسعه یابد.
سرپرست اداره کل محیط زیست شهرداری تهران تاکیدکرد
فرونشست زمین
نتیجه برداشت بیرویه از منابع آب زیرزمینی
سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به نقش شهرداری تهران در مدیریت مصرف آب ضرورت «امکانسنجی، مکانیابی، طراحی و اجرای تصفیهخانه روی روانابهای سطحی و استفاده از پساب تصفیهخانههای فاضلاب شهر تهران» را مورد تاکید قرار داد.
حلیا سادات حسینی شکرابی گفت: آبخوان زیرزمینی دشت تهران توانایی تآمین ۲۵۰ میلیون متر مکعب آب در سال را داراست درحالی که چندین سال است به دلایل مختلف از جمله گسترش کشاورزی در حاشیه شهر، افزایش جمعیت شهر و لزوم تآمین آب شرب آن و مصارف عمومی و فضای سبز در شهر بیش از ۸۰۰ میلیون متر مکعب در سال از آن برداشت میشود که صدمات جبران ناپذیری از جمله فرونشست زمین - که از آن به عنوان مهمترین بحران خاموش شهر یاد میشود - را درپی خواهد داشت.
سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار با اشاره به اینکه شهرداری تهران به عنوان متولی نگهداشت فضای سبز شهری با چالش تأمین آب مورد نیاز فضای سبز و خدمات شهری رو به رو است، تصریح کرد: در این راستا اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران مدیریت منابع آب غیرشرب را با شناسایی و مدیریت آب قنوات آغاز کرد و پس از آن نیز سازمان بوستانها و فضای سبز عهده دار این پروژه بوده و قنوات متعددی در سطح شهر احیا شده و در دست بهره برداری است. اجرای پروژهای تحت عنوان «امکانسجی، مکانیابی، طراحی و اجرای پکیجهای تصفیه فاضلاب» در ساختمانهای تحت تملک شهرداری را آغاز شد و در ادامه تشکیل کمیسیون فنی بازچرخانی آب به منظور بررسی فرآیند تصفیه پکیجها و تصفیهخانههای فاضلاب و روانآبهای سطحی مناطق ۲۲ گانه شهر تهران با هدف استفاده از نظر اساتید، کارشناسان خبره و مسئولان ذیربط در راستای استفاده از منابع آب نامتعارف مانند فاضلاب و روانابهای سطحی تصفیه شده و آب باران به منظور آبیاری فضای سبز و استفاده در خدمات شهری صورت گرفت. حسینی افزود: در راستای تفاهمنامه جامع ساز و کار تامین پایدار آب فضای سبز شهر تهران با وزارت نیرو، از سال ۱۳۹۹ پروژههای اجرایی در مقیاس متوسط و بزرگ در زمینه «امکانسنجی، مکانیابی، طراحی و اجرای تصفیهخانه روی روانابهای سطحی و استفاده از پساب تصفیهخانههای فاضلاب شهر تهران» در برنامهها و دستور کار اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار و در مقیاس بزرگتر شهرداری تهران قرار گرفته است.وی با بیان اینکه در حال حاضر شهروندان تهرانی از بیش از ۱۵۰ کیلومتر مربع فضای سبز شهری و جنگلی برخوردار هستند، یادآور شد: از روشهای مختلفی به فراخور موقعیت و شرایط محیطی برای آبیاری این عرصههای سبز استفاده میشود که تغییر این روشهای بعضا سنتی نیز در دستور کار شهرداری تهران است بهطوریکه تغییر گونههای گیاهی از گیاهان آببر مانند چمن به گونههای مقاوم به کم آبی و استفاده از سیستمهای آبیاری بهروز و هوشمند مهمترین این اقدامات هستند. به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران؛ سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در پایان اظهار کرد: سیستمهای آبیاری هوشمند با استفاده از پارامترهای هواشناسی و خاکشناسی و پیشبینی این پارامترها در یک یا چند دور ابیاری در کنار پارامترهای گیاه، فصل آبیاری و متغیرهای دیگر و در کنار آن روشهای آبیاری قطرهای و بارانی میتواند تا ۳۰ درصد در مصرف آب نقش داشته باشد این در حالیست که با جایگزینی روش آبیاری مدرن تلفیقی با آبیاری هوشمند در مقایسه با روشهای سنتی مانند آبیاری شیلنگی و آبیاری سطحی میتوان تا ۹۵ درصد راندمان آبیاری را افزایش داد.
آغاز بکار سامانه مدیریت جامع اردوگاههای دانشآموزی
آموزش و پرورش ۱۰۱ هزار ملک شناسایی شده دارد
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سکو یا سامانه مدیریت جامع اردوگاهها تهیه شده که تاکنون اطلاعات چهار اردوگاه کشوری در آن وارد شده و دیگر مقدمات برای عملیاتی سازی این سامانه در حال انجام است گفت: درجهبندی اردوگاهها نیز شروع شده است.
اصغر باقرزاده در گردهمایی رؤسای اردوگاههای دانش آموزی کشور که در اردوگاه دانش آموزی شهید باهنر برگزار شد با بیان اینکه ضرورت دارد اردوگاه ها به موقعیتهای یادگیری تبدیل شوند چرا که ظرفیت بالایی برای این مهم دارند گفت: در مواردی که افراد توانستند برنامه ویژهای برای یادگیری تدارک ببینند، تاثیر بی بدیلی بر روی بچهها مشاهده میشود.
وی افزود: دانش آموزان علاقه فراوانی به یادگیری دارند و از سویی بسیار علاقهمند هستند تا در اردوگاهها حاضر شده و در برنامهها شرکت کنند. معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید زیرساختهایی شامل برنامهها و محتواها فراهم شود اظهار کرد: بهترین و مهم ترین گام، فعال سازی اردوگاهها و دومین گام، تامین نیروی انسانی و مربیان ماهر و زبده است. سومین گام نیز ایجاد هماهنگی و همافزایی مسئولان اردوگاه هاست. باقرزاده ادامه داد: مهم ترین رکن فعال سازی اردوگاهها، مدیر اردوگاه است. عامل دیگر انگیزهسازی است. باید مدیران مدارس، اولیاء و مراکز مختلف، به برگزاری اردوها علاقهمند باشند و درباره این امر باید همفکری شود. وی انگیزه سازی برای جلب مشارکت اولیاء و دیگر نهادها را از دیگر موضوعات مهم برای فعالسازی اردوگاهها برشمرد و با اشاره به لزوم تسهیل امور اردویی جهت انگیزه سازی برگزاری اردوها گفت: همکاری و هماهنگی اردوگاه ها باهمدیگر و ایجاد یک شبکه منسجم مورد تاکید است. سکو یا سامانه مدیریت جامع اردوگاهها تهیه شده که تاکنون اطلاعات چهار اردوگاه کشوری در آن وارد شده و دیگر مقدمات برای عملیاتی سازی این سامانه در حال انجام است. باقرزاده افزود: وقتی مدیری می خواهد اردو برگزار کند باید به راحتی بهترین مربی را با بهترین شرایط مهیا کند، این سامانه کمک می کند اطلاعات برگزاری اردوها به راحتی در اختیار قرار بگیرد. از ثبت نام دانش آموز تا انتخاب امکانات و منوی خدمات در این سامانه وجود دارد تا مرحله آمارگیری و گزارش گیری برای مدیران که طی چند روز آینده رسماً رونمایی و عملیاتی خواهد شد. معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به موضوع درجه بندی اردوگاه ها گفت: این کار اکنون شروع شده است. در حوزه مدیریت اردوگاه ها سعی داریم درآمد اردوگاه ها صرف آبادسازی خود اردوگاه ها شود. موضوع نیروی انسانی و تکمیل کادر نیروی انسانی، مشارکت و مولدسازی اردوگاه ها، طراحی و ارائه الگوهای بازی ها و برنامه های پرورشی و فرهنگی در اردوگاهها در این گردهمایی مورد بحث قرار خواهد گرفت. باقرزاده افزود: اردوگاههای دانش آموزی کشور با برنامه تحولی که دیده شده باید میزبان میلیونها دانش آموز در سال باشد. منصور اردستانی، مدیرکل دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم با بیان اینکه در نظام آموزشی ما اردوهای دانش آموزی و مکان برگزاری اردوها یعنی اردوگاهها، بستر اجرای فعالیتهای اردویی مبتنی بر نگاه تربیتی و تحولی به عنوان یک ضرورت مطرح هستند گفت: اردوها با اهداف مختلفی برگزار می شوند؛ اردوهای آموزش محور و تقویت روشهای یاددهی- یادگیری در نظام آموزشی طرفدار زیادی دارند، اردوی کشف استعداد در حوزههای مختلف، اردوهای کاربرد علوم در جهت کاربست آموزشهای نظری، اردوهای مهارتی و امداد نجات همچنین اردوهای خانواده محور و... از جمله اردوها هستند. وی افزود: چرا اولیا، مدیران مدارس، مربیان و دانش آموزان به دیده تردید به اردوها نگاه می کنند؟ پژوهش ها و تحقیقات نشان می دهد اگر فعالیتی مبتنی بر یک هدف و چارچوب مشخص تعریف شود، همچنان نقش اردو و فعالیت های اردویی و سپس اردوگاهها می تواند یک نقش اثرگذار در حوزه تربیت و رشد کودکان و نوجوانان این مرزوبوم داشته باشد.مدیرکل دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش ۱۰۱ هزار و ۵۰۰ ملک شناسایی شده در سطح کشور دارد گفت: هزینه حق التحریر دفترخانه انتفال اسناد ۲۱.۵ میلیارد تومان شده است و ارزش منطقهای آنها ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است. این املاک سرمایه ملی هستند. چرا باید گسست بین نسلی ایجاد شود و نباید فرصت گفت وگو با نسل جدید را فراهم کنیم؟ چرا آموزش مقدم بر تربیت شده است؟ مگر طبق آموزه های اسلامی تربیت مقدم بر تعلیم نیست؟.