روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ چهارشنبه ۹ آذر - شماره 4261

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان خبر داد:

رکورد خرید بیش از ۱۷ هزار زنجیره مقره سیلیکونی برای مقاوم‌سازی شبکه برق خوزستان

 مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از خرید بیش از ۱۷ هزار و ۱۱۷ زنجیره مقره سیلیکونی برای بهینه‌سازی شبکه انتقال و فوق توزیع استان خبر داد.
محمود دشت ‌بزرگ اظهار کرد: با هدف اصلاح و بهینه‌سازی شبکه برق انتقال و فوق توزیع خوزستان و مقاوم‌سازی آن در مقابله با گرد و غبار و شرایط جوی، تعویض مقره‌های پرسیلنی و شیشه‌ای با مقره‌های سیلیکونی که از سال‌های قبل شروع شده شدت بیشتری گرفته است.
وی افزود: در همین راستا قرارداد خرید ۴ هزار و ۷۵۰ مقره سیلیکونی عبوری و کششی با ارزش سرمایه‌گذاری بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال جهت خطوط ۲۳۰ کیلوولت ناحیه مرکز خریداری که تاکنون تعداد ۲ هزار و ۷۶۳ زنجیره مقره تحویل این شرکت شده و در حال نصب در شبکه هستند. مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بیان کرد: در بخش خطوط ۴۰۰ کیلوولت نیز قرارداد خرید یک هزار و ۲۵۳ زنجیره مقره سیلیکونی ۴۰۰ کیلوولت به ارزش سرمایه‌گذاری بیش از ۷۰ میلیارد ریال جهت خط ۴۰۰ کیلوولت شمالغرب ـ میلاد ـ ماهشهر اصلی منعقد که تاکنون تعداد ۶۱۴ زنجیره تحویل این شرکت شده است.
دشت‌بزرگ با بیان اینکه مناقصه خرید ۱۱ هزار و ۱۱۴ زنجیره مقره‌ جدید (۳۶۰ میلیارد ریال ) نیز در حال برگزاری است، تصریح کرد: تعویض زنجیره مقره خطوط در مناطق آلوده باعث می‌شود که شبکه در مقابله با گرد و غبار و رطوبت از مقاومت لازم برخوردار گردد و حوادث ناخواسته‌ای که باعث خاموشی می‌شود در شبکه رخ ندهد. وی تاکید کرد: در سال‌های اخیر یکی از اقدامات مداومی که در شبکه خوزستان در حال انجام بوده مقابله با گرد و غبار است که در این راستا تعویض زنجیره مقره خطوط، پوشش عایقی پست‌ها (RTV)، احداث ۱۵ پست به صورت GIS و شستشوی شبانه روزی تجهیزات در حال انجام است. مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: این دیگر به یکی از وظایف اصلی ما تبدیل شده و همانقدر که برای ایجاد ظرفیت جدید در شبکه و حفظ شبکه موجود لازم است هزینه و وقت صرف شود، برای مقابله با گرد و غبار نیز باید وقت و هزینه کرد و این از ویژگی‌های خاص شبکه برق خوزستان می‌باشد که در سایر نقاط کشور با این شدت و تکرار، کمتر به چشم می‌خورد.

تایید مجدد محصولات ذوب آهن اصفهان برای صادرات با تمدید گواهینامه CARES
 ممیزی خارجی مراقبتی گواهینامه  CARES  جهت صادرات میلگرد تولیدی ذوب آهن اصفهان به کشورهای منطقه بریتانیا و حوزه خلیج فارس در این شرکت با موفقیت انجام شد .
علیرضا رضوانیان معاون برنامه ریزی و توسعه ذوب آهن اصفهان در جلسه افتتاحیه این ممیزی که با حضور مدیران مرتبط در سالن جلسات مدیرعامل  شرکت برگزار شد، به بیان اقدامات انجام شده در زمینه ارتقاء کیفیت پرداخت و گفت: ذوب آهن اصفهان فراتر از  اجرای الزامات استانداردهای مورد بررسی و استقرار و تمدید آنها گام برداشته است. محمد صدری مدیرکیفیت فراگیر ذوب آهن اصفهان نیز گفت: دومین ممیزی مراقبتی بعد از اخذگواهینامهCARES طــی روزهای ۱ و۲ آذر ماه توسط سرممیز موسسه مذکور Yavuz Deveciler  از انگلستان و در مدیریت های مرتبط انجام شد که با توجه به عدم مشاهده هیچ گونه عدم انطباقی، گواهینامه CARES تمدید اعتبار شد.وی،گفت: مدیریت های مختلف به ویژه حوزه خرید، برنامه ریزی و مهندسی صنایع، نورد، فولادسازی، امور فنی و برنامه ریزی تولید، اتوماســیون و ارتباطات، بازاریابی و فروش خارجی، روابط عمومی، حراست، فن آوری اطلاعات و دیگر مدیریت های مرتبط در برگزاری موفقیت آمیز این دوره از ممیزی مشارکتی فعال داشتند. سرممیزموسسه CARES نیز با تشریح چگونگی ممیزی انجام شده در قسمت های مختلف شرکت، تلاش گسترده ذوب آهن اصفهان در جهت تحقق و ابقای شرایط استاندارد BS۴۴۴۹ در این مجتمع صنعتی را قابل ملاحظه دانست و گفت: ممیزی مراقبتی گواهینامه CARES  در ذوب آهن اصفهان همانند دوره های قبلی با موفقیت انجام شد و گواهینامه مربوطه تمدید اعتبار می شود . لازم به ذکر اســت که ذوب آهن اصفهان تنها دارنده گواهینامــه CARES در ایران می باشــد .

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه