روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۱ شنبه ۵ آذر - شماره 4257

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اعلام کرد؛

دلالان و اخلاگران زیر ذره‌بین پلیس

 رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از برخورد با اتاق‌های قیمت گذاری کاذب، معاملات صوری و خالی‌فروشی ارز کرده بودند، خبر داد. سرهنگ هدایت بهرامی با اشاره به اقدامات پلیس امنیت اقتصادی در برخورد با دلالان ارز در روزهای اخیر گفت: با توجه به التهابات اخیر در جامعه و اغتشاشات پیش آمده و همچنین تبلیغات رسانه‌های معاند برای ایجاد التهاب در بازار و دیگر مولفه‌های اقتصادی و سیاسی، شاهد بروز برخی التهابات در بازار ارز بودیم.  وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌هایی که از قبل انجام شده و همچنین هماهنگی با دیگر دستگاه‌ها و انجام کارهای اطلاعاتی چندین عملیات پلیسی برای برخورد با سودجویان و متخلفان به اجرا درآمد، گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی با انجام این اقدامات نسبت به شناسایی سرشاخه‌ها و اخلالگران بازار که من به آنها لقب تروریسم اقتصادی را می‌دهم، اقدام کردند.
* افزایش قیمت ارز با قیمت‌گذاری کاذب و معاملات صوری
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ به اقدامات این افراد برای اخلال در بازار ارز اشاره کرد و گفت: این افراد برای اخلال در بازار ارز اقدام به ایجاد اتاق‌های قیمت گذاری کاذب، خالی فروش و انجام معاملات صوری کرده بودند و از این طریق موجب افزایش قیمت ارز شده بودند. همانطور که می‌دانید بار روانی افزایش قیمت ارز در معیشت مردم و قیمت دیگر کالاها نیز اثرگذار است و در همین راستا نیز پلیس امنیت اقتصادی به سرعت با هماهنگی دیگر دستگاه‌ها وارد عمل شده و با سودجویان و اخلالگران برخورد کرد. 
* بازدید پلیس امنیت اقتصادی از صرافی‌ها
وی با بیان اینکه پلیس از واحدهای صنفی و صرافی‌ها نیز بازدید کرد، گفت: در جریان این بازدیدها با ۱۲ واحد صنفی متخلف که مجوزی برای خرید و فروش ارز نداشتند و اقدام به سوءاستفاده کرده بودند، برخورد شد. در مجموع سه میلیون و ۳۱۴ هزار عدد انواع واحد ارز از دلالان ارزی نیز کشف و ضبط شد، ارزش ریالی ارزهای کشف شده بالغ بر ۳۶ میلیارد تومان بود. رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ به دشواری‌های کشف ارز از دلالان اشاره کرد و گفت: دلالان ارزی شگردهای پیچیده‌ای برای نگهداری ارز دارند و این مقدار ارز کشف شده از دست دلالان و اصطلاحا از کف خیابان بوده است و از این رو رقم قابل توجهی محسوب می‌شود.
* دلالان و اخلاگران زیر ذره‌بین پلیس
بهرامی با بیان اینکه با اقدامات پلیس در کنار سایر اقدامات حاکمیتی خوشبختانه شاهد کاهش قیمت ارز بودیم، گفت: مفسدین و اخلالگران اقتصادی باید بدانند که ماموران پلیس امنیت اقتصادی آنان را رصد کرده و با اقدامات مجرمانه آنان برخورد خواهند کرد.وی در پاسخ به این پرسش که آیا از میان ۶۳ اخلالگر و دلال دستگیر شده، افرادی دارای ارتباط با خارج از کشور بودند یا خیر نیز گفت: این موضوع در حال بررسی است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه