روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۱ شنبه ۵ آذر - شماره 4257

 بیانیه جمعی از پیشکسوتان وزارت خارجه:

تنها راه شکست دشمن در جنگ ترکیبی؛ ایجاد امید در دل آحاد جامعه

 جمعی از پیشکسوتان وزارت امور خارجه، با امضا بیانیه‌ای اغتشاشات اخیر را مصداق جنگ ترکیبی همه جانبه دشمنان دانستند و عنوان کردند: ارتقاء وحدت ملی، تلاش برای اتحاد مذاهب و قومیت‌های مختلف و انسجام گرایش‌های متنوع سیاسی می‌تواند خنثی‌کننده این جنگ ترکیبی باشد. جمعی از پیشکسوتان وزارت امور خارجه، با امضا بیانیه‌ای که روز جمعه در اختیار ایرنا قرار گرفت، ضمن محکومیت اقدامات ناجوانمردانه و ددمنشانه تروریست‌ها و اغتشاشگران و توطئه دشمنان در جنگ ترکیبی علیه جمهوری اسلامی ایران، از خواص جامعه خواستند مسئولانه به میدان آمده و با دفاع از کیان اسلام، انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، وظیفه دینی و ملّی خود را ادا کنند.
در متن بیانیه پیشکسوتان وزارت امور خارجه آمده است: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به عنوان پدیده‌ای نو در نظام بین‌الملل با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و با زعامت حضرت امام خمینی(ره) شکل گرفت و اکنون تحت رهبری خردمندانه حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی)، تحقق اهداف خود را در مسیر ایجاد تمدن نوین اسلامی دنبال می‌کند. این بیانیه افزود: این انقلاب با احیای ارزش‌های والای اسلامی و انسانی و با تکیه بر اراده مردمی مسلمان و حق‌طلب، موفقیت‌های بزرگی را در عرصه‌های مختلف علمی، فنی، دفاعی، هسته‌ای، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی نصیب ملت ایران کرده و جمهوری اسلامی ایران را به عنوان قدرت اول منطقه و الگوی تمام عیار یک کشور مستقل به ملت‌های آزاده جهان معرفی کرده است. در عین حال، استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و همراهی رژیم صهیونیستی، تروئیکای اروپا و چند کشور منطقه، با دسیسه‌های گوناگون، استقلال، تمامیت ارضی و اقتدار ملت ایران را هدف قرار داده و از هیچ توطئه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران دریغ نمی‌ورزد.
پیشکسوتان وزارت امور خارجه در این بیانیه تصریح کردند: اغتشاشات دو ماه اخیر در کشور نیز برآمده از همین توطئه دشمنان بوده که می‌بایست علل و عوامل داخلی و خارجی آن مورد واکاوی قرار گیرد و اهداف پنهان دشمنان برای تنویر افکار عمومی و ملت شریف ایران تبیین و شبهات پدید آمده در فضای غبارآلود فتنه برطرف گردد؛ لذا وظیفه خود می‌دانیم که در این رابطه توجه مردم عزیز را به نکات زیر جلب نماییم.
این بیانیه یادآور شد: اغتشاشات اخیر مصداق یک جنگ ‌ترکیبی همه جانبه است که با طراحی و هدایت سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) و همکاری رژیم صهیونیستی، برخی از ‌کشورهای اروپایی و منطقه، گروهک‌های تروریستی و استخدام همه‌ امکانات اطّلاعاتی، رسانه‌ای و عملیاتی علیه ملت ایران برنامه‌ریزی شده است.
این پیشکسوتان وزارت خارجه عنوان کردند: هدف دشمنان از این جنگ، بهره‌گیری از برخی تضادهای داخلی و نارضایتی‌های موجود و تبدیل آنها به اغتشاش و آشوب‌های مخرب به منظور فرسایشی کردن ناامنی در کشور و جلوگیری از پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف علمی، فنی، دفاعی و اقتصادی است. جعل یا تحریف اخبار و انتشار گسترده آن در فضاهای رسانه‌ای و مجازی از تاکتیک‌های اصلی دشمن است که برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی و ناامید ساختن مردم نسبت به آینده استفاده می‌شود. در این بیانیه آمده است: طبق بیانیه مشترک نهادهای امنیتی و اطلاعاتی، دخالت فراگیر دشمن در اغتشاشات اخیر مبتنی بر اطلاعات و گزارش های مستند و موثق بوده و در قطعیت آن تردیدی نیست. اگرچه تأکید بر حمایت دشمن خارجی از اغتشاشات اخیر به معنای کتمان نارسائی های داخلی نیست، اما غفلت از شناخت دشمن اصلی کشور نیز یکی از خطراتی است که هر کشور مستقل از جمله ملت بزرگ ایران را تهدید می کند. یکی از ترفندهای اصلی دشمن ایجاد اختلاف و ایراد خدشه به انسجام و همبستگی ملی و فعال سازی گسل های قومی و مذهبی است تا با خارج کردن مطالبات مردم از مسیر حقیقی به اهداف شوم خود دست یابد.
پیشکسوتان وزارت امور خارجه در این بیانیه خاطرنشان کردند: در این مقطع حساس، ارتقاء وحدت ملی، تلاش برای اتحاد مذاهب و قومیت‌های مختلف و انسجام گرایش‌های متنوع سیاسی می‌تواند خنثی‌کننده جنگ ترکیبی دشمن باشد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه