اقتصاد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر لزوم پاسخگویی درست و دقیق به مطالبات و شکایات مردم تأکید کرد و گفت: این موضوع باید با ایجاد داشبورد عمومی و ارائه وضعیت کیفیت شبکه بهصورت شفاف تقویت شود تا همه دستاندرکاران ارائه سرویس به مردم در برابر عملکرد خود پاسخگو باشند. به گزارش کائنات، جلسه نظارتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با حضور سید ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از معاونان ستادی برگزار شد. وزیر ارتباطات در این جلسه با اشاره به اینکه فلسفه وجودی جلسات نظارتی، نقد و ارائه نظر با رویکرد نقادانه است، گفت: اقدامات، تلاشها و فعالیتهای مجموعه رگولاتوری زمانی مؤثر است که مردم آن را لمس کرده و اثر مثبت آن را در زندگی روزمره خود احساس کنند. اگر چنین احساسی وجود نداشته باشد، به معنی آن است که در فرایند اقدامات انجامشده اشکالی وجود دارد که باید بررسی و بازنگری شود. وی افزود: در پی جنگ و شرایط پس از آن و همچنین پارهای از اختلالها، کیفیت سرویسهای تلفن همراه و اینترنت سیار تحت تأثیر قرار گرفته است که باید برای برطرف کردن آن تدابیر لازم انجام شود. یه گفته وی، در شرایط فعلی، اهمیت توسعه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبر نوری بیش از پیش است و باید اجرای آن بهصورت جدیتر پیگیری شود. هاشمی با تأکید بر پاسخگویی درست و دقیق به شکایات کاربران تصریح کرد: ظرفیت خوبی برای پاسخگویی رگولاتوری در شبکههای اجتماعی ایجاد شده است اما این موضوع باید با ایجاد داشبورد عمومی و ارائه وضعیت کیفیت شبکه بهصورت شفاف تقویت شود تا همه دستاندرکاران ارائه سرویس به مردم در برابر عملکرد خود پاسخگو باشند. وزیر ارتباطات اظهار کرد: با پیشرفت فناوری و تغییرات آن، باید تنظیمگری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بهصورت متمرکز انجام شود و در این مسیر از تجربه سایر کشورها نیز استفاده شود.