روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت - شماره 4592

کارشناس و تحلیلگر خاورمیانه در گفت و گو با کائنات

حمله به رفح تبانی آشکار آمریکا و اسرائیل در بیرون راندن مردم از سرزمین مادریشان است


  کارشناس و تحلیلگر مسائل فلسطین و خاورمیانه گفت: وقتی آمریکایی‌ها  ۴ بار پیش نویس‌های قطعنامه‌ای شورای امنیت درباره آتش بس را وتو می کنند به معنای فرصت دادن به رژیم صهیونیستی است تا از شمال نوار غزه با تخریب شهر مردم را آواره و به جنوب نوار غزه برسد؛ ضمن اینکه حماس را مقصر عدم آتش بس جلوه دهد.
مهدی شکیبایی کارشناس فلسطین و خاورمیانه در گفت و گو با کائنات درباره چرایی متهم کردن حماس به عدم پذیرش آتش بس توسط رسانه های فارسی زبان معاند و رسانه های غربی و عبری گفت: در این موضوع شکی نیست که حماس خواسته خود را درباره غزه به صورت آشکار بیان می کند چرا که حماس معتقد است فلسطینی ها حق زندگی در سرزمین خود و نوار غزه را دارند بنابراین باید آزادانه در وطن خود زندگی کنند اما اینک یک رژیم اشغالگر این حق را ازآنها سلب کرده است.
وی در این باره یادآور شد: حماس بر این موضوع تاکید دارد که یک واحد سیاسی و رژیم اشغالگر آنها حمله کرده و تعداد بسیار زیادی از مردم فلسطین و نوار غزه را کشته است اما نکته بسیار مهم در احوالات امروز قضایای مرتبط با غزه این است که آمریکا و اسرائیل در یک تبانی آشکار جهانی خواهان این موضوع هستند که باقیماندگان در نوار غزه را از محل زندگی و خانه مادری خود بیرون و به مصر و سایر کشورهای عربی بفرستند شبیه اتفاقی که در سال ۱۹۴۸ در بخش عمده‌ای از سرزمین فلسطین رقم زدند.
مهدی شکیبایی کارشناس غرب آسیا و مسائل منطقه یادآور شد: آمریکا و اسرائیل مایلند همانگونه که در آن سال بیش از ۸۰۰ هزار فلسطینی را از خانه و کاشانه خود اخراج کردند این بار نیز این کار را انجام دهند اما این بار پیش ‌ چشم دوربین‌های تلویزیونی و وجدان‌های بیدار و آگاه مردم دنیا در حال رقم زدن چنین فاجعه ای هستند.
کارشناس مسائل منطقه خاطر نشان کرد:حماس خواسته پنهانی از آمریکا و اسرائیل ندارد. حماس به دنبال دریافت ر ۳۰۰ میلیون یورو یا یک میلیارد یورو نیست، بلکه مایل است نقشه های شیطانی اسرائیل درباره غزه و سرنوشت مردم غزه و رفح را نقش بر آب کند به این خاطر است که رسانه‌های صهیونیستی درجای جای دنیا در کنار  دستگاه سیاسی آمریکا تلاش می کنند تا به نوعی حماس را مقصر اصلی شکست مذاکرات جلوه دهند، چرا که آمریکا چنین خواسته ای دارد و تهمت زنی به حماس اراده آمریکاست تا به افکار عمومی دنیا بقبولاند حماس صلح نمی کند.
کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل گفت: وقتی آمریکایی‌ها  ۴ بار پیش نویس‌های قطعنامه‌ای شورای امنیت درباره آتش بس را وتو می کنند به معنای فرصت دادن به رژیم صهیونیستی است تا از شمال نوار غزه با تخریب شهر مردم را آواره و به جنوب نوار غزه برسد؛ ضمن اینکه حماس را مقصر عدم آتش بس جلوه دهد.
مهدی شکیبایی معتقد است: همه این مسائل برنامه ریزی شده است تا رژیم صهیونیستی کار نهایی خود را یا به اصطلاح اهدافی که نتوانسته محقق کند با ادامه جنگ در رفع صورت دهد بنابراین آمریکا و اسرائیل به دنبال فرصت سازی هستند تا با مقصر جلوه دادن حماس که حماس عامل اصلی شکست مذاکرات است تخریب غزه و رفح را به سرعت پیش ببرند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه