روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ يکشنبه ۲ ارديبهشت - شماره 4580

ترقی: در گفت و گو با رژیم صهیونیستی مورد تمسخر خودی و غیر خودی ها قرار گرفت

 کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل گفت: اسرائیل تحت فشار دولتهای غربی و سازمان‌های بین المللی برای عدم گسترش جنگ است اما سران رژیم صهیونیستی باید به افکار عمومی خود بعد از حمله وعده صادق ایران جوابی می دادند به این خاطر با یک تلاش ناکام سعی در ساکت کردن افکار عمومی خود کردند.
حمید رضا ترقی کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل در گفت و گو با کائنات در خصوص حملات اخیر منتسب به اسرائیل در اصفهان در خصوص نتایجی که تا کنون حاصل شده به ما گفت: براساس آخرین اطلاعات به دست آمده رژیم صهیونیستی برای پاسخ دهی به افکار عمومی خود و جنگ طلبان صهیونیست تلاش کرد تا در ابتدای امر کوادکوپترهایی به ایران برای شناسایی هر چه بیشتر یا به عبارت خودمانی تر برای گرا دادن به موشک های کروز وارد حریم هوایی ایران کند. وی در این باره خاطر نشان کرد: آنها به خیال خام خود قصد داشتند بعد از گرا دادن این کوادکوپترها موشک های کروز را به اهداف مورد نظر بزنند و حمله کنند اما بعد از اینکه کوادکوپترها توسط پدافند جمهوری اسلامی ایران در اصفهان منهدم شد، خوشبختانه موشک های کروز نیز در خاک عراق سقوط کردند لذا رژیم صهیونیستی ناکام ماند و مورد تمسخرغیر خودی ها و حتی خودی ها قرار گرفت.
حمید رضا ترقی دراین باره توضیح داد: با توجه به اینکه موشک های کروز عامل هدایت خود را از دست دادند و پدافند اصفهان به سرعت و در بهترین شکل ممکن عمل کرد آنها در تحقق اهداف خود ناکام ماندند هر چند آنچه رخ داده در دست بررسی است و نیازمند بررسی های بیشتر جزییات برای اطلاع رسانی است.
کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی یادآور شد: مساله حائز اهمیت این است که بی شک در آنچه رخ داده اسرائیل دخیل است و رژیم صهیونیستی در پشت پرده قضیه قرار دارد چرا که به خیال خام خود بر آن بودند تا با موشک های کروز چند نقطه کشور را مورد حمله واصابت قرار دهند منتهی در این موضوع باید بررسی های بیشتری صورت بگیرد چرا که دراین خصوص باید اطلاعلات بیشتری عنوان شود تا بتوان به طور مشخص درباره این موضوع اظهار نظر کرد.
حمید رضا ترقی کارشناس سیاست خارجی و مسائل بین الملل افزود: در این موضوع تردیدی نیست که آمریکا و حامیان غربی رژیم کودک کش غاصب تمایلی به گسترش و توسعه جنگ ندارند هر چند اسرائیل نیز قادر به جنگ با ایران نیست.
وی در این باره افزود: اسرائیل تحت فشار دولتهای غربی و سازمان های بین المللی برای عدم گسترش جنگ است اما سران رژیم صهیونیستی باید به افکار عمومی خود بعد از حمله وعده صادق ایران جوابی می دادند به این خاطر با یک تلاش ناکام سعی در ساکت کردن افکار عمومی خود کردند.
حمید رضا ترقی در پایان گفت و گو خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در طی بیش از چهل سال گذشته نشان داده هیچگاه جنگ طلب و عامل کلید زدن هیچ جنگ و درگیری نظامی نبوده است. بی تردید در صورتی که اسرائیل همچنان علیه نیروها و مواضع ما دست به رفتارهای غیر عقلانی بزند بی شک ایران نیز برای دفاع مشروع از خود وارد گود می شود و پاسخ های کوبنده ای به اسرائیل خواهد داد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه