روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۲ يکشنبه ۲۷ اسفند - شماره 4567

«علی دهکردی» در دیدار با رییس‌جمهور مطرح کرد؛

عده‌ای از واژه «سلبریتی» برای تحقیر استفاده می‌کنند


  مدیر عامل خانه سینما با گله از اینکه از عبارت «سلبریتی» برای تحقیر هنرمندان استفاده می‌کنند، گفت: سلبریتی‌های ما در برابر کسانی که خون مردم و پول بیت‌المال را در فنجان‌های چای دبش می‌نوشند، شرف دارند.
به گزارش روابط‌عمومی خانه سینما، عصر روز جمعه ۲۵ اسفند ماه به دعوت محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار رئیس‌جمهور و هنرمندان در محل اجلاس سران برگزار شد.
در این مراسم پس از سخنان محمدمهدی اسماعیلی از علی دهکردی مدیر عامل خانه سینما برای سخنرانی دعوت شد.
دهکردی در ابتدا گفت: من به عنوان علی دهکردی بازیگر اینجا نیستم، بلکه به نمایندگی از هفت‌هزار نفر عضو خانه سینما اینجا هستم؛ هفت هزار نفری که در سال‌های گذشته مورد کم‌لطفی‌های زیادی قرار گرفته‌اند.
مدیرعامل خانه سینما با اشاره به شرایط بسیار سخت مردم به دلیل تورم و گرانی گفت: سینماگران هم از این موضوع جدا نیستند و با این مشکلات دست‌به گریبانند، این در حالی‌ است که حتی عنوان شغلی سینماگران در فهرست مشاغل رسمی کشور نیست.
دهکردی در بخش دیگری با اشاره به شرایط دشوار مراحل مختلف تولید و عدم تمایل بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری، از موج سهمگین بیکاری و سایه آن بر زندگی سینماگران سخن گفت.
وی شرایط دشوار اعضایی را که دچار بیماری‌های خاص هستند بازگو کرد و در ادامه به موضوع نگرانی‌هایی که سینماگران و هنرمندان در مورد مالیات دارند اشاره کرد. دهکردی با گله فراوان از این‌که از عبارت «سلبریتی» برای تحقیر هنرمندان استفاده می‌کنند، گفت: سلبریتی‌های ما در برابر کسانی که خون مردم و پول بیت‌المال را در فنجان‌های چای دبش می‌نوشند، شرف دارند.
وی همچنین فراهم کردن بستر مناسب و برخورد آزاداندیشانه با سلیقه‌های گوناگون را ضروری دانست و با بیان مواردی همچون عدم توجه قانون‌گذار به امور سینماگران، نبودن بودجه اختصاصی برای خانه سینما، ناچیز بودن بودجه فرهنگ و هنر، مطرح کرد: تعامل با سازمان سینمایی و صندوق اعتباری مثبت و راه اندازی صندوق بیکاری سینماگران از مطالبات خانه سینماست.
مدیرعامل خانه سینما گفت: اهالی سینما، تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی و به طور کلی هنرمندان هنوز یک بیمارستان اختصاصی برای خود ندارند و این ناخوشایند است، اینها بخشی از مشکلات سینماگران است و امیدواریم شرایط برای شنیدن حرف‌های بیشتر هم فراهم شود.
در بخشی دیگر از این مراسم علی نصیریان دعوت شد تا با حاضران سخن بگوید.
وی در بخشی از صحبت‌های خود خطاب به رئیس جمهور و مسئولان دولتی و قانون‌گذران به اهمیت توجه به خلاقیت‌های سینماگران، حذف دستورالعمل‌های باز دارنده و موانع رشد خلاقیت هنری در آثار سینمایی اشاره کرد و گفت: هنرمندان قواعد را می‌شناسند و آنها را در حد عرف رعایت می‌کنند اما عده‌ای با مانع‌تراشی سد راه خلاقیت سینماگران به‌ویژه نسل جوان می‌شوند و این شایسته سینما و فرهنگ و هنر ما نیست.
در این مراسم هنرمندان دیگری نیز به بیان مشکلات و مسائل جاری در حوزه‌های تخصصی خود و عرصه فرهنگ و هنر اشاره کردند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه