روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۲ شنبه ۲۶ اسفند - شماره 4566

مدیرکل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو:

تعطیلی و محدودیت در چرخه تولید و توزیع شیر خشک نداریم


  مدیرکل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با تاکید بر استمرار خدمت با توانی بیش از روز های غیر تعطیل گفت: تعطیلی و محدودیت در چرخه تولید و توزیع شیر خشک نخواهیم داشت
دکتر علی رضا رستمی با اشاره به تلاش‌های مستمر همکاران ستادی و معاونت‌های غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی و شرکای کاری در سال 1402 گفت: جهت نظارت بر حوزه فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل بویژه در ایام پایانی سال جاری و نوروز پیش رو با همان شدت و حدت ایام غیر تعطیل مشغول خدمت خواهیم بود.
وی ادامه داد: علاوه بر حضور فعال همکاران، از شرکت‌های توزیع کننده شیر خشک خواسته‌ایم از تعطیلی و حتی محدود نمودن چرخه توزیع پرهیز کنند. لذا این اطمینان را به مردم می‌دهیم که چرخه شیرخشک از تولید تا انتقال به شعب استانی و در نهایت داروخانه، وقفه‌ای ایجاد نمی‌شود.
مدیر کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو در ادامه سخنانش با اشاره به بررسی ذخایر انواع شیر خشک و غذای ویژه در داروخانه‌ها، گفت: تمهیدات لازم به منظور پیشگیری از هر نوع کمبود در ایام نوروز اندیشیده شده است.
وی از جمله اقدامات دیگر حوزه مذکور را بازرسی از داروخانه‌های منتخب و بررسی میزان موجودی و عرضه شیرخشک‌های رژیمی قبل از ایام نوروز عنوان کرد.
به گفته رستمی، معاونت‌های غذا و دارو سراسر کشور به شکایت های دریافتی رسیدگی خواهند کرد.

انفجار نارنجک باقی‌مانده از چهارشنبه‌سوری
 انگشتان یک پاکبان را در تهران قطع کرد
  مدیر روابط عمومی اورژانس استان تهران از انفجار نارنجک دستی باقی‌مانده از چهارشنبه‌سوری در دستان یک پاکبان در حین نظافت محله‌ای در مرکز پایتخت خبر داد.
ابوالفضل ماهرخ در این‌باره گفت: در ساعت ۶:۳۸ صبح امروز یکی از شهروندان سراسیمه با مرکز ۱۱۵ اورژانس تهران تماس گرفته و اعلام کرد که پس از شنیدن صدای انفجار شدید در خیابان به بیرون از خانه رفته و مشاهده کرده که یک پاکبان با خونریزی شدید در ناحیه دست بر روی زمین افتاده است.
وی با بیان اینکه بلافاصله یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه واقع خیابان اجاره‌دار، ۱۰ متری ارامنه اعزام شد، گفت: با حضور عوامل اورژانس مشاهده شد که نارنجک دستی در دستان یک پاکبان منفجر شده و سبب قطع سه انگشت دست راست این فرد شده است. در همین راستا نیز بلافاصله اقدامات اولیه برای جلوگیری از خونریزی این پاکبان انجام شد و این فرد که ۲۸ سال سن داشت برای پیوند سه انگشت قطع شده به بیمارستان امام خمینی (ره) انتقال داده شد.
مدیر روابط عمومی اورژانس استان تهران درباره چرایی وقوع این حادثه نیز گفت:‌ این پاکبان درحال جارو زدن و نظافت کوچه بوده است. در حین نظافت با چند کیسه زباله مواجه شده و مطابق معمول کیسه‌ها را برای انداختن به سطل زباله جمع آوری کرده است. اما داخل این کیسه‌ها چند نارنجک دستی باقی مانده از چهارشنبه‌سوری قرار داشت و متاسفانه در حین انتقال این نارنجک‌ها عمل کرده و در دستان پاک‌بان بی‌گناه منفجر شده است.  ماهرخ با بیان اینکه چنین حادثه‌ای را می‌توان جزو حوادث ثانویه چهارشنبه‌سوری برشمرد، گفت: پاکبان بی‌گناه و از همه‌جا بی‌خبر در حالی دچار این حادثه شده که بی‌دقت و بی‌مبالاتی فردی دیگر جانش را به خطر انداخته است. در همین راستا توصیه اکید می‌کنیم که اگر افراد همچنان موادمحترقه‌ای را از چهارشنبه‌سوری تاکنون در منزل دارند، آن را در سطل‌های زباله و ... رها نکنند تا شاهد بروز چنین حوادثی نباشیم.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه