روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۲ شنبه ۲۶ اسفند - شماره 4566

سرپرست شهرهای جدید مطرح کرد؛

اختصاص ۱۹۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل مسکن مهر


  سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید گفت: وزارت راه و شهرسازی از محل منابع خود ۱۹۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر و خدمات روبنایی هزینه کرد و فقط در یک فقره ۵۷ میلیارد تومان برای ساخت دیوار حائل در پردیس هزینه شد. سعید غفوری در مراسم افتتاح ۵۲۳۰ واحد مسکن مهر شهر جدید پردیس اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی با همت دکتر بذرپاش هزینه‌های بسیاری را برای تکمیل واحدهای مسکن مهر که از دوره‌های گذشته باقی مانده بود متقبل شد. تا کنون ۱۹۰۰ میلیارد تومان برای مسکن مهر منابع اختصاص یافته و به طور مثال فقط برای یک دیوار حائل در پردیس ۵۷ میلیارد تومان هزینه شده است. وی افزود: با توجه به طولانی شدن فرآیند تکمیل واحدهای مسکونی که از ۱۰ سال قبل آغاز شده برخی گمان می‌کردند پروژه ها بر زمین خواهد ماند اما با دعوت از پیمانکاران خوشنام داخلی، کارها را پیش بردیم.

پتروشیمی شازند از شرکت های
زیر مجموعه بانک ملی واگذار شد
  بانک ملی ایران در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری و سیاست های دولت سیزدهم مبنی بر خروج بانک ها از بنگاهداری ۵۱.۳۲ درصد از سهام شرکت پتروشیمی شازند را واگذار کرد.
به گزارش کائنات و به نقل از بانک ملی ایران ،۵۱.۳۲ درصد از سهام شرکت پتروشیمی شازند به ارزش ۲۵۰ هزار میلیارد ریال، در چهارچوب مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار تهران طی معامله‌ای شفاف و به صورت نقدی به خریداری دارای صلاحیت واگذار شد. این واگذاری، گام بسیار مهمی در شبکه بانکی کشور در راستای خروج از بنگاهداری، کاهش تصدی گری بانک‌ها و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است. گفتنی است شرکت پالایشگاه تهران با نماد بورسی شتران که ۷۰ درصد مالکیت آن در اختیار سهام عدالت است، نسبت به خرید سهم بانک ملی ایران از پتروشیمی شازند اقدام کرده است. به این ترتیب ۴۷ میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت از واگذاری شرکت پتروشیمی شازند منتفع می‌شوند.

فرشید فرخ‌نژاد مدیرعامل جدید بانک ملت شد
  با تصمیم هیات مدیره بانک ملت، فرشید فرخ‌نژاد به عنوان مدیرعامل جدید این بانک معرفی شد. به گزارش کائنات، فرخ‌نژاد متولد سال ۱۳۵۳ و دارای مدرک ای علوم اقتصادی (گرایش اقتصاد بین‌الملل) است. وی از ابتدای آبان ۱۳۷۸ به استخدام رسمی بانک رفاه درآمد و پس از کسب رتبه اول در آزمون سراسری، در بخش‌ها و مسئولیت‌های مختلف خدمت کرده است. عضو هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی، رئیس هیأت مدیره بانک تجارت، رئیس هیأت مدیره بانک رفاه کارگران، عضو هیأت مدیره بانک رفاه کارگران(به مدت ۱۰ سال)، مدیر امور اعتباری و بین الملل بانک رفاه کارگران، مدیر امور اعتباری و حقوقی بانک رفاه، رئیس هیأت مدیره شرکت‌های بازرگانی توسعه تجارت و خدمات گستر رفاه پردیس بانک رفاه کارگران و عضو هیأت مدیره شرکت سازوکار ویژه تأمین مالی ایران و اروپا (اینستکس) بخشی از سوابق مدیریتی فرخ‌نژاد است.

گزینه مدیر عاملی بانک کشاورزی کیست؟
  فرشاد حیدری معاون نظارتی وقت بانک مرکزی و رئیس موسسه عالی آموزش بانکداری ایران به عنوان گزینه اصلی مدیر عاملی بانک کشاورزی مطرح شد.
به گزارش کائنات، فرشاد حیدری معاون نظارتی وقت بانک مرکزی و رئیس موسسه عالی آموزش بانکداری ایران به عنوان گزینه اصلی مدیرعاملی بانک کشاورزی تا ساعاتی دیگر منصوب می شود. سروسامان دادن به وضعیت بی حساب و کتاب صندوق های وابسته به بانک کشاورزی و دارایی های تحمیلی همچون سهام آذراب و سایر دارایی های مالی بانک کار معاون نظارتی اسبق بانک مرکزی در بانک کشاورزی را سخت تر خواهد کرد.

معرفی خدمات جدید
 سامانه متابانک
 خدمات جدید سامانه متابانک (نئوبانک موسسه اعتباری ملل) معرفی شد. به گزارش کائنات و به نقل از روابط عمومی شرکت تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات ملل (با نام اختصاری فام) در راستای توسعه خدمات بانکداری الکترونیکی و دیجیتالی و به منظور ارائه خدمات سریع به مشتریان و ایجاد امکان دسترسی آسان به خدمات بانکی نسبت به ارتقای خدمات جدید متابانک خود اقدام نمود. متابانک توسط شرکت تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات ملل (فام) به عنوان یکی از محصولات موسسه ملل از دی‌ماه ۱۴۰۰ به کاربران به عنوان نئوبانک این موسسه معرفی شده است و در حال حاضر در آن، احراز هویت غیرحضوری و افتتاح حساب آنلاین انجام می‌شود و تمام تسهیلات و وام‌های خرد ملل در این نئوبانک به مردم ارائه می شود و کسب‌وکارها نیز می‌توانند از ارائه خدمات بانکی به صورت غیرحضوری و دیجیتال، بهره مند شوند.
احراز هویت در متابانک با استفاده از هوش مصنوعی و دریافت اطلاعات توسط مشتریان و تطابق تصاویر بارگذاری شده توسط مشتریان می باشد که می‌تواند میزان تشابه تصاویر مشتریان را تشخیص داده و درصد تشابه را به کارشناس مربوطه نمایش دهد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه