روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۲ شنبه ۲۶ اسفند - شماره 4566

معاون وزیر اقتصاد خبر داد؛

تعیین تکلیف ۷۴ هزار میلیارد تومان کالاهای اموال تملیکی در دولت سیزدهم


 معاون وزیر اقتصاد و مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از تعیین تکلیف ۷۴ هزار میلیارد تومان کالاهای اموال تملیکی به روش‌های مختلف در دولت سیزدهم و از زمان ورود هیات مدیره جدید این سازمان (از سال ۱۴۰۱) تا کنون خبر داد.
سید عبدالمجید اجتهادی گفت: کالاهای این سازمان از طریق چهار روش فروش، انهدام، اعاده و استرداد مورد تعیین و تکلیف قرار می‌گیرد.
مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: بازگشت ۳۷ هزار میلیارد تومان کالا از طریق اعاده به صاحبان مشاغل و چرخه تولید با رشد ۱.۲۳۰ درصدی در دولت سیزدهم رقم خورد.
وی با اشاره به فروش کالاهای این سازمان، بیان کرد: فروش ۲۰ هزار میلیارد تومان اموال منقول در این دولت رقم خورد که نسبت به مدت مشابه سال‌های قبلی با رشد ۴۲۵ درصدی روبرو بود.
اجتهادی گفت: ۹۵ درصد روش‌های فروشی این سازمان از طریق برگزاری مزایده‌های الکترونیکی سراسری در بستر سامانه تدارکات الکترونیک دولت صورت می‌گیرد.
*برگزاری ۲۶۳ مرحله حراج خرده‌فروشی در ۲۵ استان
معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه بخشی از کالاهای این سازمان نیز از طریق سامانه حراج خرده‌فروشی به فروش می‌رسد، گفت: این سامانه از خردادماه سال ۱۴۰۲ برای تسهیل در دسترسی عموم مردم و ایجاد شرایط یکسان رقابتی رونمایی شد.
وی اعلام کرد: بیش از ۲۶۳ مرحله حراج در ۲۵ استان کشور با بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ قلم کالا ازجمله لوازم خانگی برگزار شد که ارزش پایه و کارشناسی این کالاها ۲۳ میلیارد تومان بود که در نهایت در فضای رقابتی به ۴۰ میلیارد تومان رسید.
مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تعداد شرکت‌کنندگان در سامانه خرده‌فروشی را ۳۶ هزار عنوان کرد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه