روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۲ دوشنبه ۲۱ اسفند - شماره 4563

با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد ریال انجام شد؛

اجرای طرح ممیزی ایمنی راه‌های استان آذربایجان شرقی


 آذربایجان شرقی - لیلا پاشائی: رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: طرح مطالعاتی اجرای ممیزی ایمنی راه‌ها، برداشت نقاط و مقاطع دارای اولویت اقدامات ایمنی راه و برداشت و تدقیق تابلوهای محدودیت سرعت منطقه‌ای در مقاطع مهم راه‌های آذربایجان شرقی انجام شد.
روح اله رضایی، با اعلام این خبر افزود: این طرح با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات سال ۱۴۰۱ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور انجام شده است.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه شناسایی و اولویت بندی نقاط و مقاطعی از راهها که نواقص و یا مخاطراتی به لحاظ ایمنی تردد داشته و یا مستعد بروز تصادفات رانندگی هستند، اهمیت ویژه ای در برنامه ریزی، اولویت بندی و اجرای طرح های ارتقای ایمنی راهها دارند، از این رو اداره ایمنی و ترافیک راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اقدام به اجرای این طرح کرد.
رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: این طرح شامل انجام ممیزی ایمنی راه در ۴۷ نقطه و مقطع بطول ۴۰۰ کیلومتر و نیز برداشت و اولویت بندی مقاطع نیازمند ارتقای ایمنی در طول ۲۱۰۰ کیلومتر از راههای اصلی و فرعی استان است.
روح اله رضایی، افزود: این طرح که شامل برداشت وضعیت موجود و نیز تعیین حداکثر سرعت مجاز در مقاطع مربوط بر اساس روش های دقیق و استاندارد است به منظور تدقیق تابلوهای محدودیت سرعت منطقه ای در طول راههای استان انجام گردید.
رضایی تصریح کرد: نتایج این طرح ها در جلسه شورای اداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی ارائه شد و طبق دستور مدیرکل محترم مقرر شد ادارات ستادی معاونت راهداری و ادارات راهداری شهرستانها با مطالعه دقیق نتایج گزارش ها نسبت به رفع نواقص و ارتقای سطح ایمنی اقدام کنند.

افتتاح نمایشگاه بهاره عرضه کالاهای اساسی
و سوغات محلی در بازارچه هشتگرد
 ساوجبلاغ - سیروس رنجبرکهن: طی مراسمی با حضور دکتر حدادی نماینده مجلس، سرهنگ علیزاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، مدیرکل اداره صمت، شهردار ، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر هشتگرد ، اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف و رئيس اداره صمت ساوجبلاغ ، نمایشگاه بهاره در بلوار خبرنگار هشتگرد افتتاح شد .
این نمایشگاه به منظور تامین کالاهای مورد نیاز عید ۱۴۰۳ توسط اتاق اصناف ساوجبلاغ با همکاری شهرداری هشتگرد و اداره صمت شهرستان ساوجبلاغ دایر و محلی برای عرضه محصولات از قبیل کیف، کفش، پوشاک، تنقلات، برنج، شکر، گوشت، مرغ و سوغات محلی خواهد بود .
گفتی است این بازارچه که برای استقرار دستفروشان بصورت سازه فلزی با ۱۴۰ غرفه توسط شهرداری احداث گردیده بود پس از شیوع کرونا و محدودیتهای ایجاد شده برای فعالیت برخی اصناف ، تعطیل و اکنون پس از سه سال شاهد رونق آن هستیم .
از هفته های گذشته عملیات آماده سازی محل از قبیل جمع آوری نخاله ، اجرای تاسیسات برقی ، راه اندازی سرویسهای بهداشتی ، تامین روشنایی و نظافت محوطه توسط حوزه خدمات شهرداری هشتگرد آغاز و با همکاری اتاق اصناف ، کسبه محترم در غرفه های آن مستقر شده اند .
شهروندان محترم می توانند علاوه بر بازدید از محصولات بازارچه و در صورت نیاز و خرید ، موحب دلگرمی برگزار کنندگان و فروشندگان باشند .

استاندار گلستان :
دولت قاطعانه از مطالبات به حق مردم
 دفاع می کند
  استاندار گلستان اظهار کرد: جابجایی ۶ روستای واقع در کاسه سد چایلی مطالبه مردم شهر گلیداغ و شهرستان مراوه تپه بود که در سفر دوم ریاست محترم جمهور مورد توجه قرار گرفت و خوشبختانه دولت قاطعانه از مطالبات به حق مردم دفاع می کند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان دکتر علی محمد زنگانه شنبه ۱۹ اسفند در مراسم آغاز طرح آماده سازی سایت ۴٠٠ هکتاری برای جابجایی ۶ روستای کاسه سد چایلی مراوه تپه گفت: جابجایی این روستاها در ۳ سایت و در زمینی به وسعت ۴۰۰ هکتار زمینه تسریع در عملیات اجرایی سد را فراهم می آورد.وی افزود: تلاش تمامی دستگاه های مرتبط برای جابجایی ۶ روستا و همچنین آغاز عملیات آبگیری سد چایلی ضروری است.استاندار گلستان تصریح کرد: خوشبختانه جانمایی سایت های جدید بخوبی انجام شده و ظرفیتی برای گردشگری در حوزه آب است که امیدواریم بتواند زمینه اشتغال و حضور گردشگران را فراهم نماید.
دکتر زنگانه خاطر نشان کرد: تاکنون منابع آب شرب استان از سفره های آب زیر زمینی تامین شده و سد نرماب اولین سدی است که از آن برای تامین آب شرب استفاده می شود و امیدواریم تا پایان دولت سد چایلی را نیز به چرخه آب شرب استان وارد نماییم.وی ادامه داد: مشارکت مردم مراوه تپه در تمامی انتخابات‌های گذشته چشمگیر و گسترده بوده و خوشبختانه در انتخابات ۱۱ اسفند نیز همچون گذشته با تلاش علما در کنار انقلاب بودند.
وی تاکید کرد: گلستان در مسیر پیشرفت قرار دارد و توانسته این در دولت سیزدهم از منفی ۵ به رشد مثبت ۳ درصد برسیم و امیدواریم رشد مثبت ۸ از مثبت ۳ را نیز رقم بزنیم .به گفته دکتر زنگانه اعتبارات تملک دارایی استان از مجموع ۴ همت در ۲ سال انتهایی دولت قبل به ۱۶.۳ همت در ۲ سال اول دولت سیزدهم رسید.وی گفت: در مسیر رشد استان برای رسیدن به میانگین درآمد کشور نیازمند ۲۲۴ همت سرمایه گذاری بودیم که تا کنون ۱۶۶ همت سرمایه‌گذاری محقق شده است.

استقبال از بهار در شهر بجنورد با کارناوال گل
  رئیس سازمان اجتماعی، فرهنگی و ورزشی شهرداری بجنورد گفت: عصر امروز (۲۰ اسفند ماه) کارناوال گل برای استقبال از فصل بهار به راه می‌افتاد.
محمدرضا موفق در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: برنامه کارناوال گل به منظور ایجاد شور و نشاط اجتماعی و استقبال از فصل بهار برگزار می‌شود.
وی افزود: این کارناوال شامل یک دستگاه تریلی حامل سفره هفت سین، خودروهای قدیمی و کلاسیک آذین بندی شده به گل است که از محل فرهنگسرای شهروند به سوی میدان شهید و از آنجا به سوی چهار راه شهید صفا حرکت می‌کند.
موفق ادامه داد: علاوه بر آن اسب‌های اصیل ترکمن در این کارناوال حضور دارند و افراد با لباس سنتی این کارناوال را همراهی می‌کنند.
به گفته وی نورافشانی، برگزاری موسیقی محلی از دیگر برنامه های این کارناوال است.
وی تصریح کرد: سال گذشته نیز برنامه کارناوال گل توسط شهرداری در بجنورد برگزار شد و مورد استقبال خوب مردم قرار گرفت.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه