روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۲ شنبه ۱۹ اسفند - شماره 4561

ملت ایران در میدان انتخابات جهادگونه حاضر شدند

  امام جمعه قم با قدردانی از حضور باشکوه مردم در انتخابات یازدهم اسفندماه گفت: برغم همه دست‌اندازی‌های دشمنان، این مردم با عزم و اراده قوی و روحیه جبهه‌ای در میدان انتخابات جهادگونه حضور پیدا کردند.
آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم طی سخنانی ۲۲ بهمن امسال را تاریخی و یازدهم اسفند را نیز حماسه‌ساز توصیف کرد و اظهار داشت: با همه فشارها و تحریم‌ها و تلاش‌های دشمن برای ایجاد یاس و ناامیدی و عقب‌نشینی، پیروزی بزرگ جهادی و تمدنی ملت ایران اتفاق افتاد.
خطیب جمعه قم با بیان اینکه ما باید قدردان این ملت صبور و شکور باشیم افزود: با وجود همه دست‌اندازی‌های دشمنان و ندانم کاری‌های برخی از دوستان و سستی و ناکارآمدی در بخشی از مدیران که این ملت عزیز را گله‌مند کرده است، این مردم با عزم و اراده قوی و روحیه جبهه‌ای در میدان انتخابات جهادگونه حاضر شدند.
آیت‌الله سعیدی یادآور شد: جهاد ملت مسلمان ایران از سال ۱۳۴۲ تاکنون که ۶۰ سال می‌گذرد و با رهبری امام راحل و خلف شایسته‌اش ادامه دارد، ابتدا با جهاد بر علیه طاغوت آغاز، و با تقدیم شهیدان بزرگی در راه اسلام سرانجام منجر به پیروزی شد.
عضو خبرگان رهبری با بیان این نکته که پس از پیروزی نیز جهاد تثبیت انقلاب در مقابل توطئه‌های داخلی و گروهک‌های ضد اسلام و انقلاب شکل گرفت افزود: این مردم سپس هشت سال جهاد دفاع مقدس را پشت سر گداشتند، و بعد از آن، جهاد سازندگی و عمران و آبادی را پیش گرفتند.
امام جمعه قم ادامه داد: بعد از آن نیز جهاد خودکفایی و مقابله با فشارها و تهدیدها، همچنین جهاد نرم در برابر جنگ نرم دشمن و جهاد ترکیبی و ادراکی در مقابل جنگ نرم و ادراکی دشمنان شکل گرفته است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: مردمی که در انتخابات یازدهم اسفند شرکت کردند، با روحیه جبهه‌ای و حضور در میدان انتخابات در خط مقدم دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار دارند.
وی اضافه کرد: این مردم خودشان را در مقابل امام، شهیدان و ولایت مدیون می دانند.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه‌(س) با بیان این مطلب که این نگاه فوق‌العاده ارزشمند است گفت: با قاطعیت می‌توان اعلام کرد، ملتی که ۲۵ میلیون رای دهنده خط مقدم حضور در جبهه دفاع سیاسی و حقوقی از انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی دارد، شکست ناپذیر است.
منتخب قم در خبرگان رهبری تاکید کرد: رای یازدهم اسفند مردم پشتوانه چهل‌وپنج سال مقاومت دارد و این نشانه خوبی برای ساخت آینده کشور است.
امام جمعه قم همچنین تصریح کرد: قم در میان استان‌های دیگر رتبه اول را ذر افزایش مشارکت نسبت به دوره قبل آورد، بر شما ولایت‌مداران و مراجع عظام تقلید درود خدا باد.
آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه کسانی که رای ندادند، آن‌ها نیز به ایران و جمهوری اسلامی و شهیدان دل‌بسته هستند گفت: تبلیغات مسموم دشمنان و سیاه‌نمایی در جنگ روایت‌ها، این‌ها را در ورود به انتخابات و رای دادن دچار تردید و شک کرد و متاسفانه در این تردید نیز باقی ماندند. خطیب جمعه قم همچنین بیان کرد: اینکه دشمنان گفتند این مرددین مخالف جمهوری اسلامی هستند، قطعا تفسیر غلطی است.
وی در ادامه افزود: تفسیر صحیح آن است که رای دهندگان در خط اول جبهه‌اند، پشت خط نیز افراد دیگری هستند.
وی گفت: این خط اولی‌ها هر اتفاقی که بیفتد، هرگز دچار تردید نمی‌شوند، و هم‌چون سنگربانان مدافع خط اول نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تنگه اُحد را خالی نخواهند کرد.


فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش:
آینده‌ای درخشان در انتظار مجموعه‌ پدافند هوایی است
 امیرسرتیپ صباحی فرد با بیان اینکه رشد تسلیحات موشکی راداری و پهپادی نوید آینده‌ای درخشان در مجموعه‌ پدافند هوایی را می دهد، گفت: تحریم‌ها نمی تواند موتور پیشران و پیشرفت پدافند را دچار اختلال و توقف کند.
 امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در جمع معاونت‌های تخصصی این نیرو اظهار داشت: نیرو انسانی نخبه و متخصص اولین مولفه پدافند برتر و کارآمد است.
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش اضافه کرد: در زمینه ارتقای علوم پدافندی تمامی بسترها و ظرفیت‌ها بکار گرفته می‌شود و از طرح‌های علمی و فنی برتر به ویژه در حوزه پهپاد استقبال می‌کنیم. وی با بیان اینکه اساس و پایه مراکز علمی آموزشی و تحقیقاتی این نیرو بر پایه پژوهش محوری است، ابراز داشت: پدافند برتر زمانی نمایان می‌شود که همیشه چند گام جلوتر از تهدیدات باشیم و بتوانیم در موقعیت‌های مختلف اقدام غیرقابل پیش بینی و متقابل را انجام دهیم.
امیر سرتیپ صباحی فرد با بیان اینکه رشد تسلیحات موشکی راداری و پهپادی نوید آینده‌ای درخشان در مجموعه‌ پدافند هوایی را می دهد، گفت: تحریم‌ها نمی تواند موتور پیشران و پیشرفت پدافند را دچار اختلال و توقف کند.
وی با اشاره به اینکه آمادگی مراکز علمی این نیرو در راستای پذیرش و انتقال دانشجو به منظور تبادل دانش و هم‌افزایی با سایر دانشگاه‌های نظامی کشورهای هم پیمان در مرحله نهایی و اجرایی است، تاکید کرد: اساسی‌ترین اولویت ارتش و نیروهای مسلح کشورمان پیشرفت لحظه‌ای مطابق با فناوری روز دنیا است.

خطیب نماز جمعه تهران:
مجلس دوازدهم نصیحت رهبر انقلاب را به گوش گیرد
  خطیب نماز جمعه تهران بیان کرد: امیدوارم که مجلسی ها که در معرض امکانات هستند تقوای الهی داشته باشند. نصیحت مقام معظم رهبری را بشنوند، مجلس جدید نشاط جدید است، با جار و جنجال و تنش کام ملت را تلخ نکنید.
“آیت‌الله سید احمد خاتمی” در خطبه‌ اول نماز جمعه این هفته تهران که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به پیش رو ماه مبارک رمضان با نقل حدیثی از پیامبر اعظم (ص) ارزش و اهمیت ماه رمضان را از زبان پیامبر (ص) اینگونه بیان کرد: ماه رمضان را مثل دیگر ماه ها نبینید چون خداوند حساب دیگری روی ماه رمضان باز کرده، روزی که روزه هستید با روزی که روزه نیستید متفاوت باشد.
آیت‌الله خاتمی افزود: روز اول ماه رمضان آغاز سال نو اولیاء الله است.
وی با بیان اینکه حضرت یوسف (ع) در زمان قحطی مصر با وجود آنکه کلید همه خزائن را در دست داشت گرسنه می‌ماند تا گرسنگان را از یاد نبرد، تصریح کرد: در این ماه با گرسنگی به یاد گرسنگی اهالی غزه و اطفالی که از گرسنگی جان می دهند باشیم.
خطیب نماز جمعه تهران ماه رمضان را ماه نزول همه کتاب های الهی مثل زبور و تورات توصیف کرد و گفت: است؛ زبور، تورات همه در ماه رمضان نازل شده‌اند و ماه رمضان بهار قرآن است و با خواندن قرآن درواقع با خود خدا حرف می زنیم.
آیت‌الله خاتمی براهمیت دعاهای وارد شده در ماه رمضان مثل دعای افتتاح، ابوحمزه ثمالی تأکید کرد و افزود: سعی کنیم با قرائت این دعاها از سفره معنوی این ماه بهره ببریم.
مردم با حضور در انتخابات بار دیگر به جمهوری اسلامی رأی آری دادند
خطیب نماز جمعه تهران در خطبه دوم خود در تحلیلی از انتخابات ۱۱ اسفند به بیان ۴ نکته پرداخت و گفت: از حضور مجاهدانه و هدفمند مردم در انتخابات و از تلاش های وزارت کشور تشکر می‌کنم، استانداران، فرمانداران، ناظران انتخابات، مسئولان امنیتی و نیروی انتظامی که اجازه ندادند مشکل امنیتی در روند برگزاری انتخابات ایجاد شود و صدا و سیما که برای موضوع انتخابات سنگ تمام گذاشت، تلاش هایشان قابل تقدیر است.
وی حضور مردم پای صندوق های رأی را با توجه به شرایط امروز کشور جهاد، بیعت با امام و شهدا توصیف کرد و تأکید کرد: مردم با حضور در انتخابات بار دیگر به جمهوری اسلامی رأی آری دادند.
امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که در این انتخابات چهار راهبرد اعلامی رهبر انقلاب در مورد انتخابات محقق شد، افزود: در این انتخابات در حوزه امنیت مشکلی نداشتیم و انتخابات با امنیت کامل برگزار شد. همچنین در مقوله سلامت در اکثر حوزه‌ها انتخابات در سلامت کامل برگزار شد و در حوزه‌هایی هم که تخلف گزارش شده، شورای نگهبان حتما دقیقی بررسی می کند و حق به حقدار می‌رسد.
وی هم‌چنین تأکید کرد: به لحاظ رقابتی نیز در همه حوزه ها، چهره ها و سلایق مختلف حضور داشتند و انتخابات به نحو رقابتی برگزار شد.
حضور مردم در ۱۱ اسفند یک حماسه بود
خطیب نماز جمعه تهران مشارکت ۴۱ درصدی مردم در شرایط فعلی را به چهار دلیل مشارکت قابل قبولی توصیف کرد و بیان کرد: حضور مردم در این شرایط یک حماسه بود.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به بمباران تبلیغاتی رسانه های بیگانه و فضای مجازی در چند ماه منتهی به انتخابات که با هزار زبان از مردم مردم می‌خواستند در انتخابات شرکت نکنند، تأکید کرد: با این بمباران این حجم از حضور مردم حجم قابل قبولی است.
حضور ۴۱ درصدی مردم مشت محکمی به دهان دشمنان زد
امام جمعه موقت تهران افزود: هم‌چنین در شرایطی که دشمنان اعلام می‌کردند حضور حداکثر مردم در انتخابات ۱۰ تا ۲۵ درصد است، به کوری چشم آنها مردم با حضور ۴۱ درصدی مشت محکمی به دهان دشمنان زدند. وی در بیان سومین دلیل قابل قبول بودن مشارکت 41 درصدی در انتخابات اخیر، اظهار داشت: با این حجم از مشکلات اقتصادی و گرانی‌های فزاینده، مردم چون نظام و انقلاب شان را دوست داشتند و نمی خواستند نظام دشمن شاد بشود، آمدند و این حضورشان یک جهاد ستودنی بود

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه