روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۲ شنبه ۱۹ اسفند - شماره 4561

آشنایی دانش آموزان نخبه کشور با قدرت دریایی سپاه

  جمعی از دانش آموزان نخبه کشورمان با حضور در منطقه سوم نیروی دریایی امام حسین (ع) سپاه با قدرت دریایی سپاه از نزدیک اشنا شدند.
جمعی از دانش آموزان نخبه کشور در یک اردوی دو روزه (پنجشنبه و جمعه ۱۷ و ۱۸ اسفندماه) با عنوان راهیان پیشرفت و امید در سفر به استان خوزستان از دستاوردهای صنعتی و دفاعی سپاه بازدید کردند.
دانش آموزان در اولین روز اردو از پایگاه پهپادی هوافضای سپاه، و سپس از مناطق عملیاتی هویزه بازدید کردند. و امروز جمعه، ۱۸ اسفند نیز از دستاوردهای نیروی دریایی سپاه در استان خوزستان بازدید کردند.
دانش آموزان با حضور در منطقه سوم نیروی دریایی امام حسین (ع) سپاه از شناورهای تندور موشک انداز، راکت انداز و پدافندی بازدید و توسط متخصصان این مجموعه از روند قدرت دریایی سپاه از نزدیک آشنا شدند.
در ادامه دانش آموزان سوار بر شناورهای مختلف اطراف شمال خلیج فارس را گشت زنی کردند و از نزدیک در جریان روند مأموریت های نیروی دریایی سپاه قرار گرفتند.
همچنین در این اردو پاراموتورهای نیروی دریایی سپاه (پرنده های فوق سبک) با انجام حرکات نمایشی در آسمان، دانش آموزان حاضر در صحنه را به شوق آوردند.
در ادامه، ناوسالار یکم مهدی طیبی، فرمانده ناوگروه رزمی منطقه سوم امام حسین (ع) ضمن خیر مقدم به همه دانش آموزان نخبه کشور، گفت: مساحت کشورمان در حدود ۲۰۰ سال گذشته دارای ۵۰۰ میلیون کیلومتر مربع وسعت بود اما امروز این مساحت به کمتر از دو میلیون کیلومتر رسیده، ما بدون جنگ بسیاری از زمین های خودمان را تا پیش از انقلاب واگذار کردیم، اما در جمهوری اسلامی و با پیروزی انقلاب اسلامی شهدا و جانبازان بسیاری را فدای این خاک کردیم تا یک وجب از خاکمان را به دشمن ندهیم.
وی افزود: امروز ما با توان علمی و اعتماد به قدرت بومی به یکی از اضلاع قدرت در دنیا و جهان تبدیل شدیم و با تولید قدرت تمام راهبردهای عملیاتی دشمن را خنثی کرده ایم.
فرمانده ناوگروه رزمی منطقه سوم نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه تولید قدرت بر پایه اقتدار علمی است و باید نخبگان به این موضوع مهم کمک کنند، گفت: امروز ما در تنگه هرمز با یک اقدام راهبردی تمام منطقه کشورمان را حفظ کرده و اجازه ورود بیگانگان را به مرزهایمان نمی دهیم.
ناوسالار یکم طیبی عنوان کرد: یک زمانی آمریکایی ها می‌گفتند ورود ایرانی ممنوع، امروز ما ورود آن ها را به خاک و مرز خودمان ممنوع کرده ایم.
وی تأکید کرد: امروز اگر آمریکایی ها می گویند ما در جهان قدرتمند هستیم، این الفاظ را فقط برای زنان و کودکان بی دفاع به کار می برند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه