روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۷ شهريور - شماره 3974

چهاردهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی در تاریخ 11 مهر1400 برگزار می گردد

 قروه - مرتضی کرمی- چهاردهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی در تاریخ 11 مهر 1400 در شهرستان قروه برگزار می گردد.
به گزارش کائنات، این کنگره با هدف های آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با صفات و فضائل امام حسین (ع) و یاران با وفایش، ترویج فرهنگ و ارزش های اصیل اسلامی ، اشاعه فرهنگ و ادبیات آئینی – عاشورایی، شناسائی و تجلیل از پدید آورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا ، ارتقای سطح کیفی شعر آئینی و گسترش هرچه بیشتر آن، توجه به کیفیت و جذابیت اشعار مداحی در مراسم مذهبی و رصد فرهنگی فرهنگ عاشورا در سطوح مختلف در مجتمع فرهنگی، هنری فردوسی شهرستان قروه در 11 مهر 1400 برگزار می گردد.
مهلت ارسال آثار به دبیرخانه کنگره 31 شهریور ماه 1400 می باشد.
 علاقه مندان می توانند جهت ارسال سروده های عاشورایی خود در تمامی موضوعات مربوط به نهضت عاشورایی ابا عبدالله الحسین (ع) و کسب اطلاعات بیشتر به تارنمای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قروه به آدرس ghorve.farhang.gov.ir  مراجعه نمایند.
ارسال آثار در کلیه سبک ها و قالب های شعری، آثار ارسالی نباید در جشنواره های دیگر شرکت نموده و یا قبلا چاپ شده باشد، حداکثر 3 قطعه شعر از هر شرکت کننده پذیرفته می شود و ارسال آثار به دبیرخانه کنگره به معنی قبول مقررات کنگره بوده، از جمله‌ی شرایط و مقررات شرکت در کنگره می باشد.
 بخش ویژه شعر کنگره با نام ایثار و شهادت با تاکید بر شهدای دفاع مقدس و شهید حاج قاسم سلیمانی به سه زبان فارسی، کردی و ترکی برگزار می گردد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام:
۲۲ هزار نفر در استان ایلام عضو کتابخانه‌های عمومی هستند
 ایلام- مسعود هواسی – مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام گفت: در حال حاضر ۲۲ هزار نفر در استان ایلام عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.
به گزارش کائنات، سمیه حیدری اظهار کرد: سال گذشته در مجموع ۴۳ هزار و ۳۱۶ جلد کتاب از سوی سازمان‌ها و ادارات به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شده است.
وی با بیان اینکه همچنین تعداد کتب اهدایی در سال جاری به اداره کل حدود هشت هزار و ۱۰۰ نسخه کتاب است، عنوان کرد: بیش از ۲۲ هزار نفر در استان ایلام عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که بیشترین عضو بین رده سنی ۳۰ تا ۶۰ سال و کمترین عضو نیز بین رده سنی ۶۰ الی ۷۵ سال است.
حیدری اضافه کرد: ۵۱ باب کتابخانه عمومی در این استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۳۰ باب کتابخانه شهری، ۱۵ باب کتابخانه روستایی و ۶ باب کتابخانه مشارکتی هستند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام عنوان کرد: بیشترین منابع کتابخانه عمومی استان مربوط به ادبیات و کمترین منابع نیز مربوط به زبان انگلیسی است.

قاچاقچیان جنگل‌های گلستان با۱۰۰ تن چوب قاچاق دستگیر شدند
 فرمانده انتظامی علی آباد کتول از کشف ۱۰۰ تن چوب قاچاق درختان جنگلی در این شهرستان خبر داد.سرهنگ الیاس تازیکه در تشریح این خبر، اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان با دریافت گزارش مردمی مبنی بر قطع درختان جنگلی توسط عده‌ای سودجو، بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.وی افزود: طی هماهنگی با مقام قضائی، ماموران به همراه کارشناسان منابع طبیعی به منطقه مورد نظر اعزام و مشاهده کردند 4 نفر در حال قطع درختان کاج هستند که بلافاصله آنها را دستگیر کردند.فرمانده انتظامی علی آباد کتول تصریح کرد: برابر بررسی تخصصی به عمل آمده و در ادامه رسیدگی به پرونده، 7 نفر دیگر که در این راستا مشارکت داشتند دستگیر شدند.این مقام انتظامی با اشاره به کشف 3 دستگاه اره موتوری از متهمان، بیان داشت: در بازرسی از منطقه کوهستانی مورد نظر 100 تن چوب قاچاق جنگلی قطع شده از نوع کاج کشف شد.فرمانده انتظامی علی آباد کتول با اشاره به دستگیری 11 نفر در این زمینه و معرفی آنها به مراجع قضایی، خاطر نشان کرد: در راستای برخورد با قاچاقچیان چوب، شهروندان هرگونه گزارش در این خصوص را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش کنند.

جانشین انتظامی گلستان :
کشف ۲۶ قبضه اسلحه غیرمجاز در گلستان
 جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: طی ۷۲ ساعت گذشته ۲۶ قبضه سلاح غیرمجاز توسط ماموران پلیس امنیت عمومی در گلستان کشف شد.سرهنگ فرزاد تاجره اظهارکرد: به منظور ارتقاء امنیت عمومی، طرح جمع آوری سلاح و مهمات طی ۷۲ ساعت گذشته توسط ماموران پلیس امنیت عمومی استان به مرحله اجرا در آمد.جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان افزود: با تلاش بی وقفه ماموران، ۲۵ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز، یک قبضه کلت جنگی و ۷۸ عدد مهمات کشف شد.وی گفت: در این راستا ۲۳ متهم دستگیر و یک دستگاه پژو ۲۰۶ و سه دستگاه موتورسیکلت هم توقیف شد.تاجره با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضایی، تصریح کرد: پلیس با برهم زنندگان نظم و امنیت قاطعانه و برابر قانون برخورد خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران:
مسئولیت اجتماعی
بخشی از وظایف سازمانی تلقی می شود
 مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران گفت: مسئولیت اجتماعی بخشی از وظایف سازمانی است که این شرکت تلاش نموده به نحو شایسته نسبت به تحقق آن اقدام نماید.
به گزارش کائنات، ایران دکتر حمید رضا گلپایگانی روز یکشنبه (14 شهریورماه) در بازدید از محل بسته بندی کمک های معیشتی در کارگاه مرکزی شرکت در اهواز افزود: مدیریت شرکت ارائه خدمات به هم استانی ها و همچنین مناطق پیرامون موقعیت های عملیاتی استقرار دستگاه های حفاری در دیگر  استان ها را در اولویت برنامه ها تعریف و در این زمینه با استانداری و دستگاه های اجرایی ذیربط در استان خوزستان همکاری مستمر و موثر دارد.
وی با اشاره به اعلام استانداری و قرارگاه جهادی امیرالمومنین (ع)در خصوص تدارک کمک های معیشتی برای توزیع در مناطق محروم  استان، اظهار کرد: در این زمینه از پایگاه مقاومت بسیج شرکت خواسته شد تا نسبت به بررسی و تهیه اقلام مورد نظر اقدام نماید که با پیگیری به عمل آمده هم اکنون 500 بسته معیشتی شامل مواد غذایی تدارک و آماده توزیع می باشد.
گلپایگانی در این بازدید که تعدادی از مدیران، روسای ستادی و فرمانده و مسئولان پایگاه مقاومت بسیج  شرکت حضور داشتند با تقدیر و قدردانی از فعالیت های بسیج در بخش های مختلف از جمله مسئولیت های اجتماعی، گفت: اقلام مورد نظر برای تهیه 500 بسته معیشتی دیگر نیز تامین و در مرحله بسته بندی است و این روند در حد مقدورات و شرایط شرکت استمرار خواهد داشت.

مدیرکل تعاون مازندران:
تشکیل تعاونی بهترین راهکار تحقق شعار سال است
 مدیرکل تعاون مازندران یکی از بهترین راهکارهای تحقق شعار امسال را ترویج و تشکیل تعاونی ها ذکر کرد و گفت: تعاون در گسترش تولید داخلی نقش آفرین است.
به گزارش کائنات، کامران اصغری در گفتگو با خبرنگاران ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته تعاون در استان را تشریح کرد و با اشاره به اینکه از ۱۳ تا ۱۹ شهریور ماه هر سال به عنوان هفته تعاون نامگذاری شده است، اظهار کرد: تعاونی‌ها در توسعه اقتصادی استان و کشور نقش مهمی ایفا می‌کنند.
وی با اعلام اینکه هفته تعاون، تمرینی برای قرار گرفتن در مسیر توسعه و ترویج فرهنگ کار جمعی در استان است، افزود: یکی از بهترین راهکارهای تحقق شعار امسال ترویج و تشکیل تعاونی‌ها است، در حقیقت تعاون و همکاری می‌تواند در گسترش تولیدات داخلی و خودکفایی اقتصادی نقش خوبی ایفا کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: به‌منظور گرامیداشت این هفته، با همکاری اتاق تعاون، اتحادیه‌ها، شرکت‌های تعاونی و ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌ها برنامه‌های مختلفی در استان با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در نظر گرفته شده است.
اصغری عطرافشانی و گلباران مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران، دیدار با استاندار مازندران، تجلیل از خدمات کادر درمان، تجلیل از خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران جامعه کارگری، رژه تاکسی‌ها، برگزاری شانزدهمین دوره معرفی تعاونی‌های برتر استان مازندران، افتتاح شرکت تعاونی در شهرک صنعتی امام زاده عبدالله (ع) با اشتغالزایی ۱۷ نفر و افتتاح تاکسی اینترنتی رامسر از برنامه‌های گرامیداشت هفته تعاون در استان اعلام کرد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه