روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۰ شنبه ۲۶ تير - شماره 3940

نماینده مجلس:

پشت میزنشینی موجب بی‌خبری از نیازهای مردم می‌شود

 نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، پشت میز نشستن مسوولان را عامل فاصله گرفتن و بی‌خبر ماندن از مسائل و نیازهای مردم ارزیابی کرد و گفت: نباید به گزارش‌های کارشناسان اکتفا کرد و لازم است فاصله با مردم را کم کنیم، اگر مسوولان کنار مردم زندگی کنند خیلی از مشکلات حل می‌شود.
محمدحسن آصفری اولویت دولت سیزدهم را رفع مشکلات اقتصادی، تورم و گرانی ارزیابی و تحریم‌ها را عامل بخشی از مشکلات اقتصادی کشور ارزیابی کرد و گفت: دولت جدید باید برای کمک به بخش تولید عزم خود را جزم کند و نقدینگی و سرمایه در گردش مورد نیاز آنها را فراهم کند، زیرا اگر تولید رشد کند کنار آن صادرات و اشتغال آن نیز افزایش می‌یابد. یافتن بازارهای صادراتی برای فروش کالاهای مازاد با کمک دیپلماسی اقتصادی از مواردی است که باید در اولویت دولت سیزدهم قرار گیرد.
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، خواستار توجه ویژه به فرهنگ در کشور شد و خاطرنشان کرد: از مشکلات و مسائل فرهنگی کشور نباید غافل شویم زیرا در معرض تهاجم و ناتوی فرهنگی دشمنان قرار داریم. دشمنان قصد دارند مردم ما را از فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی دور کنند تا بتوانند برنامه‌های سیاسی و اقتصادی خود را به راحتی در کشور پیاده کنند.
وی یادآور شد: کابینه سیزدهم باید کارآمد، جهادی و انقلابی باشد و به جای نشستن پشت میز وارد میدان عمل شود و مسائل و مشکلات مردم را از نزدیک پیگیری کند.
نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، پشت میز نشستن مسوولان کشور را عامل فاصله گرفتن و بی‌خبر ماندن آنها از مسائل و نیازهای مردم ارزیابی کرد و افزود: نباید به گزارش‌های کارشناسان اکتفا کنیم و لازم است فاصله با مردم را کم کنیم و شخصا مسائل را از خود مردم بشنویم و از این طریق می‌توانیم آنها را بهتر درک کنیم. اگر مسوولان کنار مردم زندگی کنند خیلی از مسائل و مشکلات خودبه‌خود حل می‌شود.
آصفری خواستار انتخاب کابینه منسجم و خادم از سوی حجت‌الاسلام ابراهیم رییسی برای اداره امور کشور شد و گفت: افرادی انتخاب شوند که دارای روحیه جهادی باشند و در کنار داشتن برنامه برای آینده، دنبال اجرای برنامه‌ها باشند و به سخنرانی و حرف اکتفا نکنند.
وی بر همکاری و تعامل مجلس یازدهم با دولت سیزدهم تاکید کرد و گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی آماده هستند تا مشکلات حوزه‌های انتخابیه و مشکلات کشور را با نمایندگان دولت جدید در میان بگذارند و به دولت در جهت حل مشکلات اقتصادی مردم کمک کنند.
فرماندار پیشین اراک و تفرش خواستار آماده کردن لوایحی از سوی دولت جدید برای حل فوری برخی مشکلات اورژانسی اقتصاد کشور شد و گفت: نیازمند اقدامات جدی و فوری برای حل مشکل تورم و بیکاری هستیم.
آصفری، پرهیز از نگاه جناحی و حزبی در انتخاب افراد شایسته برای کابینه دولت جدید را ضرورت دانست و افزود: مجلس یازدهم به کابینه کارآمد، جهادی، انقلابی و اهل کار و تلاش و برنامه رای می‌دهد و در طول زمان هم به مطالبه‌گری از دولت جدید برای احقاق حقوق مردم ادامه خواهد داد.
نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره شایعاتی مبنی بر حضور برخی نمایندگان مجلس یازدهم در دولت جدید نیز گفت: نمایندگان مجلس را رها نکنند و لازم است محکم در مجلس به عنوان نماینده مردم مسائل کشور را دنبال کنند و به قولی که به مردم داده‌اند وفادار باشند. هنوز سه سال از مجلس یازدهم مانده است و نمایندگان نباید اجازه دهند حوزه انتخابیه بدون نماینده بماند و اگر واقعا علاقه‌مند به کمک به دولت جدید هستند در مجلس هم می توانند این هدف را تحقق بخشند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه