روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۰ سه شنبه ۱ تير - شماره 3923

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام‌کرد؛

کاهش ۱۳ درصدی واحدهای تولیدی غیرفعال شهرک‌های صنعتی در سال ۹۹

  وزیر صنعت، معدن و تجارت از کاهش ۱۳ درصدی واحدهای تولیدی و صنعتی غیرفعال و افزایش ۹ درصدی واحدهای فعال در شهرک‌های صنعتی در سال ۹۹ خبر داد و گفت: به‌زودی مراکز تسهیل‌گری کسب‌وکارها در پنج استان کشور به صورت آزمایشی ایجاد می‌شود.
به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، علیرضا رزم‌حسینی در نهمین جلسه شورای هماهنگی امور صنایع و فناوری پیشرفته وزارت صنعت با تاکید بر لزوم بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید در سال مزین به شعار «تولید؛ مانع‌زدایی‌ها، پشتیبانی‌ها» اظهار داشت: ایجاد مراکز تسهیل‌گری کسب‌وکارها در جلوگیری از اتلاف وقت سرمایه‌گذاران و تسریع در راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی موثر واقع خواهد شد.
وی افزود: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به زودی در پنج استان کشور مراکز تسهیل‌گری کسب‌وکارها را به صورت نمونه ایجاد و ارائه خدمات به متقاضیان را آغاز می‌کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره مهمترین اقدامات انجام شده برای راه‌اندازی مجدد واحدهای غیرفعال، گفت: ۲۴ درصد از واحدهای فعال شده از طریق واگذاری کامل توسط مالک اصلی به سرمایه گذار جدید، ۱۸ درصد از طریق مشارکت با سرمایه گذار جدید و ۱۶ درصد هم از طریق تامین مواد اولیه، مجددا راه اندازی شده است.
علیرضا رزم حسینی همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی انجام گرفته برای افزایش کمی و کیفی تولید خودرو در کشور، اظهار کرد: مردم ایران شایسته استفاده از خودروهای باکیفیت بالا هستند و این مهم باید به عنوان یک سیاست راهبردی مدنظر همه شرکت‌های خودروسازی باشد و در این راستا قدم بردارند.
وی همچنین افزود: شرکت‌های خودروسازی باید ضمن افزایش تولیدات خود، برای ارتقای سطح کیفی محصولات تولیدی خود اقدام کنند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی از مهمترین سیاست های این وزارتخانه را حمایت از بخش خصوصی برشمرد و تاکید کرد: افزایش عمق ساخت داخل خودروهای مونتاژی در کشور باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از اختصاص 500 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه صنعت گوهرسنگ خبر داد و گفت: سند توسعه صنعت گوهرسنگ و برنامه های عملیاتی آن تصویب و وارد فاز اجرایی می شود.
علیرضا رزم حسینی افزود: در حوزه گوهرسنگ‌ها و جواهرات در مراحل ابتدایی برنامه ها قرار داریم و توسعه در زمینه استخراج، آموزش و فرآوری باید در دستور کار قرار بگیرد.
وی با تاکید بر توسعه اکتشافات در این صنعت، گفت: مناطق کویری استان های یزد، کرمان و سمنان دارای ظرفیت های قابل توجهی در حوزه سنگ های قیمتی است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه بخش خصوصی باید محور اجرای برنامه های اکتشافی باشد و دولت نقش تسهیل گر داشته باشد، عنوان کرد: توسعه اکتشافات با مشارکت بخش خصوصی، در شمار برنامه ها قرار دارد.
رزم حسینی با اشاره به ظرفیت های این صنعت در ایجاد اشتغال فراگیر، گفت: اختصاص 500 میلیارد تومان اعتبار از محل طرح تام برای توسعه صنعت گوهرسنگ ها مورد توجه وزارت صنعت است. وی ادامه داد: کارگاه های کوچک دارای ظرفیت های قابل توجه برای تحقق اهداف صنعت گوهرسنگ ها است. رزم حسینی ادامه داد: در حوزه مجوزها برای کارگاه‌های کوچک باید تسهیل گری صورت گیرد و فعالیت در زمینه گوهر سنگ ها دارای شناسنامه و به صورت استاندارد تعریف شده باشد.
وی تاکید کرد: ایجاد ارزش افزوده در تولید جواهرات مورد توجه مسئولان اجرایی و فعالان این بخش قرار بگیرد.
به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، پارسال یک‌هزار و ۵۵۷ واحد راکد در شهرک‌های صنعتی کشور به چرخه تولید بازگشت. امسال احیای یک هزار و ۶۰۰ واحد راکد در شهرک‌های صنعتی و واحدهای در تملک بانک‌ها، برنامه‌ریزی شده است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه