روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ دوشنبه ۳۱ خرداد - شماره 3922

شرایط فنی و اجرایی آخرین مجموعه روستاهای فاقد گاز بخش پائیزان مراوه تپه بررسی شد

 با هدف امکان وتسریع درارائه خدمات به روستاهای مرزی ومحروم  شهرستان مراوه تپه علی طالبی مدیرعامل شرکت گازاستان گلستان بهمراه قنبریان رئیس مهندسی و اجرای طرحها شرکت ازآخرین مجموعه روستاهای فاقد گازبخش پائیزان این شهرستان بازدید بعمل آوردند.دراین بازدید مهندس طالبی و همراهان شرایط گازرسانی به 7 روستای مرزی مجموعه شامل بسطام دره ، دادلی غزنین ،دولت اورلان ، شاخلی ،عطاجان قربانی ،مردم دره و آق لر را  ارزیابی کرده و از  نزدیک مشکلات  فنی واجرایی پیش روی این پروژه را  مورد بررسی قرار دادند.درحال حاضرگازرسانی به 7 روستای مذکوردرمجموع باتعداد 470 خانوار، درمرحله طراحی بوده و نیازمنداجرای بالغ بر67 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع  گازمی باشد.  شایان ذکراست ازمجموع 109 روستای شهرستان مراوه تپه 94 روستا شرایط گازرسانی را داشتند که در این رابطه  تعداد 81 روستا ازنعمت گازطبیعی بهره مند شده اند و تعداد 6 روستا نیز درحال  اجرا می باشد.

استاندار کرمانشاه از عملکرد شرکت گاز استان بعنوان دوران طلایی نام برد
 شهبازی مدیرعامل گاز استان عنوان نمود بازوند استاندار کرمانشاه در شصت و هفتمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوسی در روز سه شنبه مورخ  11 خرداد ماه 1400 از عملکرد شرکت گاز استان بعنوان دوران طلایی فعالیت شرکت گاز در استان کرمانشاه نام برد.
شهبازی افزود: به حق و انصاف کارنامه شرکت گازاستان طی سالهای 92 تاکنون درراستای توسعه گازرسانی و خدمات رسانی به هم استانی ها در بخش های شهری، روستایی و صنایع قابل دفاع و چشمگیر می باشد.
وی گفت: باتلاش و کوشش مضاعف همکاران گاز استان از سال 92 تا پایان سال 99  بیش از 5573 کیلومتر شبکه گذاری ،84733 عدد نصب انشعاب ، 235726 اشتراک پذیری در استان انجام گردیده است.
ایشان یادآورگردید: دراین راستا طی مدت مذکور تعداد 7 شهر ، 1430 روستا و 1169 واحد صنعتی و 14 جایگاهCNG   گازرسانی شده است که دربخش گازرسانی به روستاها رشد 700 %  در بخش شبکه گذاری در استان رشد بیش از 108 % و در بخش صنایع رشد88%  و د ر بخش اشتراک پذیری 55 % را داشته است.
مدیرعامل گاز استان درپایان بیان داشت: درحال حاضر 99% خانوارهای شهری با گازرسانی به 29 شهر و 82 % خانوارهای روستایی با گازرسانی به 1680  روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار و نیز گازرسانی به 352 روستا به علاوه شهرهای نوسود، ریجاب و شبکه داخلی ازگله  با مجموع اعتبار 500 میلیارد تومان در دست اجرا می باشد که با اتمام آنها درصد نفوذ گازرسانی به روستاها به 94% ودرصد نفوذ کل استان به بیش از 98 % خواهد رسید و با گازرسانی به روستاهای واجد شرایط ( بند ق ) ضریب گازرسانی روستایی به  100 %  ارتقاء خواهد یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین رأی خود را به صندوق رأی انداخت
 حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان، با حضور در محل اخذ رای در واحد آموزشی استعدادهای درخشان رأی خود را برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا، به صندوق انداخت.
مدیرکل آموزش و پرورش گفت: مردم ایران با حضور خود در پای صندوق های رای وحدت، عزت و عظمت ایران را به نمایش گذاشتند.  وی پس از انداختن رای خود، گفت: ملت ایران با حضور پرشور در پای صندوق‌های رای تمامی نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب کردند. حسنعلی اصغری اظهار داشت:مردم فهیم و با بصیرت همچون همیشه با حضوری آگاهانه سعادت و اقتدار کشور را تضمین خواهند کرد.

مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی اعلام کرد:
تسهیل در نحوه اعمال بخشودگی جرائم بیمه ای ۱۴۰۰
 آذربایجان شرقی - لیلا پاشایی: مدیرکل تأمین اجتماعی استان آذربایجان شرقی گفت: در راستای اعمال ضوابط اجرایی بخشودگی جرائم بیمه ای، به منظور حمایت از تولید و پشتیبانی حداکثری از کارفرمایان واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی، خدماتی و اصناف در بهره‌مندی از بخشودگی جرایم، تسهیلاتی در نحوه اعمال این قانون ابلاغ شد.
جعفر سمساری با بیان این خبر اظهار کرد: کارفرمایان کارگاه های دارای بدهی قطعی لغایت اسفند 1399 می توانند تا پایان تیرماه سال جاری با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان نسبت به ثبت درخواست خود مبنی بر بهره‌مندی از بخشودگی جرائم بیمه‌ای اقدام و در صورت احراز شرایط و پذیرش درخواست مربوطه به شعبه ذیربط مراجعه و ضمن تامین تضامین متناسب با میزان بدهی نسبت به تقسیط دیون خود برابر ضوابط اقدام نمایند.
مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی با اعلام اینکه در مواردی ‌که تعداد کارکنان شاغل در کارگاه فعال نسبت به لیست بهمن ماه 1398 به واسطه بازنشستگی یا فوت بیمه شده تقلیل یافته باشد، مانع از بهره مندی کارگاههای مشمول از مزایای مقرر در قانون بخشودگی جرائم نمی‌گردد، افزود: در خصوص کارفرمایان کارگاه‌های حقیقی که به‌واسطه جابجائی محل یا تغییر فعالیت کد کارگاهی جدید دریافت می نمایند، چنانچه درخواست بخشودگی جرائم کارفرما برای کارگاه جدید مورد پذیرش قرار گیرد در خصوص سایر کارگاههای قبلی کارفرمای مذکور که دارای بدهی می باشد، پذیرش درخواست بخشودگی جرائم بلامانع خواهد بود.
جعفر سمساری اضافه کرد: در ارتباط با کارگاه های دارای شخصیت حقوقی که در پی جابجایی محل کارگاه بیمه‌پردازی از طریق شعبه‌ محل جدید ( مقصد) اقدام نموده اند و لیکن دارای بدهی قطعی در شعبه مبداء می‌ باشند، در صورت احراز شرایط در محل جدید، ثبت درخواست بخشودگی جرائم در هر دو شعبه مجاز بوده و می توانند درخواست خود را جهت بهره مندی از بخشودگی جرایم در سیستم ثبت نمایند.
وی تصریح کرد: در تسهیلات ابلاغی، برای مشاغل و کسب و کارهای به شدت آسیب دیده از کرونا مطابق فهرست اعلام شده از سوی کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا موکول به رعایت شرط حفظ سطح اشتغال نیروی انسانی بر اساس لیست بهمن ماه 1398 نخواهد بود.

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون اعلام کرد:
فرایند طرح طبقه‌بندی مشاغل نیروهای اركان ثالث اجرا شد
 مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون از اجرای فرآیند طرح طبقه‌بندی مشاغل نیروهای ارکان ثالث شاغل در واحدهای ستادی و عملیاتی این شرکت خبر داد.
مهندس حمید کاویان در تشریح الزام اجرای طرح طبقه.بندی مشاغل بیان کرد: با وجود محدودیت ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا و کاهش تایم اداری، این طرح انگیزشی اجرا و مزایا مرتبط با طرح برای ۱۶۷۸ نفر نیروی انسانی تابع قانون کار در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون محاسبه و بر اساس شاخص‌های طرح طبقه‌بندی مشاغل پرداخت شد. وی افزود: این طرح با هدف ایجاد عدالت و در نظر گرفتن سنوات خدمت متناسب با مشاغل و شاخص‌های مرتبط از سال ۱۳۹۹ آغاز، و فعالیت‌های اجرایی مرتبط با پرداخت آن در این شرکت به پایان رسیده است.
مدیر عامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون ادامه داد: نیروی ارکان ثالث شرکت در قالب پیمان‌های مستمر غیرپروژه‌ای در سال ۱۴۰۰ با رعایت شرایط احراز، از مزایای گروه شغلی، مزد مربوط به شغل و مزد سنوات برخوردار می‌شوند.
حمید کاویان در پایان از تلاش خالصانه و حُسن همکاری کارکنان این شرکت از جمله مدیریت منابع انسانی، امور مالی و امور حقوقی  و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب که فرآیند اجرا و پرداخت این طرح را راهبری و به اتمام رساندند تقدیر و تشکر کرد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه