روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ دوشنبه ۳۱ خرداد - شماره 3922

استاندار مرکزی:

هپکو اراک در آستانه دریافت ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات است

 استاندار مرکزی گفت: شرکت هپکو اراک با اقدامات و پیگیری‌های انجام شده در آستانه دریافت ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی است.
سید«علی آقازاده» در جمع خبرنگاران افزود: کمیته‌ای با مسئولیت رئیس اعتبارات بانک ملی ایران برای انجام اقدامات اداری پرداخت این تسهیلات به شرکت هپکو اراک تشکیل شده و پیش بینی می‌شود با انجام اقدامات اداری ظرف یک ماه آینده این منابع مالی به شرکت هپکو پرداخت شود.
وی، رفع برخی مشکلات شرکت هپکو اراک را از جمله اقدامات دولت دوازدهم در استان مرکزی عنوان کرد و ادامه داد: این شرکت در ابتدای دولت دوازدهم ۱۲ هزار میلیارد ریال بدهی و هفت ماه حقوق معوق کارگری داشت و سازمان خصوصی سازی نیز شرکت را به فردی که از صلاحیت کافی برای اداره آن برخوردار نبود واگذار کرده بود که این مشکلات اکنون با پیگیری مسئولان برطرف شده‌است.
استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: شرکت هپکو اراک در سال ۱۴۰۰ دارای صاحب با اهلیت بوده و ضمن نداشتن حقوق معوق کارگری، بدهی ۱۲ هزار میلیاردی این شرکت که وزن سنگینی بر دوش آن بود، برداشته شد.
آقازاده گفت: تمام این مشکلات در مدت چهار سال گذشته برطرف شده و اکنون ضمن اینکه اسناد شرکت هپکو اراک آزاد شده این شرکت از آمادگی لازم برای صدور ضمانت نامه و عقد قرارداد برخوردار است.
وی ادامه داد: اقداماتی که استانداری مرکزی برای رفع مشکلات شرکت هپکو اراک باید انجام می داد، تا اکنون انجام داده و از آمادگی لازم برای حمایت و رفع مشکلات این شرکت برخوردار است.
استاندار مرکزی یادآور شد: ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب تبصره بودجه برای خرید دستگاه از شرکت هپکو به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور پرداخت شده و امید است با رفع مشکلات شرکت، این قرارداد عملیاتی شود.
آقازاده افزود: مقرر بود ۱۱۰ دستگاه ماشین آلات راهداری سال گذشته توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از شرکت هپکو اراک خریداری شود که تعداد این دستگاه‌ها در سال جاری به ۵۰ دستگاه کاهش یافته‌ است.
وی ادامه داد: هپکو اراک اکنون مشکلی برای فروش تولیدات خود ندارد بر اساس مصوبه سال گذشته هیات وزیران، هر دستگاهی که توانایی تولید آن در این شرکت وجود داشته باشد، واردات آن متوقف شود.
آقازاده ادامه داد: ۲۳۶ واحد صنعتی راکد و نیمه فعال سال گذشته در استان مرکزی وجود داشت که با مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این واحدها به تولید بازگشته و با احیای آنها تعداد کارگران دارای حقوق معوق، ۹۲ درصد کاهش یافته‌ است.
وی خاطرنشان کرد: ۲ بیمارستان خنداب و مامونیه در دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسیده و امید است بهره برداری از بیمارستان خمین نیز تاپایان سال جاری انجام شود.
 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: بیمارستان جایگزین آیت الله طالقانی به بهره برداری رسیده و سوانح و سوختگی اراک نیز در حال ساخت بوده و با بهره برداری از این طرح‌ وضعیت درمانی استان بهبود می‌یابد.
زندیه وکیلی با یادآوری ساخت بیمارستان ولیعصر اراک افزود: پیمانکار قبلی به دلیل وجود اختلاف با کارفرما حذف و پیمانکار جدید، با تجهیز کارگاه فعالیت خود را آغاز کرده‌ است. استان مرکزی با ۲ هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی بزرگ و کوچک به قطب چهارم صنعت کشور شهره است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه