روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۰ يکشنبه ۳۰ خرداد - شماره 3921

وزیر نیرو اعلام کرد؛

مصرف برق همچنان در اوج جا به جایی تعطیلات تابستانه برخی صنایع با هدف تامین برق

  وزیر نیرو گفت: هنوز اوج بار مصرف برق را پشت‌سر نگذاشته‌ایم و برخی صنایع تعطیلات تابستانه خود را از شهریور به تیر منتقل کرده‌اند.
رضا اردکانیان وزیر نیرو با اشاره به اینکه باید جابه‌جایی مصرف بار در واحدهای صنعتی بزرگ صورت بگیرد، افزود: برخی صنایع برای همکاری در تامین برق تصمیم گرفتند که تعطیلات تابستانه خود را از شهریور به تیر منتقل کنند.
 وزیر نیرو تصریح کرد: با همکاری مردم به ویژه در مصرف دستگاه‌های سرمایشی مشکلی نخواهیم داشت و از اوج مصرف عبور خواهیم کرد.
*اوج بار مصرف برق را هنوز پشت سرنگذاشته ایم
وزیر نیرو گفت: هنوز اوج بار مصرف را پشت سر نگذاشته ایم، ولی با مصرف ۶۱ هزار و ۸۰۰ مگاوات نسبت به تیر گذشته که کمتر از ۵۹ هزار مگاوات بود از گرمای زودرس و اوج مصرف با خبر شدیم. رضا اردکانیان افزود: همه تلاش و توان صنعت برق به ویژه در این ایام به کار گرفته شده است که همه واحد‌های تحت تعمیر حتی دو هفته زودتر از روال هرسال به مدار بیایند.
وی گفت: ما در نظر داریم جابجایی مصرف بار در واحد‌های صنعتی بزرگ صورت بگیرد و من حتی از برخی صنایع خبر دارم که در اوج همکاری تصمیم گرفته اند تعطیلات تابستانه خود را که معمولا در شهریور است به تیر منتقل کنند.
وزیر نیرو گفت: بعضی مکان‌ها حتی شیفت‌ها را تغییر داده اند و من این جا از همه خانواده‌های کارگران که همراهی کرده اند سپاس گذاری می‌کنم. اردکانیان افزود: نیرو‌های مسؤول به ویژه نیرو‌های انتظامی هم همراهی خوبی داشتند و در جهت شناسایی دستگاه‌های غیر مجاز تولید رمز ارز‌ها گام‌های مؤثری برداشتند. وی گفت: در همین روز‌های گذشته هزاران دستگاه تولید رمز ارز که در سراسر کشور فعال بوده اند شناسایی و ضبط شده اند و مراجع قانونی با آن‌ها برخورد خواهد کرد.
وزیر نیرو در خصوص خاموشی‌ها گفت: ما در عین اینکه خاموشی‌های احتمالی را اعلام می‌کنیم، اما نقطه اتکای ما خود مردم هستند که اگر خاموشی رخ داد مردم بدانند هر خاموشی در دوره زمانی اعلام شده است.
اردکانیان افزود: خوشبختانه با همکاری مردم به ویژه در مصرف دستگاه‌های سرمایشی و رساندن آن برودت به حد آسایش که 25 و 24 درجه است مشکلی نخواهیم داشت.
*قطعی برق در کشور افزایش یافت
در همین زمینه مدیر کل امور بین الملل توانیر نیز گفت: هفته گذشته مصرف برق از مرز ۶۰ هزار مگاوات گذر کرد و در مرز هشدار قرار گرفت و ما نیازمند همکاری کامل مردم هستیم.
ابوذر صالحی مدیر کل امور بین الملل توانیر گفت: در هفته گذشته میانگین دمای کشور نزدیک به ۳۶ تا ۳۷ درجه بود و مصرف برق از رقم قابل توجهی گذر کرد.
او ادامه داد: چهارشنبه هفته گذشته مصرف برق از مرز ۶۰ هزار مگاوات گذر کرد، به طوری که در مرز هشدار قرار گرفتیم. بر این اساس ما نیازمند همکاری کامل مردم هستیم، تاکید می‌کنیم در ساعات اوج مصرف از وسایل پرمصرف به هیچ عنوان استفاده نکنند. مدیر کل امور بین الملل توانیر تصریح کرد: داده‌های هواشناسی این هفته نشان می‌دهد که میانگین دما در کشور یک درجه افزایش خواهد یافت به طوری که به ازای هر یک درجه افزایش دما در تابستان بیش از یک هزار و ۵۰۰ مگاوات مصرف برق افزایش پیدا می‌کند و اگر میزان برق کشور از مرز ۶۱ مگاوات عبور کند شرایط سختی داریم.
صالحی افزود: این توصیه را هم می‌کنم که تمامی محدودیت‌های هفته‌های گذشته مربوط به فصل بهار بود، ولی الان در فصل تابستان هستیم و حتما نیازمند همراهی مردم هستیم و همواره تاکید کرده‌ایم که احتمال قطعی برق وجود دارد، چون شکاف بین تولید تا مصرف برق افزایش پیدا کرده است اگر مصرف برق را مدیریت نکنیم، باز هم خاموشی اعمال می‌شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه