روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۳۹۹ يکشنبه ۲ آذر - شماره 3787

سخنگوی وزارت خارجه:

حمله تروریستی کابل نمونه‌ای از جنگ نیابتی و اقدامات هم‌پیمانان تروریست آمریکاست

 سخنگوی وزارت خارجه حمله تروریستی در کابل را نمونه‌ای از جنگ نیابتی و اقدامات هم پیمانان تروریست آمریکا در افغانستان ذکر کرد و مسئولیت مستقیم آن را متوجه این کشور دانست.
سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص اخبار منتشر شده در ارتباط با اصابت چندین راکت به شهر کابل و از جمله اصابت یک راکت به بخشی از محوطه حیاط سفارت کشورمان، با محکوم کردن هرگونه اقدام تروریستی که مردم افغانستان و اماکن غیر نظامی را مورد حمله قرار می‌دهد و همچنین با ابراز همدردی با دولت و مردم افغانستان خصوصا خانواده قربانیان این اقدام تروریستی اظهار داشت:  در حمله تروریستی موشکی روز جاری به نقاط مختلف شهر کابل و از جمله محله دیپلماتیک این شهر، طبق بررسی های به عمل آمده تا این لحظه حداقل یک راکت به محوطه داخلی سفارت ایران در کابل اصابت کرده که در نتیجه آن آسیب های جزیی به برخی تاسیسات و تجهیزات سفارت وارد شده است. در عین حال خوشبختانه هیچ خطری متوجه پرسنل سفارت کشورمان نشده است.

431 فوتی جدید کرونا
 سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد شناسایی و فوتی ناشی از کووید-۱۹ در کشور را اعلام کرد.
دکتر سیماسادات لاری گفت: بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۹۳۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۱۵۵ نفر از آنها بستری شدند.
وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۴۱ هزار و ۳۰۸ نفر رسید.
وی افزود: متاسفانه ۴۳۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۴ هزار و ۳۲۷ نفر رسید.
لاری گفت: خوشبختانه تا کنون ۵۹۶ هزار و ۱۳۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.
لاری ادامه داد: ۵۷۷۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
وی افزود: تا کنون پنج میلیون و ۷۴۷ هزار و ۳۲۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
به گفته وی، استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.
لاری گفت: استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.


جهانگیری:
خطر گسترش شیوع کرونا بسیار جدی است
 معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه خطر گسترش شیوع کرونا بسیار جدی است، اظهار کرد: ‏تنها درک همگانی از خطر، مدیریت جامع بحران و مشارکت نهادها و دستگاه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های جمعی و مجازی و همه شهروندان می‌تواند زنجیره فزاینده ابتلا و مرگ و میر انسانی را متوقف کند.
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت:
«‏اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدویت ها برای مقابله با ‎کرونا از امروز آغاز شد. خطر گسترش شیوع کرونا بسیار جدی است.
‏تنها درک همگانی از خطر، مدیریت جامع بحران و مشارکت نهادها و دستگاه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های جمعی و مجازی و همه شهروندان می‌تواند زنجیره فزاینده ابتلا و مرگ و میر انسانی را متوقف کند. دولت هم از تمام ظرفیت مالی خود برای کمک به شهروندان نیازمند و کسب و کارهای آسیب پذیر استفاده خواهد کرد.»

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه