روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۳۹۹ چهارشنبه ۳۰ مهر - شماره 3768

برگزاری مانور مقابله با خرابکاری در ایستگاه CGS شهر رضی از توابع مشگین شهر استان اردبیل

سردار اسماعیلی مدیر عامل این شرکت از برگزاری مانور مقابله با عملیات خرابکاری در ایستگاه CGS  سیدلر شهر رضی از توابع مشگین شهر استان اردبیل خبر داد و گفت : این مانور طبق برنامه زمانبندی و به منظور نکوداشت هفته پدافند غیر عامل با همکاری واحدهای HSE، امداد، تعمیرات، گازبانی و سایر واحدهای درگیر اداره گاز رضی و با موضوع آتش سوزی و انفجار در اطراف ایستگاه CGS سیدلر رضی برگزار شد.
اسماعیلی آمادگی در مقابل تهدیدات را از مهمترین اهداف مانورهای برگزار شده برشمرد و گفت: اجرای مانور در راستای آمادگی نیروهای این شرکت برای مقابله با حوادث مختلف امری ضروری است و قطعاً این اقدام باعث افزایش توانمندی نیروها در واکنش به موارد اضطراری می شود. اسماعیلی اداره و مدیریت کلیه فعالیت ها از قبیل پیش بینی، پیشگیری، کاهش خسارت و ایجاد آمادگی و مقابله با تهدیدات را از اهداف این مانور برشمرد و عنوان کرد: با توجه به بحث خطرپذیری در تأسیسات گازی بایستی همه کارکنان خود را موظف به رعایت موارد ایمنی کنند و در مواقع بحرانی آمادگی لازم را برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی داشته باشند. وی مراحل قبل از مانور را بسیار با اهمیّت توصیف نمود و اظهار داشت: مشخص کردن محدوده مانور، ایستگاههای درگیر در مانور، شناخت راههای ورود امن به منطقه، مشخص نمودن شیرهائیکه جریان گاز را قطع می کنند و استفاده از توان نیروهای عملیاتی و انجام فرآیند اطلاع رسانی مانور از جمله این مراحل می باشد که بایستی بنحو احسن انجام پذیرد. در پایان مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل افزود: در حوزه پدافند غیر عامل و مدیریت بحران  اقدامات ارزنده ای در شرکت گاز استان انجام شده است که از آنجمله می توان به اجرای مانورهای منتظره و غیر منتظره، مانیتورینگ ایستگاه های تقلیل فشار، پیاده سازی سیستم امداد مکانیزه و .... اشاره نمود.

برگزاری سومین جلسه کارگروه مهارت آموزی و اشتغال استان مرکزی
 با حضور معاون استاندار،مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای ،ومدیران دستگاههای مرتبط  استان سومین جلسه کارگروه مهارت آموزی و اشتغال با محوریت  شورای مهارت در محل استانداری مرکزی برگزارشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: راهبردهای مهارت‌ورزی کارآفرین باید اولویت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باشد و یادگیری مهارت‌هایی که بازار کسب و کار ضعیف دارند در استان راهگشای حل معضل بیکاری نیست. «سعید فرخی» در کارگروه مهارت آموزش و اشتغال استان مرکزی، افزود: شمار زیادی از جوانان وجود دارند که گواهینامه‌های مهارتی متعددی را کسب کرده‌اند اما زمینه شغلی پایدار و درآمدزایی ندارند، بنابراین باید شاکله مهارت‌ورزی کسب و کار استان متناسب با ظرفیت‌ها و نیازهای روز تعریف شود.
وی اظهار داشت: ارایه برنامه جامع کسب و کار در سایه همکاری بین بخشی تمامی حوزه‌ها باید ملاک راهبردهای آموزش فنی و حرفه‌ای استان قرار گیرد.
فرخی افزود: می‌طلبد که  از ظرفیت خالی دستگاه‌ها در اثر بخشی آموزش های مهارتی استفاده شود زیرا در حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای در وسایل و تجهیزات آموزشی کمبود وجود ندارد. مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی نیز گفت: فعال کردن آموزش مهارتی برای یک‌هزار و ۳۳۰ واحد صنعتی استان کار دشواری است و به تنهایی از عهده یک نهاد برنمی‌آید و باید از ظرفیت اتاق بازرگانی کمک گرفته شود.
«منصور جلیلوند» افزود:این اداره کل نیز با همکاری اتاق بازرگانی اخیرا آموزش در خوشه نفت و گاز استان فعال نموده و تفاهم‌نامه آن را به امضا رسانده تا بستر آموزش‌های مهارتی فراهم آید.
وی اظهار داشت: مشکل تامین نیروی متخصص ماهر که بتواند با دستگاه و تجهیزات صنعتی کار کند در استان احساس می‌شودو نیاز است با حمایت و برنامه‌ریزی برای جبران این نقیصه برنامه‌ریزی شود.
جلیلوند افزود: « آموزش دوگانه» ایده‌ای است که از کشور آلمان گرفته شده و در این الگو واحدهای صنعتی و تولیدی به شرط جذب نیرو، آموزش را ارایه می‌دهند.
در این نشست تفاهم‌نامه همکاری بین فنی و حرفه‌ای استان با اتاق بازرگانی اراک مبادله شد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه