روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۳۹۹ يکشنبه ۶ مهر - شماره 3751

زالی: دورکاری کارکنان در تهران دوباره اعمال شود

 فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: شرایط جدید بیماری کرونا در تهران کماکان به گونه‌ای است که وضعیت شهر در شرایط کاملاً بحرانی و پر خطر قرار دارد و به نظر می‌رسد دوباره نیازمند اتخاذ دورکاری کارکنان در پایتخت هستیم.
علیرضا زالی روز گذشته در جمع خبرنگاران، با اشاره به امکان استفاده بهینه از ظرفیت های دورکاری کارکنان افزود: کاهش تولید سفر در تهران و توسعه فرهنگ دولت الکترونیک از جمله مزایایی این کار است.
وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به افزایش بیماری کرونا در روزهای اخیر آیا مجددا برخی محدودیت ها از جمله دورکاری کارکنان باید در تهران اعمال شود؟ اظهار داشت: به نظر می رسد در تهران مجددا نیازمند اتخاذ دورکاری کارکنان هستیم.
زالی خاطرنشان کرد: شرایط سخت کرونایی موجب می شود در تحقق کامل دولت الکترونیک بیشتر از گذشته فعال باشیم. در شرایط بحرانی و خطیر فعلی با گسترش خدمات دیجیتالی الکتروتیک می توان میزان مراجعات مردم را به دستگاه ها به حداقل کاهش داد و این موضوع می تواند به عنوان شاخص بسیار مهم در مدیریت اداری در دوران کرونا مورد توجه قرار گیرد.
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: با استفاده از دورکاری در دستگاه های مختلف و بخصوص با توسعه دولت الکترونیک، می توان میزان مراجعه مردم را به دستگاه ها را به حداقل رساند.
وی گفت: از تمام دستگاه های استان تهران اعم از انتظامی، نیروهای مسلح، خدماتی، اجتماعی و اداری خواسته شده تمام خدماتی را که می توانند به صورت الکترونیک ارائه کنند در اسرع وقت در دستور کار خود قرار دهند.
زالی اظهار داشت: شرایط جدید بیماری کرونا در تهران کماکان به گونه‌ای است که وضعیت این شهر در شرایط کاملاً بحرانی و پر خطر قرار دارد.
وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بیماران جدید بستری در بیمارستان‌ های تهران  ۸۰۰ نفر افزایش یافته است، گفت: از این تعداد حدود ۱۲۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.  فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: تا پایان هفته گذشته تقریباً هر روز شاهد شیب رو به افزایش آمار بیماری بوده‌ایم. در هفته فعلی و پیش رو نیز آمار بررسی خواهد شد و براساس وضعیت تهران تصمیم‌گیری لازم می‌شود.
زالی در پاسخ به سوالی درباره واگذاری اختیار تعطیلی استان ها به ستادهای استانی کرونا، اظهار داشت: همان گونه که امروز در ستاد ملی مطرح شد، به همراه استانداری تهران در نامه‌ای از وزیر بهداشت و وزیر کشور درخواست اعمال محدودیت‌های کرونایی برای استان تهران شده است. وی ادامه داد: آن چیزی که در  ستاد ملی مصوب شد، سقف و بازه زمانی یک هفته‌ای برای محدودیت‌ها بوده که در بازه زمانی یک هفته‌ای خواستار اعمال محدودیت‌ها در استان و شهر تهران هستیم. به طور طبیعی در پایان هفته با تحلیل آماری و اپیدمیولوژیک از وضعیت بیماری در استان تهران، راجع به استمرار، ادامه یا تعلیق محدودیت‌ها اعمال نظر خواهیم کرد.
زالی گفت: فوت شدگان این بیماری نسبت به هفته گذشته افزایش داشته است. اولین تغییرات در این زمینه از ۲ هفته قبل در تعداد بستری ها بود و در پایان هفته گذشته با رشد تعداد فوت شدگان نسبت به هفته قبل مواجه بودیم.
زالی ادامه داد: مردم کماکان مراقبت های سلامتی از جمله شست و شوی دست، حضور نیافتن در تجمعات غیر ضروری و استفاده از ماسک را مورد توجه جدی قرار دهند.
وی افزود: با فراز و فرودهایی در زمینه رفتارهای مردم در این زمینه مواجه هستیم، گاهی اوقات با کاهش حساسیت در بین مردم و مسئولان مواجه می شویم، بنابراین لازم است رسانه به طور مرتب در مورد خطرناک بودن و وخامت بیماری و به خصوص استفاده از شیوه نامه ها ما را یاری کنند. وی در پاسخ به این سوال که آیا طرح ترافیک لغو می شود؟ گفت: تحلیل سه هفته ای بر روی این کار انجام شده است. طرح ترافیک همزمان با تقلیل کارمندان اجرا شد، بنابراین تحلیل دقیق آن امکان پذیر نبود.
زالی ادامه داد: طرح ترافیک مشخصا بر میزان تولید سفر و همچنین در بازه توزیع جمعیت استفاده کننده حمل و نقل عمومی تاثیر چندانی نداشت و به نظر می رسد بیشتر از طرح ترافیک، باید به دنبال سایر راهکارها در ساعات پیک باشیم تا سبب تقلیل حضور افراد شود. می توان گفت کارهایی مانند دورکاری کارکنان موثرتر و تاثیرگذارتر است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه