روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۳۹۹ سه شنبه ۱ مهر - شماره 3748

معاون علوم پزشکی اهواز مطرح کرد

نگرانی از کمبود تخت بیمارستانی با افزایش بیماران کرونا

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در خوزستان، گفت: هیچ سیستم درمانی نمی‌تواند به تعداد بیماران، تخت بیمارستانی داشته باشد بنابراین در صورتی که تعداد موارد بیماری، فراتر از تاب و توان سیستم درمانی برود، مردم در پیدا کردن تخت دچار مشکل خواهند شد.
دکتر سیدمحمد علوی با اشاره به وضعیت قرمز خوزستان، اظهار کرد: آنچه از شواهد و قرائن به دست می‌آید و طبق وضعیت استان‌های دیگر، کرونا مجددا دارد خودش را نشان می‌دهد و پس از یک دوره رکود شاهد افزایش آمار بیماران مبتلا به کرونا در خوزستان هستیم.
وی افزود: این وضعیت نشان می‌دهد نگرانی جدی در خوزستان وجود دارد. در فصل پاییز همراه با آنفلوآنزا، بیماری‌های فصلی، آلرژی‌ها و عفونت‌های ویروسی دیگری نیز شیوع می‌یابد. شاهد بازگشایی مدارس و اجتماعات دانش‌آموزان نیز هستیم و در تجمعات، شرایط انتقال‌ ویروس بیشتر می‌شود. همه این عوامل ما را نگران می‌کند که به وضعیت تیرماه و مردادماه برگردیم که چند بیمارستان پر از بیماران مبتلا به کرونا بودند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مردم باید بدانند هر گونه تجمع، مسافرت و یا شرکت در مراسم در افزایش آمار ابتلا به کرونا تأثیرگذار است. برای رسیدن به علل اصلی افزایش آمار باید به دو سه هفته قبل برگردیم و ببینیم در این مدت چه کاری کرده‌ایم. در دو سه هفته گذشته شاهد برگزاری تجمعات زیاد، بازگشایی مدارس و مسافرت‌ها بودیم که همه این عوامل ما را نگران می‌کند.
علوی گفت: علی‌رغم همه تبلیغاتی که در دنیا می‌شود، تاکنون واکسن یا داروی مؤثری برای کرونا تولید نشده است و فعلا آنچه بیان می‌شود کار تبلیغات شرکت‌های دارویی برای فروش بیشتر است.
وی عنوان کرد: در این شرایط، مهم‌ترین کار جلوگیری از ابتلا به این بیماری است که در این زمینه باید استراتژی "شفا" یعنی شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک رعایت شود.
رئیس مرکز بهداشت خوزستان با تأکید بر لزوم خودداری از حضور در اجتماعات و مکان‌های شلوغ گفت: مشاهده می‌کنیم مردم برای خرید ارزاق ارزان‌تر به بازارچه‌های محلی شلوغ می‌روند و سلامتی خود را مورد تهدید قرار می‌دهند.
علوی با اشاره به استفاده نکردن از ماسک توسط برخی از مردم، ادامه داد: مگر استفاده از ماسک چه کار سخت و شاقی است که برخی ماسک نمی‌زنند و بی‌محابا می‌گویند که ماسک نمی‌زنند و بیمار هم نمی‌شوند. در حالی که حتی یک جوان قوی و سالم، شاید در صورت ابتلا دچار مشکل خاصی نشود اما این بیماری را به افراد مستعد ابتلا به نوع شدید بیماری منتقل می‌کند و جان آن‌ها را به خطر می‌اندازد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه