عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد؛
تأثیر بسزای تجارت نفت و گاز
در افزایش رشد اقتصادی کشور
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به تأثیر بسزای تجارت نفت و گاز در افزایش رشد اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم راهی را در زمینه بازطراحی تجارت انرژی در حوزه نفت و گاز در پیش گرفته که مزیتهای زیادی برای ما در داخل و خارج از کشور داشته است.
به گزارش کائنات و به نقل از شانا، علیرضا ورناصری درباره رشد اقتصادی کشور طی امسال و تأثیر بسزای تجارت نفت و گاز در این رشد اقتصادی اظهار کرد: اخیراً مرکز آمار رشد اقتصادی فصل بهار ۱۴۰۲ را منتشر کرد که طی آن سهم نفت و گاز در این رشد اقتصادی کاملاً مشهود است.
وی افزود: دولت سیزدهم راهی را در زمینه بازطراحی تجارت انرژی در حوزه نفت و گاز در پیش گرفته که مزیتهای زیادی برای ما در داخل و خارج از کشور داشته است. عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: ایران با پیگیری سیاست خنثیسازی حداکثری تحریمهای حوزه تجارت نفت و گاز توانسته است با رویکرد نوین و بازطراحی اساسی در سیاستهای تجارت انرژی خود به بازارهای جدید و غیرقابل تحریمی برسد. ورناصری با بیان اینکه وزارت نفت توفیقهای خوبی در بخش تجارت نفت و گاز داشته است، اظهار کرد: ایران با تکیه بر ظرفیت شرکتهای نفتی دانشبنیان، علاوه بر صادرات خدمات و تجهیزات در حوزه پالایشگاههای ایران، نفت خام خود را نیز به این پالایشگاههای نوسازیشده صادر کرد و تجارت نفت خام خود را گسترش داد. بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، بخش نفت در تابستان امسال رشد ۲۵.۶ درصدی را به ثبت رساند. این در حالی است که رشد بخش نفت در بهار سال ۱۴۰۲ نیز ۱۹.۸ درصد بود و در مجموع ۶ ماه اول امسال، بخش نفت ۲۲.۷ درصد رشد داشته که نقشی ۱۶ درصدی در تولید ناخالص داخلی ایران دارد.
مشاور مدیرعامل در امور زنان و خانواده شرکت ملی نفت ایران:
مطالبات بانوان صنعت نفت بهطور مستمر پیگیری میشود
مشاور مدیرعامل در امور زنان و خانواده شرکت ملی نفت ایران گفت: تبعیض جنسیتی را در هیچ سطحی نمیپذیریم و برای پیگیری مشکلات بانوان باید از فضای چانهزنی خارج شویم و با اشراف به بسترهای قانونی و مقررات از راه اصولی مطالبات را دنبال کنیم و راهحل ارائه دهیم. به گزارش کائنات و به نقل از شرکت ملی نفت ایران، خدیجه گودرزی، مشاور مدیرعامل در امور زنان و خانواده شرکت ملی نفت ایران طی پانزدهمین نشست هماندیشی شبکه مشاوران امور زنان و خانواده شرکت ملی نفت ایران که بهمنظور تبادلنظر مشاوران و بحث و بررسی درباره مسائل، مشکلات و چالشهای بانوان شاغل در شرکت ملی نفت ایران برگزار شد، در جریان مشکلات بانوان در شرایط کاری مختلف قرار گرفت. وی برقراری ارتباط مستمر و سازنده با مدیرعامل و مدیر منابع انسانی شرکت متبوع را از وظایف مشاوران امور زنان و خانواده خواند و گفت: با توجه به قدرت اجرایی مدیریت منابع انسانی، بیشترین اثرگذاری در رفع مشکلات و چالشهای بانوان معزز از این طریق متصور است. مشاور مدیرعامل در امور زنان و خانواده شرکت ملی نفت ایران با اشاره به تعدد قراردادها و تنوع شرایط کاری در صنعت نفت گفت: تبعیض جنسیتی را در هیچ سطحی نمیپذیریم و برای پیگیری مشکلات بانوان باید از فضای چانهزنی خارج شویم و با اشراف به زمینههای قانونی و مقررات از راه اصولی مطالبات را دنبال کنیم و راهحل ارائه دهیم.
*توجه به سلامت بانوان شاغل
گودرزی با اشاره به اهمیت و لزوم توجه به مقوله سلامت جسمی و روانی بانوان شاغل گفت: در این زمینه با همکاری سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و مرکز مشاوره، بسته خودمراقبتی تهیه کردهایم که بهزودی برای اجرا به مشاوران ابلاغ میشود. وی ادامه داد: این بسته شامل آموزشهای موردنیاز بانوان با توجه به مشغله کاری آنهاست و از آنجا که خانمهای شاغل وظیفه مراقبت از سلامت اعضای خانواده را نیز تا حدی عهدهدار هستند کمک بزرگی به آنها برای ارتقای سطح سلامت جسمی و روانی خانواده خواهد بود.
معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش:
قیمت گاز مایع غیریارانهای
۱۰ درصد بیشتر از نرخ یارانهای تعیین شد
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی اعلام کرد: قیمت گاز مایع غیریارانهای ۱۰ درصد بیشتر از قیمت گاز مایع یارانهای تعیین شد.به گزارش کائنات و به نقل از شانا، جلیل سالاری گفت: قیمت گاز مایع یارانهای در سامانه سدف هر کیلوگرم ۲۳۰ تومان تعیین شده است که با احتساب نرخ خدمات توسط شرکتهای گاز مایع به قیمت هر کیلوگرم ۲ هزار و ۵۳۶ تومان (هر کپسول ۱۱ کیلویی ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان) عرضه میشود، بنابراین قیمت گاز مایع غیریارانهای برای هر کپسول ۱۱ کیلویی با قیمت غیریارانهای با احتساب ۱۰ درصد افزایش قیمت، هر کپسول ۳۰ هزار و ۶۹۰ تومان خواهد بود.وی بیان کرد: تکلیف قانونی امسال عرضه گاز مایع تنها از طریق تراکنش در سامانه دریافت فرآوردههای نفتی (سدف) بود و دولت تلاش کرد ظرفیت لازم برای همه مصرفکنندگان خرد را آماده کند.