روزنامه کائنات
3

اقتصاد

1402 چهارشنبه 21 تير - شماره 4401

مدیر عامل بیمه ایران تاکید کرد؛

لزوم حمایت از رشد تولید و فعالیت واحد های تولیدی

 حسن شریفی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل  بیمه ایران برای حمایت از رشد تولید  و تدوام فعالیت واحد های تولیدی  تاکید کرد : پس از اعلام خسارت از سوی بیمه گزار ، در سریع ترین زمان ممکن ، مبلغی به عنوان علی الحساب به ذینفعان  حوادث آتش سوزی پرداخت گردد.
به گزارش کائنات و به نقل از روابط عمومی بیمه ایران ، شریفی با اشاره به رسیدگی و پرداخت فوری و سریع خسارت پس از وقوع حادثه  در بیمه ایران در سالی که با عنوان رشد تولید و مهار تورم نام گذاری شده ، اظهار داشت :  شرکت سهامی بیمه ایران  در مسیر فعالیت ها و ارائه خدمات خود  تلاش می‌کند ، پس از وقوع حادثه آتش سوزی و اعلام بیمه گزار در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به  اعزام کارشناسان خبره برای برآورد و ارزیابی خسارت اقدام نماید و در این راستا ، خسارت های کمتر از 2 میلیارد تومان  علی الخصوص بیمه نامه های مسکونی و غیر صنعتی را در کوتاهترین زمان ممکن حداکثر ظرف دو  ماه مطابق آیین نامه حدود اختیارات مصوب هیات مدیره رسیدگی و پرداخت می نماید و برای مبالغ بالاتر ،  با توجه به نوع فعالیت ، کالای تولیدی ،  مواد اولیه و ... ، مبلغی به عنوان علی الحساب یا پرداخت بخشی از خسارت قطعی شده برای پرونده هایی که روند رسیدگی به آنها به دلایلی  زمان بر خواهد بود ، برای ادامه فعالیت و جلوگیری از توقف تولید پرداخت می گردد.
رئیس هیات مدیره  بیمه ایران فرآیند رسیدگی و پرداخت خسارت در بیش از 70 درصد پرونده های خسارت آتش سوزی را در کوتاه ترین زمان ممکن و حداکثر ظرف  4 ماه اعلام کرد و افزود : هدف اصلی ما در بیمه ایران ،  کاهش مشکلات و دغدغه های تولید کنندگان  و فعالین عرصه های مختلف اقتصادی برای ادامه فعالیت آنها می باشد و قطعا پرداخت علی الحساب خسارت در کوتاهترین زمان ممکن می تواند بسیاری از نیاز های آنان برای مرمت و بازسازی مواضع آسیب دیده و تامین مواد اولیه مورد نیاز برای ادامه فعالیت ،تولید  وکسب و کارشان را فراهم نماید .
شریفی با بیان اینکه ،  یکی از مشکلات اجرای این طرح ،  عدم همکاری و مشارکت ذی نفعان و بیمه گزاران در روند رسیدگی به خسارت است ،  تصریح کرد : بیمه ایران به عنوان بزرگترین شرکت بیمه کشور ، حفظ و حراست از سرمایه بیمه گزاران و رفع موانع تولیدی  را وظیفه ذاتی خود می‌داند و قطعا ، همکاری ثمربخش بیمه گزاران پس از وقوع حادثه می تواند نقش بسزایی در پرداخت سریع  خسارت ناشی از حادثه آتش سوزی داشته باشد و این بیمه گزاران را در کوتاهترین زمان به  چرخه تولید و فعالیت برگرداند.
مدیر عامل بیمه ایران با تاکید بر توانمندی و تخصص کارشناسان و توانگری بالای بیمه ایران در رسیدگی و پرداخت به موقع خسارت ها ، اعلام کرد : میزان خسارت علی الحساب پرداختی پس از وقوع حادثه آتش سوزی  به تعدادی از بیمه گزاران از جمله  شرکت های گراند صنعت خراسان 100 میلیارد ریال ، کیان اکسیر ماهان 40 میلیارد ریال ، پالایش روغن سکان 20 میلیارد ریال ، پترونیکان البرز 37 میلیارد ریال بابت قسمتی از خسارت ، ابتکار سپید البرز 30 میلیارد ریال ، نیروگاه رودبار لرستان 200 میلیارد ریال(درحال پرداخت) ، شرکت مدیریت طرح های صنعتی 219،890 دلار به اضافه 18 میلیاردریال  و شرکت تینار فوم 33 میلیارد ریال ، است.

تمرکز فعالیت‌های بانک صنعت و معدن
 بر محور تحول دیجیتال
 مدیرعامل بانک صنعت و معدن اعلام کرد: تمرکز تمامی فعالیت‌های این بانک بر محور تحول دیجیتال قرار دارد. به گزارش کائنات و به نقل از بانک صنعت و معدن، جلسه ارزیابی تحول دیجیتال بانک صنعت و معدن با حضور علی خورسندیان مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره، هیأت عامل و مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات و جمعی دیگر از مدیران بخش‌های مرتبط این بانک و همچنین کارگروهی از وزارت اقتصاد به ریاست قربان اسکندری مدیرکل دفتر امور بانکی و بیمه این وزارتخانه برای بررسی دستاورد‌های عملی نقشه راه تحول دیجیتال تشکیل شد.
در این نشست، خورسندیان با تاکید بر تمرکز فعالیت‌های بانک صنعت و معدن بر محور تحول دیجیتال اظهار داشت: اقدامات و فعالیت‌های مرتبط با طرح تحول را به منظور ارائه خدمات مطلوب به مشتریان از مهمترین وظایف خود می‌دانیم و تمامی بخش‌های این بانک سیاست‌ها و برنامه‌های خود را حول محوریت این موضوع مهم، تعیین نموده و اجرا می‌کنند.
وی افزود: طرح تحول بانکداری دیجیتال بانک صنعت و معدن شامل دوازده پروژه مختلف می‌باشد که سامانه‌های نوین متعددی بر اساس این طرح، اجرایی شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
در ادامه این نشست، اسکندری نیز ضمن تشکر از اقدامات بانک صنعت و معدن خاطرنشان کرد: رمز موفقیت در اجرای طرح تحول دیجیتال ایجاد یکپارچگی در تمام ارکان آن است. وی افزود: خروجی طرح تحول دیجیتال می‌بایست اثر خود را بر شاخص‌های عملکردی و صورت‌های مالی بانک نشان دهد.
در این نشست، تیم ارزیاب نقطه نظرات خود را ارائه کرده و تغییر در مسیر و نتایج مثبت حاصل شده را مشهود دانست.
همچنین در این جلسه ۷ طرح خدمت محور به صورت کاملا مجازی برای حاضرین معرفی و ارائه و در مورد ابعاد مختلف و اثرات این طرح‌ها بحث و تبادل نظر شد.

بانک ملت حقوق ۱۷۰ میلیونی را تکذیب کرد
  به دنبال انتشار خبری با عنوان «حقوق ۱۷۰ میلیون تومانی مدیرعامل شرکت لیزینگ ملت»، روابط عمومی بانک ملت، ضمن رد ادعاهای مطرح شده، اعلام کرد: مبلغ مطرح شده به عنوان حقوق پرداختی به هیچ عنوان صحت ندارد و هرگونه پرداختی به مدیران و کارکنان بانک و شرکت‌های تابعه در چارچوب قوانین و مقررات جاری کشور است.
به گزارش کائنات، روابط عمومی بانک ملت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: یک پایگاه خبری با انتشار تصویری از یک نامه داخلی بانک ملت و شرکت واسپاری ملت (سهامی عام) مدعی شد که مدیرعامل شرکت واسپاری، ۱۷۰ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند.
روابط عمومی بانک ملت نوشته است: جالب است بدانید این رسانه در اقدامی غیرحرفه‌ای و با هدف فریب افکار عمومی، در حالی در تیتر خبر به عدد ۱۷۰ میلیون تومان اشاره کرده که در متن همین خبر، این رقم را مربوط به مجموع پرداختی‌های ۲ ماه با احتساب مطالبات، هزینه‌های بازنشستگی و سایر هزینه‌های غیرمستمر عنوان کرده است. همچنین یادآور می‌شود این مبالغ که مربوط به دو ماه است به صورت ناخالص بوده و تمامی کسورات مربوطه را نیز شامل می‌شود و تاکنون نیز حقوق دریافتی این شخص پایین‌تر از سقف حداکثر حقوق کارکنان و مدیران دستگاه‌ها بوده است.
به گفته بانک ملت، اظهارات خلاف واقع و مغرضانه این رسانه برای انحراف افکار عمومی و تخریب نام یک نهاد اقتصادی با بیش از ۴۰ میلیون مشتری و صدها هزار سهامدار و بازنشر بی‌درنگ آن در رسانه‌های معاند و ضدانقلاب و سابقه همراهی این رسانه با جریانات اغتشاشات، شائبه هماهنگی این اقدامات را تقویت می‌کند.
بانک ملت بر خود لازم دانسته در راستای استیفای حقوق سهامداران، مشتریان و کارمندان این موضوع را تا حصول نتیجه نهایی از طریق نهادهای قضایی به صورت ویژه پیگیری کند.
حسب اطلاعات واصله، انتشار این خبر توسط یکی از مدیران برکنار شده یکی از شرکت‌های تابعه بانک، با هدف تخریب و حاشیه‌سازی علیه بانک صورت گرفته است که این موضوع در دست پیگیری است.

رشد 58 درصدی تحقق سود بیمه البرز
 بیمه البرز در سه ماهه منتهی به خرداد سال 1402 برای هر سهم خود 144 ریال سود محقق کرد. به گزارش کائنات، شرکت بیمه البرز در سه ماهه منتهی به خرداد سال 1402 برای هر سهم خود 144 ریال سود محقق کرده که نسبت به دوره مشابه قبل رشد 58 درصدی داشت.
بیمه البرز یکی از شرکت‌های دولتی ایران در زمینه بیمه بوده که در سال 1338 بر اساس قانون خصوصی سازی سهام آن در بورس واگذار گردید. این شرکت بیمه با قدمتی بیش از ۶۰ سال در تاریخ ۲۸ تیر ۱۳۳۸ تأسیس شده است.
شرکت بیمه البرز با هدف اولیه ارائه خدمات بیمه ای مطلوب و باکیفیت به هموطنان و ایجاد تنوع در بازار بیمه و کسب رضایت بیمه گزاران در تاریخ ۲۸ تیرماه ۱۳۳۸ توسط بخش خصوصی تاسیس و در مدت زمان کوتاهی توانست اعتماد بسیاری از صاحبان سرمایه و کالا را به خود جلب نماید.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه