ادامه طرح «برخورد با پلاکهای مخدوش» در تهران؛
اعمال قانون بیش از 25 هزار خودرو در ماه گذشته
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از تداوم اجرای طرح برخورد با پلاکهای مخدوش خبر داد و گفت: تنها در فروردین ماه امسال بیش از ۲۵ هزار و ۶۰۰ خودرو به دلیل مخدوش بودن پلاک، اعمال قانون شدهاند.
سرهنگ علی همهخانی درباره اجرای طرح برخورد با خودروهای پلاک مخدوش، گفت: معمولا به دلایل مختلفی نظیر ورود و خروج در محدوده طرح ترافیک، نداشتن معاینه فنی، تردد در ساعات منع تردد شبانه و ... شاهد ارتکاب تخلف مخدوش کردن پلاک از سوی معدود رانندگان هستیم.
وی با بیان اینکه برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی تغییر و دستکاری در ارقام پلاک خودرو جرم است، گفت: هرگونه تغییر در ارقام پلاک وسیله نقلیه مجازات حبس از شش ماه تا یکسال را برای متخلفین در پی دارد، در همین راستا نیز پلیس راهور تهران بزرگ طرح ویژه برخورد با پلاکهای مخدوش را در دستورکار خود قرار داد و تیمهای گشتی پلیس در تمام ساعات شبانهروز اعم از ساعت اجرای منع تردد شبانه و ... اقدام به رصد خودروها میکنند. علاوه بر آن دوربین های ثبت تخلفات نیز به طور ۲۴ ساعته این موارد را رصد می کند.
به گفته سرهنگ همهخانی، تنها در فروردین ماه امسال ۲۵هزار و ۶۸۹ دستگاه خودروسواری به دلیل تخلف مخدوشی و پوشش پلاک مورد اعمال قانون قرار گرفته و ۲۱۴۷ خودرو هم توقیف و به پارکینگ منتقل شدهاند.
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در خاتمه با بیان اینکه برخورد با پلاکهای مخدوش در اردیبهشت ماه نیز با قوت ادامه دارد، خاطرنشان کرد: برخی از این خودروها از سوی ماموران و برخی دیگر نیز با استفاده از ظرفیت دوربینها شناسایی میشوند.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران عنوان کرد؛
آخرین وضعیت موجودی دریاچه های پنج سد تامین کننده آب تهران
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: میزان موجودی دریاچه های ذخیره پشت دیواره پنج سد تامین کننده آب تهران تا هفته گذشته خوب بوده است.
منصور درجاتی در تشریح روند تمهیدات مقابله با خشکسالی در سال جاری، گفت: آنچه که مسلم است در سال جاری با توجه به ۱۶ درصد کاهش ریزش جوی فروردین سال جاری نسبت به زمان مشابه آن در سال گذشته، میزان نزولات جوی با میزان آن در سال گذشته قابل مقایسه نخواهد بود. در حقیقت میزان بارشی که تاکنون داشتیم با سال قبل تفاوت بسیار داشته و در سال ۹۹ نیز بارش کمتری نسبت به سال ۱۳۹۸ داشتیم. بر همین اساس شایعاتی مطرح شده بود که سدها به میزان زیادی خالی هستند در حالی که این موضوع از اساس صحت ندارد و وضعیت سدها چندان نامناسب نیست. در واقع میزان موجودی دریاچه های ذخیره پشت دیواره پنج سد تامین کننده آب شرب تهران تا هفته گذشته خوب بوده است.وی افزود: کمبود بارش داریم؛ ولی در سدها به میزانی که ذخیره حوضچه ی آنها کم شود، می توان با افزایش ورودی به سد و کاهش خروجی میزان ذخیره را حفظ کرد؛ لذا در صورت بارش کافی، سد با تقویت بهتری به کار خود ادامه می دهد.
به گفته وی، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی تاکنون شرایط مناسبی در بارش ها نداشته ایم و برآورد کارشناسان مربوطه این است که امسال به شکل چشم گیری کاهش ریزش های جوی را تجربه خواهیم کرد.
وی درباره عدم بارش ها و خسارت به بخش کشاورزی و نحوه کمک به این بخش گفت: جبران خسارت کشاورزان بر اساس قانون مشخص شده و به صورت سراسری با برآورد خسارت بین کشاورزان توزیع می شود. زمان وارد آمدن خسارت در شرایط خشکسالی و تَرسالی می بایست در سامانه مخصوص «سجاد»که توسط جهادکشاورزی و برنامه و بودجه طراحی شده توسط عوامل ادارات ذیربط شهرستان متبوعه تا فرمانداری ها و سپس از طریق مدیریت بحران استان اقدام کنند و با ثبت مشخصات نسبت به اخذ خسارات اقدام نمایند.وی ادامه داد: بر همین اساس مقرر شد افرادی که برای امور کشاورزی وام دریافت کرده اند و با کمبود ریزش های جوی خسارت می بینند، نیازمند در نظر گرفتن تمهیدات ویژه هستند که باید با تامین منابع مالی محقق شود، به این صورت که برای بازپرداخت تسهیلات به کشاورزان مهلت داده شود.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه هر چه آب را در بالا دستها مهار کنیم در واقع کمبود بارش را تا حد بالایی می توانیم جبران کنیم افزود: بخش بسیاری از خسارت های وارده به دلیل عدم مهار سیلابهای دفعی است یعنی آب های سطحی که یک مرتبه به صورت سرعتی ایجاد می شوند. خوشبختانه تاکنون در تهران ۵۴۰ کیلومتر کانال لایروبی شده و در بیرون از شهر تهران نیز با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان سازه های آبخیز جدید ایجاد شده است.
وی تاکید کرد: تلاش شده در سطح استان تهران با هم افزایی دستگاه های مختلف از منابع مالی و انسانی و تجهیزات بهترین بهره گرفته شود؛ بر همین اساس مقرر شده است شهرداری تهران در محل هایی که کانال سرپوشیده وجود دارد، با تمهیداتی مشکل گذر آب های سطحی و روان آبهای کانال ها را مرتفع کنیم.