سیاست
دستیار اجتماعی رییسجمهور گفت: دولت چهاردهم در مسیر مقابله با بازماندگی از تحصیل اقدامات خوبی از جمله شناسایی و مهارت افزایی در استانهای مختلف کشور انجام داده است. علی ربیعی روز شنبه در مراسم رونمایی فراخوان جایزه سوادآموزی و تجلیل از فعالان این عرصه در اردبیل اظهار کرد: نیازمند گسترش سواد در کشور هستیم و در این حوزه هم موفقیتها و رتبههای خوبی در ارتقای شاخص سوادآموزی کسب کردیم. وی با بیان اینکه شاخص سوادآموزی همراه با مهارت آموزی در کشور ارتقا یافته است ، افزود: سه درصد سالمندان روستایی در کشور بیسواد و بقیه اقشار دارای سواد کافی هستند و تمرکز دولت بیشتر در مقابله با بازماندگی تحصیلی در سطح ابتدایی است. وی ادامه داد: اقدامات خوبی در شناسایی افراد بازمانده از تحصیل با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش و وزارت رفاه در تمام نقاط کشور صورت گرفته است. دستیار اجتماعی رییسجمهور تصریح کرد: افراد بازمانده از تحصیل در کشور بیشتر ناشی از معلولیتها است که برای آنها نیز بسترهای سوادآموزی فراهم شده است. جهتگیریها به سمت یادگیری و مهارت افزایی فنی سوق یافته است ربیعی با بیان اینکه تمرکز بر بازماندگی از تحصیل در سطح ابتدایی موفقیتآمیز بود، افزود: مساله اصلی ما جلوگیری از ترک تحصیل دانشآموزان است که آنها به مهارتهای فنی گرایش پیدا کنند. وی بیان کرد: سیاستی که در شورای فنی و حرفهای به ریاست معاون اول رییسجمهور اتخاذ شده جهتگیریها به سمت یادگیریها و مهارت افزایی فنی به ویژه نزدیک شدن دانشگاهها به مهارت افزایی بوده است. دستیار اجتماعی رییسجمهور: مقابله با بازماندگی از تحصیل برنامه اصلی دولت چهاردهم است رونمایی فراخوان جایزه سوادآموزی در اردبیل وی ادامه داد: بیش از ۲۱ میلیون تحصیل کرده دانشگاهی در کشور وجود دارد که با وجود تحریمهای ظالمانه موفقیتهای علمی خوبی کسب کردند و اگر فشارهای ظالمانه تحریم کاسته شود شاهد جهش خوبی در دانشگاهها خواهیم بود. دستیار اجتماعی رییسجمهور با بیان اینکه مهارتهای شناختی، عاطفی، فیزیکی و علمی همراه با مهارتهای دیجیتال نیاز امروز جامعه است ، اظهار کرد: از تغییر و تفکرات شالوده شکن نهراسیم چرا که باعث ماندن در شرایط ارتودکسی میشود و ما نیازمند تفکر افق گشا هستیم. ربیعی گفت: جامعه نیازمند تطابق با تغییرات است در غیر اینصورت همانند دایناسورهای عظیمالجثه از بین خواهد رفت. وی با بیان اینکه جامعه نیازمند بازگشت به کتاب و کتابخوانی است ، افزود: در مناطق مرزی و عشایرنشین، استقرار کانون پرورش فکری و کتابخانه ضروری است و افراد خیر هم در احداث مدارس و ترویج فرهنگ کتابخوانی میتوانند تاثیرگذار باشند. دستیار اجتماعی رییسجمهور ادامه داد: افراد خیر آموزشی فقط مدرسهساز نیستند بلکه مدرسه یار هم هستند و سوادافزایی هم میتواند ضلع دیگری از این خیر جمعی باشد.