روزنامه کائنات
4

جامعه

1404 سه‌شنبه 6 آبان - شماره 4941

مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش تاکید کرد؛

تسریع در رسیدگی به شکایات مردمی از آموزش و پرورش


 مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش از آغاز طراحی بانک اطلاعاتی جامع و ساختاریافته خبر داد و گفت: این بانک اطلاعاتی با هدف ارتقاء بهره‌برداری از داده‌های نظارتی و پاسخگویی دقیق‌تر به نهادهای مرتبط، در دستور کار قرار گرفته است.
رضا روستایی مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در جلسه شورای اداری این اداره کل با اشاره به راهبردهای کلان در حوزه ارزیابی عملکرد و نظام پاسخگویی بر محورهای مهمی همچون ارتقاء سطح تعامل با ارباب‌رجوع، تسریع در رسیدگی به شکایات مردمی، و بهبود فرآیندهای نظارتی تأکید کرد.
روستایی با اشاره به اهمیت شفافیت و پاسخگویی در نظام اداری، خواستار هم‌افزایی میان واحدهای مختلف به‌منظور تحقق اهداف سازمانی شد و گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات در مسیر ارتقاء کیفیت خدمات ضروری است.
وی در ادامه از آغاز طراحی یک بانک اطلاعاتی جامع و ساختاریافته خبر داد و گفت: این بانک اطلاعاتی با هدف ارتقاء بهره‌برداری از داده‌های نظارتی و پاسخگویی دقیق‌تر به نهادهای مرتبط، در دستور کار قرار گرفته است.
روستایی با اشاره به خلأهای موجود در ثبت و تحلیل اطلاعات شکایات و بازرسی‌ها، خاطرنشان کرد: بانک اطلاعاتی جدید، بستری هوشمند برای ثبت داده‌های مرتبط با شکایات مردمی، موضوعات بازرسی، گزارش‌های سفر اعضای شورای معاونان و سایر اطلاعات نظارتی خواهد بود.
وی افزود: هدف اصلی این بانک، ایجاد زیرساختی برای تحلیل‌های دقیق، پاسخگویی سریع و تصمیم‌گیری‌های مبتنی بر داده است. این اقدام، گامی اساسی در جهت شفافیت، انسجام اطلاعاتی و کاهش دوباره‌کاری در فرآیندهای نظارتی محسوب می‌شود.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات با تأکید بر اهمیت پویایی اطلاعات، گفت: اطلاعات باید زنده باشند؛ نه این که در بایگانی‌ها دفن شوند. این بانک اطلاعاتی، قلب تپنده نظام نظارتی آینده خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه