اعطای تسهیلات ۱ میلیارد تومانی بانک دی به مشتریان حقیقی
تسهیلات ۱ میلیارد تومانی بانک دی برای مشتریان حقیقی با عنوان طرح ماهان در شعب این بانک آغاز شد. به گزارش کائنات، در طرح «ماهان» مشتریان حقیقی میتوانند تا سقف ۱ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۸ درصد دریافت کنند.
در این طرح امکان دریافت تسهیلات بر اساس میانگین حساب کوتاه مدت (طرح ماهان) بر اساس حداقل ۲ ماه و حداکثر ۱۸ ماه سپردهگذاری وجود دارد.
برای بهرهمندی و دریافت این تسهیلات، میانگین حساب مشتری باید حداقل ۲ ماه و حداکثر ۱۸ ماه باشد تا مشتری بتواند درخواست تسهیلات کند. در صورتی که سپردهگذار حقیقی کمتر از ۲ ماه سپردهگذاری کند، مشمول امتیاز طرح نمیشود.
از دیگر ویژگیهای طرح «ماهان» بانک دی بازپرداخت اقساط از ۶ تا ۶۰ ماه به انتخاب مشتری است.
همچنین در صورتی که صاحب حساب، بنا به هر دلیلی تمایلی برای دریافت تسهیلات در این طرح را نداشته باشد، میتواند امتیاز خود را پس از تکمیل و امضا، فرم رضایتنامه به غیر منتقل کند.
مشتریان این بانک میتوانند از طریق محاسبهگر تسهیلات ماهان با انتخاب میزان سپرده، مدت سپردهگذاری و مدت اقساط مورد نظر خود، میزان تسهیلات قابل دریافت و مبلغ اقساط ماهانه را مشاهده کنند.
با عاملیت بانک کشاورزی؛
94 درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شد
با عاملیت بانک کشاورزی تا نیمه اول شهریورماه 149 همت معادل 94 درصد مطالبات گندمکاران بابت خرید تضمینی گندم به حساب آنان واریز شد.
به گزارش کائنات، روند واریز مطالبات گندمکاران در سال جاری نسبت به مقطع مشابه سال گذشته، 36 درصد رشد داشته است.
بر اساس این گزارش، تا تاریخ 15 شهریورماه سال جاری 7 میلیون و 700 هزار تن گندم در قالب یک میلیون و 586 هزار محموله به 1141 مرکز خرید در سطح کشور تحویل داده شده و 94 درصد ارزش گندم خریداری شده به حساب کشاورزان واریز شده است.
این گزارش می افزاید: روند خرید تضمینی گندم و واریز وجوه همچنان ادامه دارد.
عملکرد تحسین برانگیز بیمه آسیا در حادثه بندر شهید رجایی
تعدادی از خسارت دیدگان حادثه انفجار اسکله شهید رجایی بندرعباس با نصب بنر در این اسکله، از سرعت عمل و خدمات شایسته بیمه آسیا در پرداخت خسارت های این حادثه، قدردانی کردند.
به گزارش کائنات، مردم در این اقدام از نایب رییس هیأت مدیره و مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره، مدیران و روسای ادارات و همچنین تلاش ها و پی گیری های ارزشمند سرپرستی استان خراسان رضوی به ویژه ریاست و کارکنان شعبه تخصصی خسارت اتومبیل، در راستای تسریع روند رسیدگی و پرداخت خسارت ها صمیمانه قدردانی و سپاسگزاری کردند. این گزارش می افزاید، خسارت دیدگان در این بنر ابراز امیدواری کردند که با تداوم این رویکرد حرفه ای، شاهد موفقیت های روزافزون و ارتقای جایگاه بیمه آسیا در خدمت رسانی به بیمه گذاران و اقشار مختلف جامعه باشیم.
سهم روزانه ۶۰ میلیارد تومانی بیمه پاسارگاد
از حق بیمه تولیدی
شرکت بیمه پاسارگاد روزانه ۶۰۰ میلیارد ریال حق بیمه تولید می کند. به گزارش کائنات، بررسی عملکرد پنج ماه نخست سال جاری نشان می دهد شرکت بیمه پاسارگاد در ۱۵۵ روز اول امسال، بیش از ۹۲ هزار میلیارد ریال بیمه نامه فروخته است. در مقابل میزان خسارت پرداختی در این مدت به حدود ۴۱ هزار میلیارد ریال رسیده که نشان دهنده پرداخت متوسط روزانه ۲۶۴ میلیارد ریال خسارت است.
نکته دارای اهمیت در این میان آن است که حجم قابل توجهی از فروش شرکت بیمه پاسارگاد ار محل بیمه های خرد تامین می شود. قراردادهای سازمانی با حجم بالا از جمله بیمه های درمان که اغلب تامین کننده سهم زیادی از پرتفوی شرکت های بیمه است، در این شرکت جایگاهی ندارد و عمده سبد حق بیمه آن را بیمه نامه های خرد تشکیل می دهد. حال این شرکت قصد دارد با افزایش سرمایه، فعالیت خود را بیش از پیش توسعه داده و سهم بازارش را باز هم افزایش دهد. سرمایه ثبتی شرکت بیمه پاسارگاد ۷۵ هزار میلیارد ریال است، اما بر اساس تصمیم جدید هیئت مدیره، قرار است مبلغ ۳۰ هزار میلیارد ریال دیگر بر این رقم افزوده شود. با افزایش سرمایه ۴۰ درصدی، بیمه پاسارگاد همچنان جایگاه دوم خود را در جدول سرمایه ثبتی شرکت های بیمه حفظ خواهد کرد. افزایش سرمایه نه تنها قدرت چانه زنی شرکت در بازار رقابتی را افزایش می دهد، بلکه با ورود قراردادهای بزرگتر به پرتفو، سهم آن از کل حق بیمه تولیدی در کشور را بیشتر کرده و حتی می تواند نسبت توانگری مالی شرکت را نیز بیشتر کند.