روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين - شماره 4577

مومنی:تحلیلگر سیاست خارجی در گفت و گو با کائنات

ایران از حق بین المللی خود دفاع کرد


  کارشناس وتحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه گفت: جامعه جهانی به این نتیجه رسیده حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی غیر قانونی و برخلاف کنوانسیون های ژنو است، بنابراین ایران با این پشتوانه جهانی در این موضوع مقتدرانه عمل کرد.
میر قاسم مومنی کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه در گفت و گو با کائنات در خصوص حمله ایران به مواضع و مراکز نظامی رژیم صهیونیستی گفت: حمله ایران در راستای دفاع از خود بوده و در پاسخ به حمله جنایتکارانه اسرائیل در دمشق و کنسولگری جمهوری اسلامی ایران بود که منجر به شهادت تنی چند از فرماندهان و فرزندان عزیز این ملت شد، بنابراین حمله ایران به اسرائیل را می توان دفاع مشروع نامید.
وی در این باره خاطر نشان کرد: هیچ کشوری نمی تواند ادعا کند ایران حمله ای یک جانبه و غیر قانونی به اسرائیل داشته است چرا که پیشتر اسرائیل به صورت برنامه ریزی شده دفتر کنسولگری ما را مورد حمله قرار داد پس حمله ما به اسرائیل بازتاب تخلفی بود که اسرائیل آن را کلید زد.
میر قاسم مومنی کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه معتقد است: متاسفانه جامعه جهانی به حمله اسرائیل رسیدگی نکرد به همین دلیل ایران محبور به دفاع از خودشد تا اقتدار خود را در حفظ مصالح و منافع ملی خود به اسرائیل گوشزد کند.
کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه یادآور شد: حمله جمهوری اسلامی به مراکز نظامی اسرائیل نشان دهنده اقتدار ایران در آنچه نسبت به انتقام سخت از دشمن است بود. بدین معنا که ایران ثابت کرد هر زمان بخواهد می تواند به دشمنان خود حمله کند و مراکز نظامی و تاسیاست و زیر ساخت های مهم اسرائیل را مورد هدف قرار دهد.
وی در این باره تصریح کرد: برخلاف تبلیغات نادرستی که کشورهای غربی همواره علیه جمهوری اسلامی ایران دارند شاهد بودیم در این حمله مردم بیگناه هدف نبودند بلکه هنر رزمندگان و فرماندهان ایرانی این بود که حملات به گونه ای انجام شود که صدمه ای به مردم غیر نظامی وارد نشود، بنابراین آنچه انجام شد پیروزی برای جمهوری اسلامی در حمله و در کنترل حمله بود چرا که اهداف مورد نظر بدون آسیب رساندن به مردم غیر نظامی محقق گردید.  میرقاسم مومنی گفت: براساس خبرهای منتشر شده آمریکا براین موضوع تاکید دارد که در تهاجم احتمالی اسرائیل به ایران با اسرائیل همکاری نمی کند بنابراین تا اینجای کار واضح است که دولت بایدن مواضع خود را به صورت شفاف با نتانیاهو مطرح کرده و به اسرائیل توصیه کرده حمله متقابلی به ایران صورت نگیرد چرا که جامعه جهانی به این نتیجه رسیده حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی غیر قانونی و برخلاف کنوانسیون های ژنو است، بنابراین ایران با این پشتوانه جهانی در این موضوع مقتدرانه عمل کرد.
میرقاسم مومنی کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی در پایان گفت و گو تصریح نمود: قطع به یقین در صورت حمله اسرائیل به ایران، رژیم صهیونیستی با تشدید حملات از سوی ایران مواجه می شود. مساله حائزاهمیت این است که نتانیاهو برای حفظ قدرت نیازمند طولانی کردن جنگ است در حالی که کشورهای منطقه علاقه ای به طولانی شدن و گسترش جنگ ندارند ضمن اینکه دنیا با حمله ایران به اسرائیل متوجه اقتدار جمهوری اسلامی شد و اینکه اسرائیل نمی تواند با ما سرشاخ شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه