روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۲ شنبه ۱۹ اسفند - شماره 4561

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان تهران خبر داد؛

نصب دوربین‌ بر لباس نیروهای شهربان و حریم‌بان تهران

  مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران از آغاز استفاده از دوربین‌های البسه برای نیروهای شهربان و حریم‌بان به صورت پایلوت خبر داد.
مسعود رنجبریان در تشریح روند بهره‌گیری از دوربین البسه برای نیروهای شهربان و حریم بان تهران گفت: موضوع دوربین‌های پوششی مربوط به لباس نیروها را دنبال کردیم تا بتوانیم کنترل ساخت و سازها را بهتر داشته و از سوی دیگر صیانت از خود افراد را هم مورد نظر قرار دهیم.
وی افزود: با پیگیری‌هایی که انجام شد مجوزهای لازم برای اولین بار به شهرداری تهران داده شده است تا بتوانیم برای نیروها دوربین البسه داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت شهربانی و حریم‌بان شهرداری تهران، ادامه داد: جلسات متعددی برگزار شد تا مجوز دوربین البسه ها داده شود و در حال حاضر از ابتدای اسفند به صورت پایلوت و آزمایشی کار مربوط به دوربین البسه را آغاز کردیم؛ لذا دوربین‌ها گرفته شده است و دوربین‌های مربوط به خودروها هم تهیه شده است.
رنجبریان تأکید کرد: مشغول هماهنگی برای افراد و خودروهایی هستیم که از این دوربین‌ها استفاده می‌کنند و مقرر شده است تا ظرف مدت ۲ ماه بتوانیم کار آزمایشی در ۲ ناحیه از نواحی ۱۲۴ گانه شهرداری را اجرا کنیم که خروجی آن منجر خواهد شد در سطح گسترده برای کل ۴۵۰ اکیپ شرکت شهربان این طرح اجرایی شود.

مجری خط ۱۰ متروی تهران خبر داد؛
بسته شدن پرونده احداث خط ۱۰ متروی تهران تا ۱۴۰۸
  مجری خط ۱۰ متروی تهران از بسته شدن پرونده ساخت خط ۱۰ مترو تا سال ۱۴۰۸ خبر داد.
محمود یوسفی درباره آخرین وضعیت احداث خط ۱۰ مترو با بیان اینکه این خط در حال حاضر با یک TBM که در سمت دریاچه خلیج فارس مستقر شده و در حال حفر تونل است در حال ساخت است، گفت: البته بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای ساخت خط ۱۰ مترو می‌بایست پنج TBM وارد روند ساخت شود تا بتوانیم بر اساس برنامه زمانبندی شش ساله پروژه احداث خط ۱۰ مترو را به سرانجام برسانیم.
به گفته وی، در حال حاضر با یک TBM کار شروع شده است و خرید دو TBM توسط قرارگاه نیز انجام شده است که طبق برنامه می‌بایست در نیمه اول سال آینده این دو TBM وارد خط شوند و در حال حاضر شفت های ورودی این دو TBM در حال حفاری است.
مجری خط ۱۰ متروی تهران با بیان اینکه طبق برنامه این دو TBM از محدوده دریاچه وارد زمین می شوند، اظهار کرد: یکی از آن ها به سمت شرق حفاری خواهد کرد و دیگری نیز به سمت غرب و وردآورد حرکت خواهد کرد و TBM سوم نیز در جنت آباد وارد زمین می‌شود و دو TBM دیگر نیز که در آینده وارد عملیات حفار تونل خط ۱۰ می شوند نیز در اراضی نمایشگاه سئول وارد و به سمت شرق حرکت می‌کند و TBM بعدی پس از الهیه در تقاطع بزرگراه صدر-مدرس وارد زمین شده که به سمت شرق حرکت می کند که البته ورود این دو TBM در سال آینده در دستور کار قرار دارد.
یوسفی با بیان اینکه خط ۱۰ متروی تهران ۴۷ کیلومتر با ۳۷ ایستگاه خواهد بود، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در بخش غربی که فاز یک قرار دارد زمین ۱۴ ایستگاه تحویل پیمانکار شده و پیمانکاران نسبت به تجهیز کارگاه برای احداث ایستگاه اقدام کرده‌اند که البته در نظر داریم تا پایان سال این عدد را به ۱۸ ایستگاه برسانیم. وی در مورد مسیر حرکت خط ۱۰ متروی تهران گفت: خط ۱۰ مترو از فلکه چهارم تهرانپارس آغاز می‌شود و به سمت وردآورد حرکت می‌کند که البته در نظر داریم که با اضافه کردن دو ایستگاه متروی دیگر و ایجاد هاب حمل و نقلی، متروی خط ۱۰ را به شبکه راه آهن متصل کنیم تا شهروندان سفر ریلی بهتری داشته باشند. مجری خط ۱۰ متروی تهران درباره زمان‌بندی افتتاح خط ۱۰ مترو تصریح کرد: طبق برنامه تا سال ۱۴۰۶ فاز یک خط ۱۰ مترو با ۵ الی ۶ ایستگاه افتتاح می‌شود که بر این اساس ایستگاه مترو وردآورد که با خط ۵ تقاطع دارد، ایستگاه دریاچه، ایستگاه المپیک، ایستگاه اتریش، ایستگاه کوهسار که با خط ۶ مترو تقاطع دارد و ایستگاه میدان کتاب که با خط ۷ تقاطع دارد وارد مدار بهره برداری می‌شوند که البته دقت داشته باشید فاز یک شامل محدوده صدر تا وردآورد می شود و مسیر تونلی آن ساخته می‌شود و ایستگاه‌های مهم ساخته و به بهره برداری رسیده و بعد از آن به مانند همیشه مابقی ایستگاه‌ها تکمیل و به مرور وارد مدار بهره برداری می‌شوند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد؛
رشد ۴۰ درصدی منابع بخش درمان در سال‌جاری
  معاون رئیس جمهور گفت: میزان گردش مالی دانشگاه های علوم پزشکی و آنچه که دولت در حوزه درمان هزینه می‌کند امسال به ۳۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است در حالی که در سال گذشته ۲۳۰ هزار میلیارد تومان بوده که یعنی منابع بخش درمان ۴۰ درصد افزایش یافته است.
داوود منظور، ۱۷ اسفند در آیین افتتاح بیمارستان ۱۴۴ تختخوابی فاطمه الزهرا(س) شهر خمین اظهار کرد: زادگاه امام راحل(ره) برای همه ما ارزش بی‌نظیری دارد. بنابراین همه ما در دولت و مجلس وظیفه خود می‌دانیم خدمات شایسته‌ای به شهروندان این شهر دوست داشتنی، تاریخی و مهم در استان مرکزی ارائه کنیم.
وی افزود: در سال‌های گذشته خدمات در سطح بالا و گسترده ارائه شده ولی با نقطه مطلوب فاصله داریم بنابراین باید تلاش کنیم که تمامی خدمات بویژه در حوزه‌ راه‌های مواصلاتی، بهداشت و درمان، آموزش عالی و آموزش و پرورش به نحو شایسته‌ای ارائه شود.
منظور با بیان اینکه برنامه‌های تفصیلی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای توسعه شهر خمین پیش بینی شده است، گفت: با تامین اعتبارات لازم، تمامی این برنامه‌ها به نتیجه می‌رسد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر بومی کردن دانش و فناوری گفت: امروز ما در خمین خودروسازی داریم و سایر صنایعی که شکل گرفته نشان دهنده این است که برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حال انجام است.
وی در رابطه با بیمارستان ۱۴۴ تختخوابی فاطمه الزهرا(س) خمین تصریح کرد: ارزش روز این بیمارستان ۱۵۰۰ میلیارد تومان است. این سرمایه‌گذاری ارزشمندی است که صورت گرفته و می‌تواند به ارتقاء سطح بهداشت و درمان کمک کند.
منظور با بیان اینکه از لحاظ سرانه تخت بیمارستانی جزو ۳۰ کشور برتر دنیا هستیم، گفت: دولت سیزدهم بنا دارد خدمات حوزه سلامت را تا حد امکان ارتقا دهد تا بتوانیم جزو رتبه‌های برتر دنیا شویم. بعد از انقلاب در این حوزه گام‌های خوبی برداشته‌ایم و امروز بالغ بر ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور داریم که استاندارد بالایی است و افزایش تعداد تخت‌ها طی دو سال نشان می‌دهد پروژه‌های بیمارستانی به سرعت در حال تکمیل و بهره برداری است.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه امروزه کادر پزشکی متبحر و متخصصی در کشور تربیت می‌شود، افزود: تمام درمان‌هایی که مردم به آن نیاز دارند امروزه در کشور وجود دارد. تامین تجهیزات و داروهای مورد نیاز توسط متخصصین داخلی در حال انجام است و باید کمک کنیم تنها دغدغه روسای بیمارستان‌ها ارائه خدمات باکیفیت باشد و دغدغه مسائل مالی را نداشته باشند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: پروژه بیمارستانی حضرت ولیعصر(عج) شهر اراک به زودی با سفر رئیس جمهور به شهر اراک به بهره برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به صدور مجوز استخدام ۲۵ هزار پرستار گفت: مجوز عضویت ۲ هزار نفر هیات علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی را صادر کردیم. دانشگاه‌های علوم پزشکی باید بدون دغدغه، خدمات مورد نیاز مردم را ارائه کنند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه