روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۲ شنبه ۱۹ اسفند - شماره 4561

عضو هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران تشریح کرد؛

جدیدترین خدمات بانک صادرات ایران در تسهیل گردشگری


 ​عضو هیئت مدیره بانک صادرات ایران از جدیدترین خدمات این بانک برای حمایت از استارت آپ‌ها و ارائه کارت ویژه در حوزه گردشگری خبر داد.
به گزارش کائنات، یاسر مرادی با حضور در جمع فعالان استارت‌آپی و فین تک‌های حوزه گردشگری در همایش یک روزه «سکوی پرتاپ گردشگری سپهر»، قابلیت‌های سامانه «ست» را برای حمایت از کسب و کارهای نوین در صنعت گردشگری تشریح کرد.
او گفت: یکی از کارهای مهمی که بانک صادرات ایران در بخش استارت‌آپی گردشگری انجام داده این است که افرادی که از خدمات استارتاپ‌آپی در حوزه گردشگری استفاده می‌کنند، می‌توانند به صورت هوشمند نسبت به توثیق سهام و سایر دارایی‌هایی راکد خود که قابلیت توثیق داشته باشند از جمله سهام، بیمه‌های عمر و زندگی، سیم‌کارت تلفن همراه، حتی یارانه و بقیه دارایی‌های خود در سامانه ست (سامانه توثیق الکترونیکی دارایی) در بانک صادرات ایران اقدام کنند و تضمین تأمین اعتبار آنها توسط بانک انجام خواهد شد.
مرادی افزود: در صورت که افراد به هر دلیل در پرداخت اقساط خدمات گردشگری دریافت شده از استارت آپ‌ها با مشکل مواجه شوند، بانک صادرات ایران مستقیما بر اساس تضمینی که به این استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های گردشگری می‌دهد، نسبت پرداخت بدهی اقدام خواهد کرد و این خدمت می‌تواند در فراشمول شدن استفاده افراد از خدمات گردشگری کمک کند.

شرط صدور دستگاه کارتخوان، داشتن پرونده مالیاتی است
  طبق اعلام سازمان امور مالیاتی، بدون داشتن پرونده مالیاتی، برای کسی دستگاه کارتخوان صادر نمی‌شود. به گزارش کائنات، طبق اعلام سازمان امور مالیاتی، اظهار نامه‌های مالیاتی دارای موعد مشخص است و مشاغل از اینکه در چه زمانی از سال باید اظهارنامه مالیاتی خود را تنظیم و تکمیل کنند اطلاع دارند. به طور معمول از سال‌های گذشته، افراد اظهار نامه‌های مالیاتی خود را در تیر ماه تکمیل و ثبت کرده‌اند و شرکت‌ها می‌توانند در ماه قبل از آن یعنی خرداد ماه نیز انجام دهند.
همچنین کسانی که دارای دستگاه کارتخوان هستند، پرونده مالیاتی دارند و در غیر این صورت، یعنی در صورت نداشتن پرونده مالیاتی، دستگاه کارتخوان برای هیچ کس صادر نمی‌شود.

قدردانی وزیر اقتصاد
از بانک کشاورزی
  دکتر خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم تقدیر از برترین‌های تبصره ۱۸ قانون بودجه، از مدیرعامل و مجموعه بانک کشاورزی به عنوان یکی از ۳ بانک برتر در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی قدردانی کرد.
به گزارش کائنات، تبصره ۱۸ قانون بودجه، به منظور حمایت از تولید و اشتغال پایدار و رشد تولید ملی از طرق مختلف از جمله افزایش سرمایه گذاری، ارتقای بهره وری، تکمیل طرح های تولیدی نیمه تمام و احیای واحدهای تولیدی راکد، بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی موجود، استفاده از ظرفیت های خالی بنگاه‌های تولیدی و تکمیل زنجیره ارزش تولید، منابع مالی موضوع این تبصره با تأکید بر یکپارچه سازی حمایت های دولت و بسط عدالت سرزمینی در راستای رشد و پیشرفت استان های کشور با اولویت طرح‌های تولید دانش بنیان و پیشران، تسهیلاتی را در نظر گرفته است.
مطابق قانون بودجه، بخشی از این تسهیلات از منابع دولتی و بخش دیگر آن (دو برابر منابع دولتی) از منابع بانکی تأمین می‌شود.
بانک کشاورزی با ایفای تعهدات خود در سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در جمع سه بانک برتر در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی قرار گرفته است.

اساسنامه جدید بیمه دانا تصویب شد
  مجمع عمومی فوق‌العاده بیمه دانا با موضوع تصویب اساسنامه جدید این شرکت مطابق با نمونه ابلاغی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با حضور بیش از 54 درصد از سهامداران برگزار شد.
به گزارش کائنات، این مجمع در محل سالن اجتماعات ساختمان سعدی این شرکت و با حضور محمد خزائی‌کوهپر به عنوان رئیس مجمع، عسگر توکلی و حمیدرضا ترابی به عنوان اعضای ناظر، عباس لطفی‌مقدم دبیر مجمع و همچنین زهره ملاابراهیمی نماینده بیمه مرکزی جمهوری اسلامی، سمیرا کرجی نماینده سازمان بورس و حمید یزدان‌پرستی نماینده حسابرس و بازرس قانونی، با دستور جلسه تصویب اساسنامه جدید شرکت برگزار شد.
در این جلسه که مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره، معاونان و برخی از مدیران ستادی شرکت بیمه دانا نیز حضور داشتند، سهامداران پس از قرائت تغییرات اصلاحی از سوی عباس لطفی‌مقدم دبیر مجمع، موافقت خود را با تغییر اساسنامه بیمه دانا اعلام و آن را به تصویب رساندند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه