روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۲ شنبه ۱۹ اسفند - شماره 4561

رئیسی و خوزستان


 داوود هادی- طی سالهای اخیر صاحبنظران یکی از مهمترین چالش‌های کشور راآسیب اعتماد و امید مردم می‌دانستند. دولت مردمی از زمان آغاز به کار با حضور در میان مردم برای رفع مشکلات و گرفتاری‌های آنان تلاش کرده ‌در حد توان خود بخشی از این‌ آسیب را ترمیم کند.
:مردم‌داری و تعهد، شایسته‌سالاری در مدیریت و سپردن سکان امور به افراد زبده، نخبه و کاردان عواملی است که در مصاف با تز ناراضی‌تراشی دشمنان خارج‌نشین نظام و همراهان معدود داخلی آن‌ها راه را بر هر کارشکنی و غوغاسازی می‌بندد و جامعه را امیدوارتر و اعتماد عمومی را ارتقاء می‌دهد.
در این میان سهم و جایگاه دولت و در رأس آن رئیس‌جمهور محترم قابل توجه است، همان‌طور که حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی نشان داده در بحث مردم‌داری پیشروست و عزم جدی در همراهی و همدلی با مردم دارد، توجه بیش‌ازپیش او به انتصابات و سپردن منصبان به افراد متعهد و متخصص که بر مسند امور قرار می‌گیرند نیز امری ضروری است. ضرورتی که مورد مطالبه جامعه و نخبگان و صاحب‌نظران است و اگر ملاک انتصابات قرار گیرد به‌صورت ریشه‌ای و عملی سبب امیدآفرینی و احیای اعتماد عمومی به دولت و حاکمیت خواهد شد.
دولت در بمباران سنگین خبرسازی‌های معاندان نظام و همسویان داخلی‌اش نیاز به گام‌های جدی و محسوسی دارد که پیام تغییر و تصحیح روند اشتباه گذشته را به جامعه مخابره کند و اساس این امر با شایسته گزینی و نخبه‌سالاری و انتخاب مدیران معتمد و محبوب مردمی در حلقه مدیران اجرایی صورت می‌پذیرد.
در واقع شعار “دولت مردمی” آیت الله رییسی با پیروزی وی به تدریج در قالب ایجاد تغییرات ساختاری، اخلاقی، رفتاری و اجتماعی در نوع حکمرانی دولت جدید به منصه ظهور و بروز می‌رسد که دیدارهای چهره به چهره با اقشار مختلف مردم، نماد آن و نمونه بارز مردمی بودن رییس‌جمهوری است که از دید کارشناسان و مردم، می‌تواند بسیاری از مشکلات را بین دولت و مردم حل و فصل کند.
ایجاد فضای اعتماد بین دولت و مردم، بدون ملاقات‌های چهره به چهره و حضور مسئولان رده بالای اجرایی در متن مشکلات اقتصادی، معیشتی، صنعتی، اجتماعی و فرهنگی مناطق مختلف کشور میسر نخواهد شد. از این منظر، احساس نزدیکی مردم با مسوولان از دیگر دستاورد مهم و برجسته سفرهای استانی دولت سیزدهم است تا فاصله بین مردم و مسئولان کمتر شده و احساس برتری مسئولان به مردم از بین برود و مردم مسئولان را غریبه‌ای نبینند که جدای از آنان است.
سیزدهم خرداد ۱۴۰۰ رئیسی در گفتگوی خبری ویژه اعلام کرد: «رفتن بین مردم، سلوک من است» و از آن روز حضور در میدان و در میان مردم برای رفع مشکلات آنها، به یکی از مهم ترین برنامه های رئیس دولت سیزدهم تبدیل شده است.
نقطه آغاز دیدارهای مردمی رئیسی، سفر به استان خوزستان و حضور در جمع پرشور مردم اهواز بود. رئیس جمهور در این سفر خود که تنها دو روز پس از رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزرای دولت سیزدهم صورت گرفت، تصریح کرد: «تا مشکلات آنها رفع نشود آرام نمی‌گیرد و اگر لازم باشد ۷۰ بار به این استان سفر خواهد کرد».
در این سفر رئیس جمهور دستورات فوری برای حل مشکلات آب، برق و کشاورزی خوزستان صادر کرد و بازدیدهایی نیز از مناطق مختلف استان و نیز با اقشار مختلف مردم دیدارهایی داشت.
دغدغه وضعیت زندگی مردم در مناطق محروم به ویژه عشایر کشور موضوعی است که رئیس جمهور همواره بر آن تاکید داشته است به طوری که دغدغه مردم اندیکا، بانی دومین سفر رئیس جمهور به استان خوزستان شد. وقوع زلزله بزرگ در خوزستان و مشکلاتی که برای مردم اندیکا ایجاد شده بود، برای بار دوم، آیت الله رئیسی را راهی استان خوزستان کرد تا ضمن دلجویی از مردم زلزله زده، دستورات لازم برای رسیدگی و خدمات رسانی به آسیب دیدگان زلزله را صادر کند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه