روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۰ دوشنبه ۲۸ تير - شماره 3942

آغاز عملیات پاکسازی مناطق سیل زده در اروپا؛

۱۷۰ کشته و شمار زیادی مفقود

 ساکنان مناطق سیل زده در آلمان و بلژیک همزمان با فروکش کردن سطح آب، عملیات پاکسازی مناطق اطراف محل زندگی خود از گل و لای را آغاز کرده اند.
امدادگران همچنان در جستجوی یافتن قربانیان وقوع سیل ویرانگر در این مناطق هستند و خسارتهای به جا مانده از این حادثه مهیب، آشکارتر شده است.
بنابر آمار رسانه های غربی، تاکنون دستکم ۱۷۰ تن در جریان وقوع سیلاب در اروپا جان خود را از دست داده اند و تعداد بسیاری ناپدید شده اند و همچنین احتمال افزایش تلفات این حادثه وجود دارد.
با این حال روزنامه هندوستان تایمز به نقل از پلیس آلمان شمار قربانیان سیل در آلمان را ۱۵۶ نفر اعلام کرده است.
بنابر گزارش این روزنامه، پلیس آلمان صبح دیروز (یکشنبه) در گزارشی اعلام کرده است که تاکنون ۱۵۶ تن در این کشور بر اثر وقوع سیل فوت کرده اند که به این ترتیب مجموع قربانیان سیل در اروپا به دستکم ۱۸۳ تن رسیده است.
همچنان بخش هایی از اروپا با بحران وقوع سیلاب درگیر هستند. در شهر زالتسبورگ در اتریش ساکنان تعدادی خانه به دلیل بالا آمدن سطح آب و آب گرفتگی خیابانها، گرفتار شدند که امدادگران آنان را نجات دادند.
در همین حال، بارش شدید باران و آب گرفتگی معابر و جاده ها در جنوب آلمان، موجب تشدید نگرانی ها در این منطقه شده است. همچنین در غرب آلمان احتمال شکسته شدن سد اشتاینباختال (Steinbachtal) وجود دارد و ساکنان خانه های پایین دست محل سکونت خود را تخلیه کرده اند.
رهبران اروپایی دلیل اصلی وقوع سیل را که کشورهای سوئیس، لوکزامبورگ و هلند را نیز درگیر کرده است، تغییرات اقلیمی می دانند. در آلمان مرگ چهار نیروی آتش نشان بر اثر وقوع سیلاب تایید شده است. همچنین ایالت های نوردراین-وستفالن، راینلاند-فالتس و زارلاند بیشترین خسارت را دیده اند. به گزارش شبکه خبری بی بی سی، در بلژیک نیز نیروهای ارتش به مناطقی از این کشور اعزام شده اند تا در انجام عملیات امداد رسانی و تخلیه ساکنان کمک کنند. تاکنون کشته شدن دستکم ۲۷ تن در این کشور بر اثر وقوع سیلاب تایید شده است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه