روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۰ شنبه ۲۹ خرداد - شماره 3920

ربیعی: گلایه‌ها را به فردای انتخابات بسپاریم

 سخنگوی دولت با اشاره به برگزاری انتخابات ۱۴۰۰، تاکید کرد: بیایید گلایه‌ها را به فردای ‎انتخابات بسپاریم تا در کنار هم، همه آن گلایه‌ها را به مطالبه و تغییر تبدیل کنیم. علی ربیعی سخنگوی دولت دیروز (جمعه ۲۸ خرداد) در رشته‌توییتی در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: هم‌وطنانم، بیایید گلایه‌ها را به فردای ‎انتخابات بسپاریم تا در کنار هم همه آن گلایه‌ها را به مطالبه و تغییر تبدیل کنیم. روز انتخابات روز آبیاری بذر امید است؛ روزی که اگر گلایه‌ای هم هست با زبان رای باید جاری شود. به عنوان کسی که همواره و همچنان به آرمان اصلاح و ترقی بر مبنای ارزش‌های انقلاب اسلامی متعهد و کوشا بوده‌ام، می‌گویم که ‎مشارکت حداکثری و تلاش برای بارور کردن بذرهای امید، تنها را اصلاح خردمندانه و ماندگار است. فارغ از اینکه نتیجه آرا چه کسی خواهد بود، صندوق و مشارکت، میراث گرانبهایی است از زحمات، تلاش‌ها، زندان‌ها، تبعیدها و خون‌هایی که خاک وطن را لاله‌گون کردند و ‎جمهوریت را برای فرزندان ایران برجای گذاشتند. از صمیم قلب امیدوارم که امروز با اراده شما مردم بار دیگر ثابت کنیم که اجازه نخواهیم داد عده‌ای روزنه‌های امید ما را ببندند. باید  میراث ‎صندوق‌ها را مراقبت و اجازه پایکوبی به بدخواهان ایران و تحریم‌گران ندهیم.

کیم جونگ اون: پیونگ یانگ هم آماده گفتگو و هم تقابل با آمریکاست
 خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش کرد، رهبری این کشور در جلسه مجمع عمومی کمیته مرکزی حزب حاکم گفته که این کشور باید هم آماده گفتگو و هم تقابل با آمریکا در دوران ریاست جمهوری بایدن باشد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در ژوئن سال جاری میلادی، کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی برای نخستین بار پس از غیبت یک ماهه در انظار عمومی حاضر شد و در جلسه مجمع عمومی کمیته مرکزی حزب حاکم کارگران کره شمالی شرکت کرد.
وی در اظهاراتش تاکید کرد که آمادگی برای تقابل در ازای حفاظت از شرافت کشور و تضمین جوی صلح آمیز امری بسیار مهم است. خبرگزاری رسمی کره شمالی نیز گزارش کرد، در جریان نشست کمیته مرکزی حزب، کیم جونگ اون استراتژی روابط با واشنگتن را اعلام و به این نکته اشاره کرد که سیاست کنونی کشورش، گرایش به دولت جدید آمریکا با ریاست جمهوری جو بایدن است. رهبری کره شمالی همچنین خواستار یک واکنش متناسب و قاطعانه و مقابله با اوضاعی شد که سریع تغییر می‌کند و همچنین اقدامات مستحکم برای کنترل وضعیت در شبه جزیره کره را خواستار شد. اظهارات رهبری کره شمالی در ارتباط با روابط با آمریکا پس از آن مطرح شد که پیونگ یانگ اخیرا واشنگتن را به داشتن سیاست خصمانه در قبال خود متهم کرده بود. بایدن گفته بود که فقط زمانی حاضر است با رهبر کره شمالی دیدار کند که روند خلع سلاح اتمی از سوی وی اجرایی شود. در حال حاضر، کاخ سفید گفته است که برای روابط خود با کره شمالی از "یک روش عملی" استفاده خواهد کرد.

سالیوان: بایدن درباره ظرفیت‌های سایبری آمریکا به پوتین توضیح داد
 مشاور امنیت ملی آمریکا گفت، بایدن در نشست با پوتین در ژنو درباره ظرفیت‌های سایبری آمریکا و تمایلش برای استفاده از آنها در صورت نیاز توضیح داد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا درباره این ظرفیت‌های سایبری توضیح داد و گفت اگر که روسیه نتواند از عملیات مجرمانه در فضای مجزای که زیرساخت‌های مهم و حیاتی آمریکا را هدف قرار می‌دهند، جلوگیری کند، از آنها استفاده خواهد کرد.
وی ادامه داد:‌ من جزئیات بیشتری درباره این مساله نمی‌دهم اما بایدن به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه توضیحات لازم را داده است. در جریان نشست روسای جمهوری آمریکا و روسیه در ژنو دو طرف بر آغاز همکاری در زمینه امنیت فضای مجازی در پی یکسری حملات باج افزاری علیه کمپانی‌های ایالات متحده از سوی هکرهای مستقر در روسیه توافق کردند. بایدن لیستی از ۱۶ کمپانی را داد که زیرساخت‌های حساس آمریکا هستند و اعلام کرد که این کمپانی‌ها نباید هدف حملات سایبری قرار بگیرند. سالیوان همچنین گفت:‌ ما ظرفیت‌های بسیار مهمی در حیطه سایبری داریم و بایدن اعلام کرد که اگر روسیه نتواند عملیات مجرمانه در فضای مجازی را از داخل کشورش کنترل کند، از آنها استفاده می‌کند.
مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین گفت، این یک تهدید یا اولتیماتوم نیست بلکه یک آمادگی برای اقدام در دفاع از زیرساخت‌های حیاتی و حساس آمریکاست.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه