روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۳۹۹ سه شنبه ۴ آذر - شماره 3789

کائنات از باک‌آفیس این هفته گزارش می‌دهد؛

همه در انتظار واکسن

  بنیامین صادقی- گیشه آمریکا همچنان بی‌رونق و ناامید کننده است، تا جایی که این هفته فیلم «عجیب و غریب» تنها با فروش ۱.۲ میلیون دلار برای دومین هفته پرفروش‌ترین فیلم شود. به نظر می‌رسد بسیاری از مخاطبان در مقطع زمانی کنونی و تا تولید واکسن کرونا تمایلی به رفتن به سینما ندارند و منتظرند در شرایط عادی راهی سینماها شوند. از طرف دیگر احتمال می‌رود کمپانی‌ها نیز تا مشخص شدن وضعیت واکسیناسیون و بازگشت به شرایط عادی، فیلم جدیدی را اکران نکنند و تا اردیبهشت ماه که مراسم اسکار برگزار می‌شود بعید است فیلم‌های درجه یک روی پرده سینما به نمایش درآیند.
به هر حال بر اساس گزارش ورایتی کمدی ترسناک «عجیب و غریب» موفقیت هفته پیشش را تکرار کرد و در حالی که گیشه‌های سینماهای آمریکا بی‌فروغند، با فروش ۱.۲ میلیون دلار در صدر فهرست فروش جای گرفت. این فیلم از نمایش در ۲۰۵۷ سالن سینما و در طی سه روز آخر هفته (جمعه تا یکشنبه) این مقدار فروخت.
این فیلم داستان یک قاتل سریالی با بازی وینس وو و یک دختر دبیرستانی با بازی کاترین نیوتون است. این فیلم که از ۱۳ نوامبر اکران عمومی‌اش را شروع کرد داستان این دو را در حالی روایت می‌کند که در یک روز جمعه که سیزدهم ماه است بدن‌های این دو با جادوی یک خنجر خاص با یکدیگر جابه‌جا می‌شود و دختر مدرسه‌ای خود را در بدن قاتل پیدا می‌کند. آن‌ها فقط ۲۴ ساعت زمان دارند تا جادو را باطل کنند و به بدن خود برگردند وگرنه تا ابد به همان صورت خواهند ماند.به این ترتیب «عجیب و غریب» در طی ۱۰ روزی که از اکرانش می‌گذرد موفق شده تا ۵.۶ میلیون دلار بفروشد.
یونیورسال یکشنبه یادآوری کرد که فروش گیشه‌های آمریکا باز هم کاهش می‌یابد زیرا تعداد سالن‌ها همچنان در حال کم شدن هستند و از ۳۴۰۰ سالن سینما که هفته پیش فعال بودند، این آخر هفته حدود ۲۸۰۰ سالن به فعالیت خود ادامه دادند.
در مقایسه با استودیوهای رقیب، یونیورسال در اکران فیلم‌ها در دوران پاندمی فعال‌تر بوده و علت عمده آن معامله‌ای است که با سینماهای زنجیره‌ای ای‌ام‌سی داشته است. در حالی که به طور معمول فیلم‌ها ۷۵ تا ۹۰ روز برای اکران بر پره‌های بزرگ فرصت دارند و بعد می‌توانند وارد سیستم اجاره برای سیستم‌های دیجیتال شوند؛ طبق قرارداد جدید استودیو موافقت کرده تا پس از ۱۷ روز فیلم‌ها وارد سیستم کرایه‌ای شوند.
البته یونیورسال فیلم‌های درجه یک خود مانند دنباله «سریع و خشمگین» یا «دنیای ژوراسیک: سلطه» را وارد این چرخه نکرده و آنها را برای دوران پس از پاندمی نگه داشته است.
در مقایسه با پرفروش‌ترین فیلم این آخر هفته یعنی «عحیب و غریب» با آخر هفته مشابه سال پیش که دیزنی «یخ‌زده ۲» را اکران کرد و ۱۳۰ میلیون دلار در گیشه‌ها فروخت، می‌توان تضاد و فاصله عظیمی را مشاهده کرد. کل فروش سینماهای آمریکا در همین آخر هفته سال پیش ۲۰۶ میلیون دلار بود.
کارشناسان سینمایی پیش‌بینی می‌کنند با افزایش مداوم ویروس در پاییز و زمستان پیش روی، سینماها باز هم شاهد کاهش بیشتری باشند. این در حالی است که اخبار دلگرم کننده برای واکسن، مانند نوری در انتهای تونل است.
در عین حال فروش فیلم کمدی «جنگ با پدربزرگ» با بازی رابرت دنیرو این آخر هفته به ۷۳۷ هزار دلار رسید و دومین فیلم پرفروش در آخر هفته شد. این فیلم پس از ۴۵ روز حضور در سینماها در مجموع ۱۶.۲ میلیون دلار فروش داشته است.
سومین فیلم پرفروش این آخر هفته فیلم «بگذار برود» با بازی کوین کاستنر بود که با فروش ۷۱۰ هزار دلاری این جایگاه را کسب کرد و در مجموع ۱۷ روزی که از ورودش به سینماها می‌گذرد ۷.۹ میلیون دلار فروش کرد.
همچنین با اوج گیری مجدد شیوع ویروس کرونا بیش از ۷۰۰ سالن  سینمای دیگر در آمریکا و ۶۰ سالن در کانادا بار دیگر تعطیل شده اند. در حال حاضر در مجموع ۲۶۰۰ سالن سینما در آمریکا فعال هستند و سالن های نمایش فیلم در نیویورک و لس آنجلس که مهم ترین بازارهای سینمایی آمریکا هستند نیز ماه هاست تعطیل هستند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه