روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۳۹۹ دوشنبه ۳ آذر - شماره 3788

مدیرکل بیمه سلامت مازندران مطرح کرد:

کاهش انتشار کرونا با تحقق نسخه نویسی الکترونیکی

 دکتر ظفرمند از استمرار و تداوم خدمات الکترونیک بیمه سلامت مازندران با هدف مهار کرونا خبر داد و گفت: استفاده از نسخه نویسی الکترونیکی ضمن کاهش تردد و هزینه‌های جانبی برای بیماران از وقوع خطاها و اشتباهات در درمان بیماران، جلوگیری می کند.
به گزارش کائنات، دکتر رسول ظفرمند در جمع خبرنگاران ضمن قدردانی از همراهی اصحاب خبر و رسانه استان مازندران برای اطلاع رسانی اخبار حوزه سلامت و عملکرد بیمه سلامت مازندران در بحث مبارزه با کرونا، بیان کرد: بیمه سلامت در سلامتی و امنیت نقش بزرگی را ایفا می‌کند، با توجه به شرایط جدید کشور در بحث کرونا و همچنین به منظور پیشگیری از تردد مردم در دفاتر پیشخوان جهت تعویض دفترچه و یا اعتبار دفترچه درمانی مصوب شد تا دفاتر پیشخوان تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ به صورت سیستمی معتبر شوند.
مدیرکل بیمه سلامت مازندران افزود: برای آن دسته از مردمی که فاقد بیمه بودند و قرار بود در آزمون وسع شرکت کنند که در موارد اورژانسی ۲۴ الی ۴۸ ساعت و در موارد غیر تا یک ماه هم به طول می‌انجامید، طبق مصوبه ستاد و دستور سازمان بدون شرکت در آزمون وسع افراد فاقد بیمه می‌توانند در سامانه بیمه سلامت یا دفاتر پیشخوان ثبت‌نام کرده و دفتر پیشخوان را انتخاب کنند تا دفترچه برایشان صادر شود.
وی تصریح کرد:  کسانی که دفترچه ندارند و قرار بود در آزمون وسع شرکت کنند در حال حاضر به‌صورت رایگان بدون مشارکت در آزمون وسع در سامانه ثبت‌نام کرده و دفترچه را می‌گیرند همانند کاری که در سال ۹۳ انجام شده بود.
دکتر ظفرمند یادآورشد: کسانی که دفترچه دارند هم بدون مراجعه، اعتبار دفترچه آنها تا ۳۱ فرودین ۱۴۰۰ ثبت خواهد شد با این کار بسیاری از مراجعات مردم و دغدغه مردم برای ثبت اعتبار دفترچه بیمه رفع شده است. افرادی که از بیمه سلامت برخوردارند در زمان بستری می توانند با مراجعه به سامانه اعتبارشان را اصلاح کنند.
وی خاطرنشان شد: استفاده از نسخه الکترونیکی ضمن کاهش تردد و هزینه‌های جانبی برای بیماران از وقوع خطاها و اشتباهات در درمان بیماران، جلوگیری می کند.
دکتر ظفرمند عنوان کرد: در بحث اجرای طرح پروژه‌های الکترونیک طبق دستورالعمل سازمانی با کشور همراه هستیم امیدواریم بتواتیم تا پایان سال به درصد حداکثری برسیم، در این راستا همکاری خوبی از جانب پزشکان، داروخانه‌ها و آزمایشگاه ها داشتیم به‌طوری که بیش از ۸۵ درصد از آنها مشارکت کردند.
مدیرکل بیمه سلامت مازندران اذعان کرد: امیدواریم با اصلاح فاکتورها و مولفه های نرم‌افزاری مثل  اخذ تاییده‌هایی که باید نرم افزار های جاری مطب‌ها، آزمایشگاه ها و فیزیوتراپی ها به عنوان یک گواهی تبادل با سازمان تبادل می شد محقق شود تا با اخذ گواهی بتوانند کار را راحت‌تر انجام دهند و ارسال اسناد در سامانه به یک‌باره صورت بگیرد تا از تعدد و مراجعه به چند سامانه معاف شوند، با گواهی تبادل نزم افزارها با سازمان کار بسیار راحت شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه